Antreprenoriatul devine o alegere de carieră mult mai populară și mai acceptată, din ce în ce mai multe persoane din România alegând să devină antreprenori în fiecare an. A fi antreprenor poate fi uneori o provocare excepțională. Există o serie de trăsături personale care îi fac pe unii oameni mai înclinați decât alții să fie antreprenori. Acest lucru nu înseamnă că, dacă nu aveți deja aceste trăsături, nu le puteți învăța.
Unele trăsături antreprenoriale care sunt utile în peisajul de afaceri includ:
- Creativitatea – A avea capacitatea de a găsi soluții creative la probleme și de a crea produse inventive este foarte valoroasă. Vă puteți perfecționa abilitățile creative prin participarea la activități creative care au ca scop să vă aprindă creativitatea.
- Flexibilitate – În lumea afacerilor, problemele par să apară de nicăieri. Dacă vă puteți adapta la ele fără prea multă tensiune, atunci cu atât mai bine pentru dumneavoastră.
- Organizare – Dacă sunteți o persoană foarte neorganizată, acum ar putea fi momentul să vă puneți la punct, deoarece conducerea unei afaceri necesită o cantitate imensă de organizare.
- Abilități interpersonale – În calitate de antreprenor, veți avea de-a face cu furnizori, angajați, parteneri și nu numai. Ar fi foarte avantajos pentru dumneavoastră să vă placă și să vă pricepeți să lucrați cu oamenii.
Realizați că a avea abilități practice, cum ar fi aritmetica, abilități practice, abilități de curățenie, construirea de site-uri web și multe altele, va fi, de asemenea, foarte util în demersul dumneavoastră de antreprenoriat. Deși nu ar trebui să vă asumați niciodată prea multe ca antreprenor, este, de asemenea, important să aveți câteva abilități de bază la activ, astfel încât să nu fiți nevoit să externalizați totul.
Să veniți cu idei de afaceri grozave
Nu vrei să pornești o afacere care este destinată să eșueze. Explorați o varietate de idei de afaceri înainte de a decide pe care să o urmăriți efectiv. Deși ideea dvs. de afaceri nu trebuie să fie 100% unică, este important ca aceasta să aibă câteva caracteristici originale care să o diferențieze de concurență.
Cunoașteți care este piața dvs .țintă
Ar trebui să aveți o idee clară despre tipul de persoană la care vă adresați cu produsul sau serviciul afacerii dumneavoastră. Dacă aveți nevoie de o idee mai clară despre tipul de persoană care ar fi interesată de oferta dvs., ați putea dori să luați parte la o cercetare de piață pe diverse platforme, care poate fi incredibil de utilă atunci când definiți cine este piața dvs. țintă. Doar cunoscându-vă piața țintă veți putea să vă orientați în mod corespunzător către aceasta.
Cunoașteți-vă concurenții
În timp ce unii spun că ar trebui să ignori concurența și să te concentrezi pe tine însuți, noi spunem că este important să ai o idee sănătoasă despre ceea ce face concurența ta. Deși nu ar trebui să vă copiați niciodată concurența, ar trebui să găsiți întotdeauna o modalitate prin care să obțineți un ușor avantaj față de ei și veți putea face acest lucru doar dacă aveți o idee bine conturată despre ceea ce fac ei. Dacă nu ați început încă o afacere, fiți mereu cu ochii pe concurența potențială, precum și pe întreprinderile pe care le admirați.
Scrieți un plan de afaceri aprofundat
Una dintre cheile majore pentru a fi un antreprenor de succes este capacitatea de a scrie planuri de afaceri aprofundate. Acestea vă oferă o structură la care să vă referiți în cazul în care vă simțiți confuz în legătură cu ceva ce ați planificat. Planurile de afaceri vă ajută să luați decizii și să vă gândiți la lucruri la care poate nici nu v-ați fi gândit dacă nu ați fi întocmit un plan de afaceri. Planul dvs. de afaceri va fi văzut de creditori dacă solicitați împrumuturi, iar obținerea sau nu a împrumutului poate depinde în mare măsură de planul dvs. de afaceri.
Lucrurile pe care trebuie să le includeți în planul dvs. de afaceri sunt:
- Tipul de structură a afacerii pe care doriți să o urmați
- Lanțul dumneavoastră de aprovizionare
- Cum va fi fabricat produsul dumneavoastră sau cum veți furniza serviciul dumneavoastră
- Valoarea capitalului de care aveți nevoie
- Costurile de pornire
- piața dumneavoastră țintă
- locul în care intenționați să vă stabiliți
- Un plan pe 3 ani
- Accesați finanțarea de care aveți nevoie
Nu sunt mulți antreprenori care își permit luxul de a avea suficienți bani proprii pentru a demara afacerea visurilor lor. Și există multe argumente împotriva folosirii propriilor bani pentru afacerile tale. Unele dintre modalitățile prin care puteți accesa finanțare pentru start-up-ul dumneavoastră includ:
- Căutați subvenții – Există o serie de subvenții care au ca scop să ajute acest tip de întreprinderi.
- Investitori – A face ca investitorii să cumpere acțiuni în start-up-ul dvs. este un proces destul de complicat, dar poate fi o modalitate excelentă de a accesa fondurile de care aveți nevoie.
- Împrumuturi – Dacă aveți un plan de afaceri solid și un istoric de credit bun, obținerea unui împrumut de la bancă sau de la un creditor privat nu ar trebui să fie prea dificilă.
- În România, există multe modalități prin care puteți obține capital pentru afacerea dumneavoastră. Puteți apela la bănci și IFN-uri.
Înregistrarea afacerii dumneavoastră – Chiar dacă afacerea dumneavoastră este una informală, trebuie să fie înregistrată dacă doriți să rămâneți în conformitate. Va trebui să decideți dacă doriți să vă înregistrați ca întreprinzător individual sau ca societate cu răspundere limitată, ambele având avantajele și dezavantajele lor.
Înregistrarea ca angajator – Va trebui să vă asigurați că vă înregistrați ca angajator.
Impozite – Există mai multe cerințe și obligații fiscale în România, impozitul pe venit și TVA. Asigurați-vă că sunteți conștient de cerințele fiscale și că vă plătiți impozitul la timp.
Există numeroși alți factori pe care trebuie să îi luați în considerare, inclusiv asigurarea, sănătatea și siguranța și multe altele, dacă doriți să fiți pe deplin în conformitate. Este responsabilitatea dvs. să vă documentați cu privire la ceea ce trebuie să faceți din punct de vedere legal în funcție de mărimea afacerii dvs. precum și de industria în care activați.
Rețeaua cu alți tineri antreprenori
Deși poate fi tentant să te izolezi în timp ce lucrezi la idei mărețe, una dintre modalitățile prin care vei înțelege mai bine antreprenoriatul, precum și avantajele și dezavantajele care vin odată cu acesta, este să te amesteci și să vorbești cu alți antreprenori. Nu se știe niciodată; s-ar putea să vă întâlniți viitorul partener sau să vă perfecționați o idee de afaceri excelentă vorbind cu alți antreprenori.
Privind asigurările
Una dintre greșelile frecvente pe care le fac tinerii antreprenori este renunțarea la asigurare, iar acest lucru înseamnă adesea că trebuie să învețe pe calea cea mai grea înainte de a înțelege cât de importantă este asigurarea afacerii.
Faceți cercetări în domeniul asigurărilor și vedeți ce tipuri de asigurări sunt recomandate pentru tipul dumneavoastră de afacere.
Investiți într-o identitate de marcă puternică
Indiferent de industria în care activați, veți avea cu siguranță mulți concurenți. O modalitate de a ieși în evidență este printr-o identitate de marcă puternică. Clienții potențiali ar trebui să vă poată recunoaște logo-ul și culorile companiei dintr-o privire. Asigurați-vă că identitatea dvs. de marcă se aliniază cu ceea ce reprezintă brandul dvs. și că reprezintă bine ceea ce faceți!
Promovați-vă afacerea în mod corect
Odată ce ați pus totul în ordine, este timpul să începeți să vă promovați afacerea. Pe cât de mult poate fi considerat un pas oarecum “distractiv”, pe atât de mult poate fi extrem de stresant, deoarece poate fi prima dată când publicul vede și interacționează cu marca dvs. Pentru a vă face o idee despre reacția publicului, ar fi bine să participați la o cercetare de piață înainte de a lansa complet campania de marketing a afacerii dumneavoastră.
Angajarea unor profesioniști de încredere și profesioniști în marketing va contribui, de asemenea, la reducerea stresului legat de acest pas și se va asigura că afacerea dvs. este prezentată în cea mai bună lumină posibilă, că este comercializată pe piața dvs. țintă și că primește atenția cuvenită.
Dedicați-vă timp pentru a învăța și a crește
În lumea afacerilor, lucrurile sunt mereu în schimbare! Ar fi foarte util să vă țineți urechea la pământ și să fiți la curent cu știrile actuale, cu noile legi și legislații. Acest lucru vă va permite să vă adaptați afacerea în funcție de necesități. Luați pandemia ca un bun exemplu în acest sens. Acele întreprinderi care nu au putut să se adapteze nu au avut de ales decât să închidă.
Întotdeauna puteți învăța mai multe și, cu cât sunteți mai bine informat, cu atât mai multă valoare adăugați afacerii dumneavoastră. În zilele noastre există atât de multe resurse gratuite și accesibile care vă vor ajuta să deveniți un antreprenor de succes și bine informat.