Fie că lucrați într-o afacere sau dețineți propria afacere, finanțele pentru afaceri reprezintă o parte esențială a operațiunilor. Antreprenorii și angajații au, de obicei, o idee bună despre afacerea lor ca întreg, dar nu toată lumea este adepta gestionării finanțelor care asigură buna funcționare a acesteia. Faptul de a avea cunoștințele și resursele necesare pentru a vă ajuta în afacerea dvs. sau în afacerea altcuiva este un bun neprețuit. În acest articol, răspundem la întrebarea “Ce sunt finanțele pentru afaceri?” și detaliem pașii pe care îi puteți face pentru a vă asigura că finanțele afacerii dvs. sunt bine utilizate.
Ce sunt finanțele pentru afaceri?
Pentru a vă construi o viziune mai bine informată asupra modului în care funcționează o afacere, este posibil să vă fi pus întrebarea “Ce sunt finanțele pentru afaceri?”, pe lângă modul în care acestea sunt susținute și dezvoltate. Finanțele pentru afaceri sunt finanțele care vă ajută să vă gestionați eficient afacerea. Ele acoperă toate aspectele monetare ale unei afaceri, de la venituri la cheltuieli, și se pot referi, de asemenea, la fondurile pe care le puteți utiliza pentru a menține o afacere în funcțiune. Gestionarea și implementarea eficientă a finanțelor afacerii dvs. face ca afacerea sau organizația dvs. să fie mai eficientă și mai profitabilă.
Gestionarea finanțelor afacerii dvs.
Există o serie de lucruri care trebuie luate în considerare înainte și în timpul gestionării finanțelor afacerii dumneavoastră. Acestea includ:
Urmăriți fluxul de numerar
Fluxul de numerar se referă la banii care sunt băgați și scoși din afacerea dvs. într-un anumit interval de timp. Banii care intră în afacere implică capital și venituri, în timp ce banii scoși se învârt în principal în jurul cheltuielilor pentru întreținerea afacerii. Exemple de venituri sunt achizițiile făcute de cumpărători pentru serviciile sau bunurile dumneavoastră. Cheltuielile reflectă cheltuieli precum chiria și salariile angajaților. Există două tipuri de fluxuri de numerar: fluxul de numerar pozitiv și fluxul de numerar negativ. Fluxul de numerar pozitiv se referă la situația în care proprietarul unei afaceri are mai multe profituri decât cheltuieli.
Fluxul de numerar este foarte important pentru succesul unei afaceri, deoarece cel mai necesar lucru pentru menținerea unei afaceri sunt banii. Fără fonduri suficiente, afacerea poate eșua. Unul dintre cele mai importante momente pentru a menține un flux de numerar pozitiv este în stadiile timpurii ale afacerii dvs. pentru a asigura posibilitatea de dezvoltare ulterioară.
Urmați principiile de bază ale contabilității
Contabilitatea este un aspect fundamental al oricărei afaceri. Pentru a asigura succesul unei companii, este util să mențineți o bună evidență contabilă a tranzacțiilor și a plăților de taxe. Dacă intenționați să conduceți o mică afacere, o bună contabilitate vă asigură că respectați toate regulile și reglementările necesare. Dacă lucrați pentru o companie, contabilitatea oferă cifre exacte pentru volumele de muncă și rezultatele preconizate, împreună cu plățile, cum ar fi salariile.
Dacă doriți să vă conduceți propria afacere, încercați să cunoașteți următoarele noțiuni de bază de contabilitate::
- Utilizați un cont nou: Acesta este un cont curent nou, separat de cel al afacerii, care vă poate scuti de probleme juridice în viitor și vă poate ajuta să vă segmentați finanțele. Atunci când deschideți un cont de afaceri, asigurați-vă că sunteți pe deplin conștient de orice taxe suplimentare.
- Luați în considerare utilizarea unui software de contabilitate în cloud: Deși unele persoane preferă să gestioneze manual anumite părți ale afacerilor lor, pentru întreprinderile mici poate fi foarte consumator de timp pentru completarea documentelor și implementarea unui sistem eficient de arhivare. Utilizând un software de contabilitate în cloud, simplificați gestionarea conturilor și vă puteți concentra pe alte lucruri, cum ar fi dezvoltarea afacerii.
- Luați în considerare angajarea unui contabil: Este ușor pentru noii proprietari de afaceri mici să devină copleșiți de finanțele lor. Dacă este posibil, luați în considerare angajarea unui contabil care să vă monitorizeze registrele, să opereze software-ul de contabilitate și să traducă datele financiare într-un format mai ușor de înțeles pentru dvs.
Planificați-vă finanțele afacerii dvs.
După ce ați luat în considerare fluxul de numerar și elementele de bază ale contabilității, este necesar să planificați o modalitate eficientă de gestionare a finanțelor afacerii dumneavoastră. Acest lucru include păstrarea înregistrărilor tranzacțiilor într-un loc ușor de accesat. Scopul este de a genera o situație financiară eficientă, care vă poate informa cu privire la ceea ce merge bine și rău într-o afacere. De asemenea, poate arăta previziunile viitoare, permițându-vă să vă pregătiți din timp pentru orice problemă.
Principalele documente care trebuie incluse într-o situație financiară completă sunt:
- Bilanțul: Un bilanț vă prezintă situația financiară finală a afacerii dvs. la un anumit moment, cu active, pasive și capitaluri proprii. Utilizând acești trei factori, bilanțul poate calcula valoarea companiei dumneavoastră.
- Declarația de profit și pierdere: Această situație rezumă veniturile afacerii dumneavoastră în raport cu cheltuielile anuale. Îl puteți utiliza pentru a evalua potențiala rentabilitate a întreprinderii dumneavoastră.
- Situația fluxurilor de numerar: O situație a fluxurilor de numerar arată mișcarea banilor care intră și ies din afacere într-un anumit interval de timp, de obicei lunar sau trimestrial. Aceasta implică determinarea situației curente a afacerii.
- Analiza pragului de rentabilitate: Aceasta determină numărul de unități de vânzare sau suma de bani care trebuie obținută pentru a acoperi cheltuielile afacerii. În mod regulat, întreprinderile noi nu ating pragul de rentabilitate, dar acest lucru poate avea o influență negativă asupra finanțelor și valorii lor dacă acest lucru continuă.
Opțiuni de finanțare a afacerii
Dacă afacerea dumneavoastră are nevoie de finanțare suplimentară, sunt disponibile diverse opțiuni în funcție de tipul de afacere și de perioada de timp necesară. Printre opțiunile de finanțare se numără împrumuturile de afaceri pe termen scurt, împrumuturile de afaceri pe termen lung de la IFN-uri, împrumuturile bancare, finanțarea facturilor, subvențiile pentru afaceri, cardurile de credit pentru afaceri și capitalul de risc. Încercați să conștientizați care sunt opțiunile cele mai aplicabile în cazul dumneavoastră.
Există două tipuri principale de metode de finanțare a afacerilor, cu propriile avantaje și dezavantaje. Aceste două metode sunt:
- Finanțarea prin capitaluri proprii: În acest caz, un investitor dă bani afacerii. Investitorul devine apoi automat acționar al afacerii și poate juca un rol în operațiunile acesteia.
- Finanțarea prin îndatorare: Aici, creditorul nu devine proprietarul afacerii. În schimb, creditorul, de obicei o bancă, percepe o dobândă pentru banii împrumutați.
Datorie
Atunci când vine vorba de finanțe, poate doriți să luați în considerare contractarea unui împrumut pentru a vă construi sau a vă susține afacerea ideală. Dacă da, nu uitați că datoriile necesită plată și dobândă. Prin elaborarea unei situații financiare complete, puteți evalua dacă o datorie este sau nu necesară și plătibilă. Dacă puteți explica o datorie în acest mod, o puteți numi datorie “strategică”. Asumarea neglijentă a datoriilor, în special a datoriilor inutile pe care nu le puteți explica prin contabilitate, poate afecta soarta afacerii dumneavoastră.
Modalități de a menține un echilibru sănătos al datoriilor
Iată câteva dintre modalitățile prin care puteți menține un sold sănătos al datoriilor:
- Economisiți fonduri de urgență: Planificați din timp păstrând câteva economii într-un cont de afaceri adecvat, pe care să le puteți folosi atunci când apar situații neprevăzute.
- Cheltuiți pe ceea ce este necesar: Asumarea datoriilor necesită să fiți cumpătat. Fiecare tranzacție legată de afacerea dvs. și, eventual, de viața dvs. personală, necesită o analiză amănunțită pentru a vă asigura că este absolut necesară.
- Încercați să refinanțați: Dacă rambursați un împrumut la o rată mai mare decât rata actuală a pieței, ar fi bine să vă gândiți să îl refinanțați cu un împrumut care are o dobândă de rambursare mai conservatoare. Achitați orice datorii de garanție personală înainte de a face acest lucru pentru a vă proteja activele.
- Faceți înțelegeri bune cu furnizorii: Nu vă fie niciodată teamă să negociați o ofertă mai bună pentru dumneavoastră sau să obțineți o reducere cu furnizorii dumneavoastră ori de câte ori cumpărați în vrac. Puteți chiar să vă alăturați altor întreprinderi pentru a vă permite achiziții în vrac.
- Îmbunătățiți-vă scorul de credit: Toate împrumuturile depind de istoricul dvs. de credit, așa că asigurați-vă că scorul dvs. de credit este la un nivel adecvat cât mai frecvent posibil. Acest lucru vă ajută afacerea să continue să funcționeze și să furnizeze alte metode de finanțare în viitor.
- Creșteți-vă veniturile: Gândiți-vă la modalități de a vă îmbunătăți veniturile. Acest lucru ar putea include comercializarea mai eficientă a afacerii dvs. sau chiar închirierea uneia dintre proprietățile dvs.
- Luați în considerare obținerea unor fonduri externe pentru a vă achita datoriile: Unii dintre membrii apropiați ai familiei sau prietenii dumneavoastră ar putea fi dispuși să vă împrumute bani la rate avantajoase. Ideea nu este ca ei înșiși să mențină afacerea în viață, ci să atragă investitori care sunt mai interesați de întreprinderi fără datorii.
Fluxul de numerar și întreprinderile cu cicluri
Fluxul de numerar contează, de asemenea, pentru afacerile care au o anumită perioadă în care înregistrează un nivel mai mare de trafic din partea clienților și de achiziții. Aceasta include întreprinderile care vând anumite produse sau care operează servicii în anumite industrii sezoniere, cum ar fi turismul. Astfel de afaceri pot fi instabile, așa că iată câteva sfaturi pentru gestionarea finanțelor lor:
- Situația fluxurilor de numerar: La fel ca în cazul tuturor tipurilor de afaceri, asigurați-vă că creați o situație cuprinzătoare a fluxului de numerar și prognozați folosind orice metodă cu care vă simțiți confortabil.
- Condiții de plată: Următorul pas este să vă stabiliți condițiile de plată și să clarificați acest lucru tuturor părților interesate. Stabiliți în ce condiții doriți să primiți plata, fie înainte, fie după furnizarea serviciului sau a produsului.
- Asociații de afaceri și clienții: Alegerile dvs. cu privire la persoanele cu care faceți afaceri vă pot influența pozitiv sau negativ finanțele. Acest lucru este valabil în special pentru acest tip de afaceri, așa că este important să luați în considerare eficiența financiară a fiecărei părți interesate.
- Fiți consecvent cu obiectivele dvs. pe termen scurt: Aceste obiective ar putea include îmbunătățirea dosarului de credit, a veniturilor sau economisirea aprovizionării cu bunuri atunci când este necesar. Acest lucru poate avea avantajul de a vă motiva nu numai pe dumneavoastră, ci și pe toți cei asociați cu afacerea în perioadele de criză.