Dimensiunea pieței globale de plăți fără contact a fost evaluată la 1,34 trilioane dolari în 2021. Se așteaptă ca aceasta să se extindă cu o rată de creștere anuală compusă de 20,3% din 2021 până în 2028. Creșterea poate fi atribuită adoptării tot mai frecvente a platformelor de plată digitale în întreaga lume.
În prezent, clienții se concentrează pe efectuarea de plăți fără întreruperi pentru multe dintre tranzacțiile lor zilnice. În plus, se așteaptă ca așteptările tot mai mari pentru modalități sigure și integrate de plată pentru orice serviciu sau produs să stimuleze creșterea pieței.
Se anticipează că confortul tot mai mare al plății cu valoare redusă oferit de soluțiile de plată fără contact va impulsiona creșterea pieței. Deținătorii de carduri sunt încurajați să utilizeze aceste soluții prin campanii publicitare care evidențiază confortul și viteza plăților fără contact.
Inovarea continuă a produselor și serviciilor și dezvoltarea tehnologiilor de securitate a plăților consolidează creșterea pieței. În plus, plățile fără contact permit efectuarea de tranzacții monetare între un terminal de punct de vânzare și dispozitivul de plată al consumatorului.
Cererea tot mai mare din partea comercianților și a consumatorilor de a reduce timpul de facturare și de tranzacționare va impulsiona creșterea pieței. Siguranța și securitatea tranzacțiilor monetare reprezintă principala preocupare a comercianților și consumatorilor.
Diferiți factori, cum ar fi creșterea inițiativelor guvernamentale și progresele continue în infrastructura de rețea pentru dezvoltarea de soluții inteligente, sunt așteptate să alimenteze creșterea pieței. Mai multe administrații guvernamentale din întreaga lume își încurajează comercianții să implementeze soluții de plată avansate.
Pandemia a avut un impact semnificativ asupra pieței datorită creșterii adoptării și utilizării metodelor de plată digitalizate și online pe tot globul. În plus, pentru a limita răspândirea virusului, numeroase guverne au impus măsuri de izolare, ceea ce a dus la scăderea utilizării de numerar. Cu toate acestea, se așteaptă ca creșterea numărului de atacuri cibernetice și lipsa infrastructurii în economiile în curs de dezvoltare să împiedice creșterea pieței.
Informații despre dispozitive
Segmentul smartphone-urilor și al dispozitivelor purtabile a condus piața și a reprezentat peste 59,0% din veniturile globale în 2021. Se așteaptă ca o creștere a adoptării smartphone-urilor și a dispozitivelor purtabile în rândul tinerilor din diferite țări să creeze oportunități de creștere pentru creșterea segmentului. Utilizarea smartphone-urilor și a dispozitivelor purtabile a crescut drastic în activitățile de zi cu zi. De asemenea, se anticipează că inovațiile în domeniul dispozitivelor purtabile, cum ar fi inelele de plată și benzile de plată, vor alimenta creșterea segmentului în perioada de prognoză.
Segmentul cardurilor inteligente se anticipează că va înregistra cel mai ridicat nivel în perioada de prognoză. Cererea tot mai mare de carduri inteligente în numeroase industrii, împreună cu penetrarea tot mai mare a tehnologiei blockchain în rândul mai multor furnizori de carduri inteligente pentru a îmbunătăți securitatea cardurilor, se preconizează că va impulsiona creșterea segmentului. Acceptarea cardurilor inteligente devine din ce în ce mai frecventă în întreaga lume. Punctele comerciale se concentrează pe reducerea cozilor de așteptare a consumatorilor, permițându-le acestora să utilizeze carduri inteligente pentru tranzacții mai rapide.
Segmentul de soluții pentru terminale de plată a dominat piața și a reprezentat peste o cotă de 43,0% din veniturile globale în 2021.
Se anticipează că segmentul de securitate și gestionare a fraudelor va înregistra cel mai rapid ritm în perioada de prognoză. Tranzacțiile de plată fără contact sunt susceptibile la fraudă, din cauza căreia utilizatorii au devenit mai conștienți de utilizarea acestor sisteme. Numeroși furnizori de tehnologie își actualizează continuu protocoalele de securitate pentru a îmbunătăți gestionarea securității proceselor de tranzacționare. Se preconizează că acești factori menționați mai sus vor impulsiona creșterea segmentului în perioada de prognoză.
Segmentul de retail a condus piața și a reprezentat peste 61,0% din veniturile globale în 2021. Comercianții cu amănuntul adoptă tehnologii inovatoare, cum ar fi analiza de date mari, cloud computing, rețelele sociale și magazinele digitale pentru a-și spori prezența și vizibilitatea pe piață. În plus, comercianții cu amănuntul înțeleg, de asemenea, beneficiile plăților fără contact, care includ creșterea veniturilor, reducerea timpului de tranzacționare, reducerea la minimum a costurilor de operare și îmbunătățirea eficienței operaționale. În plus, plățile mobile i-au ajutat pe comercianții cu amănuntul să reducă cozile de la ghișeu și să accelereze procesul de tranzacționare.
Se anticipează că segmentul de ospitalitate va înregistra cel mai rapid ritm în perioada de prognoză. Plata fără contact devine din ce în ce mai populară în întreaga industrie hotelieră. Afacerile din domeniul ospitalității au început să adopte unele dintre cele mai moderne tehnologii de ultimă oră, oferind în același timp oaspeților lor o experiență mai prietenoasă. Aceste afaceri adoptă din ce în ce mai mult soluții de plată fără contact datorită diverselor beneficii pe care le oferă, cum ar fi tranzacții rapide și sigure și un nivel ridicat de satisfacție a clienților.
Europa a dominat piața plăților fără contact și a reprezentat mai mult de 33,0% din veniturile globale în 2021. Creșterea pieței regionale poate fi atribuită creșterii constante a tranzacțiilor cu bani electronici în regiune. Se anticipează că soluțiile de plată activate de timp real și biometrice, împreună cu o performanță securizată a tranzacțiilor cu carduri inteligente, vor impulsiona cererea de plăți fără contact în regiune. În plus, reglementările guvernamentale favorabile, cum ar fi open banking și a doua directivă privind serviciile de plată, contribuie, de asemenea, la creșterea pieței regionale.
Jucătorii de pe piață se concentrează pe strategii de afaceri, cum ar fi lansarea de noi produse, pentru a-și mări baza de clienți și a-și consolida portofoliul de produse. De exemplu, în ianuarie 2020, Mastercard a certificat primul card de plată cu amprentă digitală fără contact din istorie, realizat de Thales Group. În plus, se așteaptă ca această nouă certificare să stimuleze adoptarea produsului în țările avansate din punct de vedere tehnologic. De asemenea, în prezent, proiectul implementează numeroase proiecte pilot.