Pentru a construi o strategie de vânzări de succes, pâlnia ta de vânzări trebuie să fie de top. Scopul principal al pâlniei de vânzări este de a muta oamenii de la o etapă la alta până când ei sunt gata să cumpere. O pâlnie de vânzări este un concept de marketing care trasează călătoria prin care trece un client atunci când face orice fel de achiziție.
Pe măsură ce clienții potențiali trec prin fiecare etapă a pâlniei, aceștia semnifică un angajament mai profund față de obiectivul de cumpărare.
O pâlnie de vânzări vă ajută să vă înțelegeți potențialii clienți și ce gândesc, ce fac și ce caută în fiecare etapă a călătoriei lor. Cu aceste informații, puteți investi în activitățile și canalele de marketing potrivite pentru a crea mesajele cele mai relevante și mai atrăgătoare în timpul fiecărei etape și pentru a transforma mai mulți potențiali clienți în clienți plătitori.
De la prima dată când prospectul aude despre tine și până în momentul în care cumpără de la tine, el trece prin diferite etape ale pâlniei de vânzări. Această călătorie poate fi diferită de la un prospect la altul, în funcție de persoanele care cumpără, de nișa dvs. și de tipurile de produse și servicii pe care le vindeți.
Cele patru etape principale ale unei pâlnii de vânzări sunt:
- Conștientizare
- Interes
- Decizie
- Acțiune
Conștientizare
Prima etapă- “conștientizare”, deoarece este cea în care oamenii iau cunoștință pentru prima dată de soluția, serviciul sau produsul dumneavoastră. Ei ar putea deveni conștienți de problemele pe care trebuie să le rezolve. Este pentru prima dată când aud de dvs. prin intermediul unei reclame sau al unei căutări pe Google.
Interesul
Consumatorul aflând despre brandul dvs., acesta îl va evalua la nivelul de interes și de soluțiile pentru el.
În stadiul de “Interes”, consumatorul caută în mod activ soluții la problemele sale și modalități de a-și atinge obiectivele. Aceștia caută soluții pe Google. Ei se vor gândi la problema pe care încearcă să o rezolve și vor efectua cercetări asupra concurenței pentru a se asigura că oferta dvs. este cea mai bună .
Decizie
Când consumatorul știe despre compania dvs. și despre soluțiile pe care le oferă pentru el, acesta va săpa mai adânc. Prospectul va găsi informații precum prețurile și opțiunile de ambalare. Paginile de vânzări, seminariile web și apelurile sunt utile în această etapă pentru a ajuta consumatorul să ia o decizie.
Acțiune
Cea mai importantă etapă a pâlniei – dacă prospectul face sau nu o achiziție. Dacă nu cumpără de la dvs. acum, asta nu înseamnă că afacerea este pierdută pentru totdeauna. Puteți crea campanii de hrănire pentru a vă asigura că rămâneți în atenția lor pentru orice nevoi viitoare.
Retenția clienților – o parte importantă a pâlniei de vânzări
Atunci când clientul dumneavoastră este la bordul companiei dumneavoastră, este important să faceți totul pentru a-l păstra. Această etapă necesită să vă concentrați pe menținerea clienților fericiți pentru a-i transforma în clienți repetați ai mărcii.
Pentru a păstra clienții fericiți, trebuie să vă ajutați clienții cu toate aspectele și problemele lor. Practic, vreți ca aceștia să rămână angajați cu produsul/serviciul dvs. Puteți face acest lucru prin partajarea de conținut, cum ar fi:
- E-mailuri
- Oferte speciale
- Sondaje/sondaje de informare și urmărire
- Ghiduri de utilizare a produselor
- Literatură de asistență tehnică
- Exemple de pâlnie de vânzări
Ceea ce vei face acum este să îngrijești lead-urile. Poți trimite conținut educațional legat de cărți sau poți împărtăși noile cărți care vor apărea în curând în librăria ta. Toate aceste e-mailuri picurate vor fi axate pe educarea publicului tău.
Iată – o pâlnie de vânzări perfectă, care conduce prospecții prin pâlnie și îi transformă în clienți plătitori.