Există întotdeauna modalități de a reduce costurile IT și există frecvent motive pentru a face acest lucru. Fie că este vorba de o criză globală sau locală, viața ne pune adesea în fața unor provocări noi și costisitoare cărora trebuie să le facem față. Uneori, reducerea costurilor este o măsură de urgență, în timp ce alteori reprezintă o abordare mai eficientă și mai durabilă pe care tocmai am trecut-o cu vederea.
La nivel individual, există diverse metode pe care le putem folosi pentru a economisi la cheltuielile de călătorie, cumpărături sau divertisment. Este întotdeauna util să identificăm anumite practici zilnice și apoi să ne bucurăm de banii în plus.
Utilizați cloud-ul
Cu condiția ca o migrare către cloud să fie planificată cu atenție și să se dezvolte o strategie cuprinzătoare de cloud, tehnologia cloud are potențialul de a eficientiza operațiunile și de a economisi costuri. Hardware-ul și spațiul de stocare nu mai trebuie să fie păstrate la fața locului, ceea ce înseamnă că costurile de închiriere vor fi mult mai mici. Este mai ușor să selectați un preț și o capacitate mai potrivită din containerele oferite de furnizorii de cloud.
Reducerea cifrei de afaceri
Din cauza numeroaselor costuri de recrutare și formare a noilor angajați, este întotdeauna mai bine să se reducă la minimum rotația personalului. Există diverse modalități de a realiza acest lucru, cum ar fi arătându-le membrilor echipei importanța muncii pe care o fac și modul în care aceasta se încadrează în imaginea de ansamblu. De asemenea, face o mare diferență pentru angajați atunci când le arătați că contribuția lor este apreciată și valorizată.
Virtualizați-vă serverele cu ajutorul containerelor
În trecut, fiecare aplicație folosea un server dedicat, ceea ce ducea la un număr mult mai mare, din cauza serverelor de testarer și altele. Unele întreprinderi încă folosesc servere dedicate, caz în care partiționarea este cea mai bună modalitate de a partaja hardware-ul și de a economisi costuri. În caz contrar, containerele care sunt portabile și ușoare ar putea fi cea mai accesibilă alegere. Acestea permit rularea unor servicii diferite în aceeași cutie, astfel încât se pot economisi cheltuieli hardware.
Gestionați contractanții
Este posibil ca cheltuielile contractorilor să nu fie privite în același mod ca și costurile clienților, ceea ce înseamnă că acestea pot scăpa de sub control. De asemenea, întreprinderile pot fi predispuse să utilizeze contractori cu prețuri ridicate, în ideea că aceștia vor fi mai ușor de extins în cazul creșterii afacerii. Acest lucru înseamnă că abilitățile pot fi adesea inutile și costisitoare. Pentru a combate acest lucru, este o idee bună să publicați detalii complete referitoare la toți contractanții dvs. și la cheltuieli.
Utilizați programe cu sursă deschisă
Lucrul grozav la programele cu sursă deschisă este că elimină costul inițial, precum și cheltuielile de întreținere curentă. De asemenea, este deosebit de util pentru că aveți acces la codul sursă dacă trebuie să faceți propriile modificări. Actualizările se fac rapid, deoarece la cod lucrează diverși dezvoltatori, iar sursele de asistență sunt mai largi decât un singur furnizor de software.
Utilizați hardware cu costuri reduse
Containerele ne ajută să profităm la maximum de cheltuielile hardware, dar, în plus, putem uneori să rulăm aplicații pe dispozitive mai accesibile. Este evident că hardware-ul trebuie actualizat și înlocuit într-o anumită măsură, dar modelul cel mai modern și mai scump nu este întotdeauna singura opțiune. A apărut recent o strategie care presupune conectarea unor mașini puternice și care funcționează într-un mod similar cu serverele de nivel mediu.
Controlați-vă cheltuielile
Este o idee bună să vă analizați cheltuielile și să verificați zonele în care acestea ar putea fi reduse și să faceți economii suplimentare. Acest lucru poate fi făcut prin examinarea conturilor de cheltuieli și analizarea domeniilor în care sunt posibile reduceri. Este destul de frecvent ca până la 15 sau 20 la sută din cheltuieli să nu fie gestionate îndeaproape. Verificați conturile cheie din bilanț, precum și cheltuielile de angajament și plățile anticipate.
Planificați să faceți lucrurile doar o singură dată
Atunci când organizațiile nu implementează strategiile sau tehnologiile pe deplin din prima încercare, înseamnă că vor trebui să revină la ele cel puțin o dată. Acest lucru poate duce la o rutină neproductivă și costisitoare de timp și cheltuieli, precum și la incertitudine și pierderi de productivitate. Acesta este și cazul reducerilor de personal, care trebuie să fie aplicate cu o singură ocazie pentru a preveni acumularea de cheltuieli.
Efectuând o evaluare amănunțită a operațiunilor dumneavoastră, este mai mult decât probabil că veți putea identifica mai multe domenii în care se pot face economii. Se întâmplă adesea ca acestea să fie exemple de costurile inutile care au fost trecute cu vederea din lipsă de timp. După o analiză completă și implementarea unor noi strategii rentabile, întreprinderile pot fi mai suplu și mai puțin costisitoare.