Întreprinderile din domeniul comerțului au o istorie îndelungată în ceea ce privește frauda. Încă de când primul comerciant cu amănuntul a decis să își deschidă o afacere, un actor rău intenționat a fost acolo așteptând să îi exploateze și să le fure profitul. Chiar dacă industria a evoluat și s-a extins în lumea digitală, amenințarea rămâne aceeași. Escrocii și infractorii cibernetici caută în mod constant noi oportunități pentru acțiunile lor rău intenționate, iar dezvoltarea comerțului electronic le-a deschis noi uși. Acesta este motivul pentru care securitatea online trebuie să devină o prioritate pentru fiecare companie de comerț electronic care dorește să rămână în afaceri și să se protejeze pe sine și pe clienții săi de pericolele online. Învățând să recunoașteți semnele de fraudă în comerțul electronic și dezvoltând strategii adecvate pentru atenuarea problemelor, veți putea să le opriți înainte ca acestea să poată provoca daune.
Ce este frauda în comerțul electronic?
Termenul acoperă diferite activități frauduloase prin care escrocii și escrocii exploatează comercianții și clienții acestora în beneficiul lor. Deși acest lucru provoacă pierderi financiare semnificative pentru comerciant, aceasta nu este singura consecință pe care o va resimți. Căderea victimei unei escrocherii în comerțul online poate provoca, de asemenea, daune și pierderea încrederii din partea clienților actuali sau potențiali. Nimeni nu dorește să interacționeze cu o companie în care nu are încredere că îi poate ține pe ei sau datele lor în siguranță.
Având în vedere că comerțul electronic la nivel mondial este în continuă creștere și se așteaptă ca vânzările să ajungă la 5,55 miliarde de dolari în 2022, pericolul va deveni și mai mare. După cum s-a afirmat, previziunile privind pierderile totale cauzate de fraudele de comerț electronic în 2022 erau deja ridicate, de 41 de miliarde de dolari, dar 2023 va aduce un record cu pierderi de 48 de miliarde de dolari la nivel global.
Înainte de a începe să vă protejați împotriva actorilor rău intenționați, trebuie să știți cu ce veți avea de-a face. Să ne uităm la cele mai frecvente tipuri de fraudă în comerțul electronic cu care retailerii online se vor confrunta cel mai probabil.
Noile tendințe de criminalitate cibernetică care pun stăpânire pe lumea comerțului electronic
Comerțul electronic este în continuă schimbare, implementând noi dezvoltări tehnologice pentru a ajunge la cât mai mulți clienți, oferind în același timp cele mai bune servicii pe care le pot oferi și maximizându-și profitul. Dar, din păcate, nu sunt singurii care se schimbă. Fraudatorii și escrocii își evoluează, de asemenea, în mod constant activitățile malițioase. În timp ce există tipuri de fraudă care au fost prezente încă de la începuturile comerțului electronic, cum ar fi preluarea contului sau frauda de testare a cardurilor, care vor rămâne, cel mai probabil, una dintre cele mai mari amenințări online; noi amenințări iau încet-încet locul. De la frauda cu aplicații, frauda aceasta până la utilizarea identităților sintetice pentru a comite acțiuni frauduloase, noile tendințe în materie de criminalitate cibernetică vor începe în curând să prezinte un pericol mai semnificativ decât am crezut că este posibil.
Fraudă de refacturare
Acest tip de fraudă se întâmplă atunci când clienții achiziționează un produs sau un serviciu de pe site-ul dvs. web, dar solicită un rambursare de taxe de la banca lor la scurt timp după aceea. Acesta ar putea fi un exemplu de fraudă amicală, atunci când articolul nu era ceea ce se așteptau sau nu a fost livrat, dar, cel mai adesea, se întâmplă din cauza unor escroci care încearcă să vă înșele.
Indiferent de motivul din spatele solicitării de rambursare, frauda de rambursare are un impact financiar sever asupra companiei. Aceasta va trebui să plătească taxele de refacturare, costurile administrative și taxele bancare, acceptând în același timp pierderea mărfii și costurile de expediere. Uneori, atunci când o întreprindere primește multe cereri de refacturare, furnizorul de cont ar putea să le anuleze contractul, considerându-i un risc ridicat.
Fraudă de testare a cardurilor
Frauda de testare a cardurilor se întâmplă atunci când escrocii obțin acces la informațiile despre cardurile de credit furate și folosesc site-ul dvs. web pentru a determina dacă acestea funcționează și dacă există fonduri pe acesta. Aceștia folosesc detaliile cardului de credit furat pentru a face achiziții mici și de valoare redusă, care sunt mai greu de observat fie de către comerciant, fie de către deținătorul cardului. După ce confirmă că cardul funcționează, continuă să facă achiziții mai mari pe site-ul dumneavoastră și pe alte site-uri de comerț electronic.
Deoarece fac achiziții mici, deseori nu sunt descoperiți până când încep să facă achiziții mai mari. Când cineva are ocazia să reacționeze, aceștia pot deja să scape cu o sumă semnificativă.
Frauda de preluare a conturilor
Preluarea contului este un tip de furt de identitate care are loc atunci când escrocii obțin acces la contul online al unui client și îl folosesc în propriul avantaj. Odată ce reușesc să obțină acces la cont prin mijloace nelegitime, cum ar fi un atac de fraudă sau cumpărarea detaliilor de pe web, aceștia vor avea mâinile libere să facă tot ce vor cu acesta. Opțiunile lor sunt nelimitate, de la utilizarea detaliilor contului pentru a sparge alte conturi care ar putea împărtăși aceleași detalii de conectare până la efectuarea de achiziții sau retragerea de fonduri.
Frauda prin triangulare
Acest tip de fraudă este o problemă gravă pentru orice tip de afacere de comerț electronic. Se întâmplă atunci când escrocii creează un site fals sau anunțuri false care vă vând produsele la un preț mai mic. După ce clientul cumpără acel articol, escrocii obțin acces la detaliile de plată pe care le pot folosi pentru alte acțiuni frauduloase. Aceștia folosesc un card de credit furat separat pentru a cumpăra articolul de pe site-ul dvs. și a-l expedia clientului. Clienții primesc articolul fără să-și dea seama că detaliile lor de plată au fost compromise; escrocii scapă cu banii, în timp ce comerciantul trebuie să se ocupe de consecințe.
Cum vă puteți proteja afacerea?
O strategie de prevenire este indispensabilă pentru orice afacere care se ocupă cu plățile online, deoarece este nevoie de întregul ecosistem de plăți pentru a lupta împotriva acesteia. Prin detectarea și prevenirea fraudei chiar înainte ca aceasta să se producă, puteți asigura siguranța clienților dumneavoastră, evitând în același timp orice pierdere financiară.
Familiarizați-vă cu semnele de avertizare
Cel mai bun pas pentru a vă proteja afacerea de fraudă este să o identificați înainte ca aceasta să poată provoca daune. Fiți cu ochii pe următoarele semnale de alarmă și veți avea mai multe șanse să o faceți:
- Tranzacții de valoare redusă care ar putea indica testarea cardurilor de credit
- Clienți care utilizează carduri diferite pentru mai multe achiziții
- Mai multe tranzacții refuzate
- Volume mai mari de comenzi
- Adresele de facturare și de expediere nu corespund
Locații IP neobișnuite
Deși aceste potențiale semnale de alarmă ar putea fi doar un client legitim care are o problemă cu cardul său sau care cumpără un cadou, este întotdeauna mai bine să fii în siguranță decât să-ți pară rău atunci când vine vorba de securitatea cibernetică.
Asigurați-vă că aveți politici clare și ușor de înțeles pe site-ul dvs. web
Deși ați putea crede că nimeni nu vă citește politicile de securitate, adevărul este că escrocii sunt foarte interesați de ele. De exemplu, o politică de returnare prost formulată poate deschide ușa pentru diverse activități frauduloase. Politicile dvs. trebuie să prezinte în mod clar modul în care funcționează afacerea dvs. și termenii și condițiile, fără a lăsa loc de neînțelegeri, în special în ceea ce privește politica de rambursare și politica privind parolele.
Folosiți soluții de detectare a fraudelor.
Criminalitatea cibernetică evoluează în mod constant și devine din ce în ce mai greu să rămâi în fața infractorilor cibernetici. Pentru a ține pasul cu ei și a riposta, trebuie să evoluați și dumneavoastră pentru a vă oferi o șansă de a lupta.
Multe întreprinderi pur și simplu nu au timp sau resurse pentru a efectua propriile proceduri de securitate cibernetică, cum ar fi verificarea manuală a fiecărei tranzacții și, din fericire, nu trebuie să o facă. Implementarea unor soluții eficiente de detectare a fraudelor poate detecta, identifica și preveni frauda în timp real.
Limitați-vă comenzile.
Determinați-vă cantitatea standard de comenzi și suma de bani cheltuită pe tranzacții medii și limitați orice comandă care depășește aceste cifre. Puteți fie să le blocați în totalitate achizițiile de pe site-ul dvs., fie să le contactați cu solicitarea de verificări suplimentare.
Solicitați o dovadă de livrare
Solicitați dovada de livrare de la partenerul dvs. de livrare pentru fiecare produs pe care îl vindeți, pentru a vă asigura că clienții dvs. și-au primit efectiv articolele. Acest lucru poate reduce în mod semnificativ numărul de solicitări de rambursare de la clienți care pretind că nu au primit niciodată un produs.
Frauda în comerțul electronic este aici pentru a rămâne, mai ales având în vedere creșterea pe care industria comerțului electronic va continua să o cunoască. Începeți să luați măsuri în direcția corectă pentru a vă proteja de activitățile frauduloase, în special de noile tendințe de criminalitate cibernetică.