În mediile de lucru de mare impact, proiectele dvs. necesită mai mult decât documente și discuții. Există zeci de instrumente eficiente de gestionare a proiectelor (PM), cu administrare elaborată a sarcinilor, programare aprofundată și chiar instrumente de automatizare disponibile. Acestea încurajează colaborarea ușoară a echipei și vă permit să evaluați progresul proiectului dintr-o privire. O răspândire în continuă creștere a opțiunilor înseamnă că este dificil să alegeți ce instrument este atât de fiabil, cât și potrivit pentru echipa dvs. Iată un ghid cu privire la modul în care funcționează aceste platforme, ce face ca cele mai bune instrumente de gestionare a proiectelor din industrie să fie excelente și cum să alegeți cea mai bună opțiune.
Ce sunt instrumentele de gestionare a proiectelor?
Uneltele de gestionare a proiectelor (PM) sunt software care ajută liderii și echipele să execute și să urmărească activitatea. Acestea vă permit să trasați termenele proiectului, să etichetați persoanele alocate și să vizualizați dependențele sarcinilor în același loc, ceea ce înseamnă că aceste sisteme sunt mult mai complexe decât tabla albă obișnuită. Acestea vă vor sprijini chiar și cele mai mari proiecte, de la brainstorming până la execuție.
Cel mai bun program informatic de gestionare a proiectelor adoptă, de asemenea, metodologii specifice, facilitând echipelor urmărirea sprinturilor și clasificarea priorității lucrărilor. Alte instrumente oferă caracteristici mai generale sau personalizabile care permit echipelor să aleagă cea mai bună strategie de planificare pentru stilul lor de lucru.
Iar în centrul oricărui proiect se află colaborarea în echipă, așa că multe instrumente au capabilități de chat și baze de date interne de cunoștințe pentru a eficientiza munca în echipă.
Gestionarea sarcinilor este o parte importantă a fiecărui proiect, indiferent cât de mare sau de mic, pentru că este cea care urmărește progresul și organizează produsele livrabile. Instrumentele destinate planificării sarcinilor găzduiesc tot ce are nevoie echipa dvs. pentru a finaliza totul la timp și pentru a comunica pe tot parcursul procesului.
Cel mai bun software de gestionare a proiectelor
Deoarece multe dintre platformelor destinate planificării proiectelor au caracteristici similare, căutați opțiuni care se potrivesc cu stilul dvs. de management și care se încadrează în bugetul echipei dvs. Iată nouă dintre cele mai bune instrumente de PM și ceea ce le diferențiază pe fiecare dintre ele:
Asana
Asana este o soluție completă pe segmentul de gestionare a proiectelor (PM), cu opțiuni personalizate pentru echipele de marketing, vânzări și produse, pentru a numi doar câteva. Instrumentul de planificare a proiectului cronologic este punctul forte al Asana, permițând echipelor să adauge dependențe astfel încât sarcinile interconectate să se deplaseze împreună atunci când datele de scadență se schimbă.
Asana are, de asemenea, o mulțime de clopote și fluiere dincolo de planificatorul său, cum ar fi cererile de lucru directe, urmărirea progresului și vizualizările de proiect. Este o opțiune solidă pentru echipele care caută un instrument funcțional cu câteva elemente suplimentare utile.
Trello
Trello este o opțiune ideală pentru echipele mici, deoarece facilitează partajarea rapidă a sarcinilor. Trello utilizează panouri de tip Kanban care arată munca în coadă, sarcinile în curs de desfășurare și acțiunile finalizate. Tablourile utilizează carduri de sarcini cu descrieri și comentarii, îmbunătățind comunicarea și centralizând informațiile de care membrii echipei dvs. au nevoie pentru a efectua munca.
Trello oferă, de asemenea, plug-in-uri pentru a vă ajuta să centralizați și mai mult sarcinile, în loc să săriți între aplicații terțe. Puteți conecta Slack, Microsoft Teams și zeci de alte instrumente. Este alegerea perfectă pentru o echipă care dorește să aibă totul într-un singur loc și care beneficiază de panouri de sarcini ușor de utilizat și de automatizarea fluxului de lucru.
ClickUp
Stimulează productivitatea cu ClickUp, o altă opțiune eficientă pentru echipele care doresc să își centralizeze fluxul de lucru. Puteți crea tablouri cu sarcini și categorii personalizate, iar cardurile de sarcini de tip drag-and-drop ale aplicației sunt cuprinzătoare, cu spațiu pentru note de ședință, etichete de atribuire și stare ușor de utilizat și posibilitatea de a atașa documentație suplimentară.
ClickUp oferă, de asemenea, peste 50 de declanșatori, condiții și acțiuni care automatizează sarcinile de rutină, economisind potențial ore întregi de timp. Iar pentru echipele care gândesc în afara cutiei, instrumentul Whiteboard al ClickUp oferă libertatea de a desena planuri.
Monday.com
Cu clienți precum Canva, Hulu și Universal Music Group, Monday.com este instrumentul suprem pentru locurile de muncă care doresc să personalizeze fiecare fațetă a fluxului lor în timp real. Are tablouri de bord personalizate, baze de date centrale pentru echipe și o multitudine de instrumente și tehnici de PM pe care le puteți accesa fără a părăsi vreodată platforma.
Monday.com oferă, de asemenea, opțiuni specializate de dezvoltare și de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru echipele care realizează aceste procese, facilitând gestionarea mai multor departamente în același timp. Iar centrul de asistență Monday.com are un timp de răspuns de două ore pentru solicitări.
Zoho Projects
Instrumentul de proiecte bazat pe cloud Zoho Projects oferă totul, de la diagrame Gantt la liste de sarcini, alături de caracteristicile cheie pe care le veți găsi de obicei pe alte platforme, cum ar fi automatizările și integrările.
Acest instrument este, de asemenea, o opțiune excelentă pentru echipele care doresc să treacă de la alte platforme, deoarece oferă migrări ușoare de la cele precum Basecamp, Wrike și Jira. Este un instrument cuprinzător pentru fiecare industrie și chiar schițează soluții pentru diferite nișe pentru a vă ajuta să începeți.
Wrike
Wrike este un instrument de încredere pentru echipele care favorizează simplitatea. Platforma vă ghidează în procesul de planificare a proiectelor cu fluxuri de lucru personalizate ușor de creat, diagrame Gantt interactive pentru calendarul sarcinilor și rapoarte cu un singur clic.
De asemenea, se mândrește cu un instrument interdepartamental, ceea ce înseamnă că echipele IT, de marketing și administrative ale companiilor pot colabora la proiecte și pot sparge silozurile. Wrike oferă chiar și șabloane de proiecte gata făcute pentru anumite departamente.
Spre deosebire de platformele cu extensii și funcții nelimitate, Wrike simplifică munca, ceea ce îl face o alegere excelentă pentru cei care doresc să lucreze mai inteligent fără a aborda o curbă de învățare semnificativă.
ProofHub
ProofHub ia în serios termenul ” totul în unu”. Platforma nu numai că include un instrument de planificare a proiectelor ușor de utilizat și personalizabil, dar oferă și un instrument de urmărire a timpului, rapoarte și șabloane. Funcția sa de raportare monitorizează utilizarea resurselor și ratele de finalizare a sarcinilor în imagini elegante și ușor de citit. Iar șabloanele platformei oferă echipelor un punct de plecare pentru a dezvolta instrumente personalizate.
ProofHub este o opțiune atractivă pentru echipele care doresc instrumente foarte vizuale și ușor de utilizat, fără suplimente care ar putea distrage atenția. Companii precum Netflix, Google și NASA o folosesc deja pentru a-și eficientiza activitatea, ceea ce arată cât de eficientă este.
Basecamp
Basecamp oferă mesagerie în cadrul platformei, panouri de sarcini la nivelul întregii echipe pentru o vizibilitate optimă și o funcție ” foișor de tabără” în care membrii grupului pot discuta despre proiecte. Nu multe alte platforme oferă acest tip de colaborare în echipă, așa că Basecamp este o opțiune excelentă pentru echipele care trebuie să comunice constant.
Viziunea companiei Basecamp este de a oferi programe informatice de gestionare a activităților de conducere cu gândul la simplitate. Este potrivit pentru echipele care lucrează îndeaproape și care preferă structurile de management curate în locul celor complexe.
Cel mai bun proiect de la locul de muncă urmează să vină, iar succesul începe cu alegerea instrumentelor potrivite. Chiar și companiile cu procese funcționale de lungă durată pot începe să folosească automatizări și instrumente de colaborare pentru a eficientiza munca. Merită să explorați noi modalități de a fi productivi.
Faceți câteva cercetări despre fiecare software și comunicați cu restul echipei dvs. despre ceea ce credeți că vi se potrivește. Apoi, începeți să explorați instrumentele de planificare multifuncțională care transformă afacerile până când îl veți găsi pe cel care o va transforma pe a dumneavoastră.z