Fierarii se ocupă de picioarele cailor și le potcovesc din nou folosind potcoave gata făcute la dimensiuni corecte sau potcoava pe măsură, realizate din metal. Această muncă necesită îndemânare și condiție fizică. Ghidul nostru vă va ajuta să începeți și să vă conduceți propria afacere de călărie. Va trebui să aflați care este nivelul actual al cererii de servicii de potcovit în zona dumneavoastră. Deoarece pentru a deveni un potcovar, în mod normal, este nevoie de o ucenicie îndelungată, în unele zone există o lipsă de potcovarii. Acest lucru ar însemna o cerere constantă pentru serviciile pe care le puteți oferi, deși, dacă intenționați să vă desfășurați activitatea doar într-un atelier, s-ar putea să fiți subțiat la preț de către potcovarii mobili.
În afară de a verifica concurența, asigurați-vă că în zona dvs. sunt mulți oameni “călări”, evenimente și activități ecvestre. Ideal ar fi să vă aflați în apropierea unor întreprinderi precum școli de echitație, centre de drumeție și grajduri de curse și ar trebui să existe o cerere mare din partea proprietarilor de cai și ponei. Vă veți afla în apropierea hipodromurilor și a terenurilor de expoziție? Este zona bine aprovizionată cu șantiere de echitație, șelării, magazine de accesorii și veterinari cu experiență în domeniul ecvestru?
Ca parte a studiului de piață, ați putea discuta cu alte întreprinderi de echitație despre populația locală de cai și despre cât de populară este echitația în zona dumneavoastră.
Nu uitați că, în perioadele de criză economică, proprietarii de cai ar putea fi tentați să mărească intervalul de înlocuire a potcoavei – sau chiar să apeleze la serviciile unor “fiare de călărie” mai ieftine și ilegale. Unii proprietari ar putea fi nevoiți să își vândă caii pentru că nu își mai permit să îi păstreze.
De ce vor alege clienții afacerea dumneavoastră de potcovit?
Gândiți-vă la motivele pentru care clienții vă vor alege pe dumneavoastră în locul unei alte firme de potcovit. S-ar putea ca dumneavoastră să puteți oferi un serviciu specializat, de exemplu, pentru grajdurile de curse. Sau poate că sunteți dispus să lucrați în weekend sau seara, la ore târzii, când alte întreprinderi sunt închise. Fiți precaut în ceea ce privește concurența în principal pe bază de preț – proprietarii de cai sunt în general pregătiți să plătească pentru furnizarea unui serviciu de bună calitate. Practicarea unor prețuri mici ar putea însemna că trebuie să vă grăbiți să vă ocupați de suficienți cai pentru a obține suma pe care doriți să o câștigați.
Odată ce afacerea dvs. s-a stabilit, veți descoperi probabil că clienții vă rămân foarte loiali, cu condiția să oferiți servicii de bună calitate. Asigurați-vă că vă faceți timp să comunicați cu clienții dumneavoastră – lucruri simple, cum ar fi să-i anunțați dacă întârziați, pot face diferența între a le păstra sau a le pierde afacerea.
Serviciile dumneavoastră de fierărie
Fierarii pregătesc și tratează picioarele cailor înainte de a confecționa și de a modela potcoavele metalice și de a le fixa pe copita calului cu cuie sau știfturi. Pentru a face acest lucru va trebui să fiți un meșter calificat, cu o bună cunoaștere a anatomiei piciorului calului și a modului în care acesta funcționează.
Procedura tradițională de potcovit implică mai multe etape:
- îndepărtarea încălțămintei vechi
- inspectarea picioarelor calului și îndepărtarea oricărei creșteri excesive
- măsurarea picioarelor
- selectarea potcoavei potrivite gata făcute sau a oțelului brut, în cazul în care potcoavele urmează să fie fabricate.
- alegerea cuielor sau a cuielor potrivite
- confecționarea noilor potcoave în fierărie sau prelucrarea celor gata făcute.
- montarea pantofilor, folosind greutatea și forma corespunzătoare a ciocanului.
Recent, au fost dezvoltate potcoave de plastic cu lipici ca alternativă la potcoavele metalice, de exemplu în cazul în care calul sau poneiul suferă de laminită. Potcoava este înmuiată în apă caldă, apoi este modelată pe copită și lipită. Este nevoie de câteva minute pentru a se răci și a se fixa. În situații similare se folosesc învelitori flexibile pentru copite.
Ferarii cu o pregătire și experiență corespunzătoare pot efectua lucrări de feronerie corectivă, care pot implica remodelarea peretelui copitei sau a tălpii. Ferăritul invaziv, care implică deschiderea capsulei copitei, se face numai sub conducerea unui veterinar.
Un potcovar calificat trebuie să fie capabil să potcovească toate clasele de cai și este adesea solicitat să se ocupe de picioarele altor animale, cum ar fi caprele, oile și bovinele.
Copita unui cal crește în permanență și, prin urmare, va avea nevoie de o nouă potcoavă la fiecare patru până la opt săptămâni, în funcție de perioada anului și de munca pe care o face. De exemplu, în timpul sezonului, un vânător ar putea fi reșapat la fiecare patru săptămâni. Caii care sunt scoși la iarbă (descălțați) în timpul verii au, de asemenea, nevoie să li se vadă picioarele la fiecare șase săptămâni sau cam așa ceva.
O parte a rolului dumneavoastră va fi de a sfătui clienții cu privire la frecvența la care calul lor trebuie să fie re-picat și la modul în care să mențină picioarele calului lor sănătoase și fără dureri. De asemenea, este posibil să lucrați alături de medicul veterinar local în cazurile în care există o boală la picioarele calului. Este posibil să puteți forma un parteneriat cu cabinetul veterinar local și să deveniți alegerea lor ca potcovar.
Alte servicii de oferit
Pe lângă lucrările de ferărit, ați putea decide să vă ocupați și de unele lucrări de fierărie generală, poate în perioadele mai liniștite ale anului. Ați putea decide să produceți articole precum porți ornamentale, accesorii pentru șemineu și grădină sau să oferiți un serviciu de reparații pentru echipamente agricole.
Echipamentul dumneavoastră
Pentru a oferi servicii de ferărit, veți avea nevoie de o serie de echipamente și unelte specializate. Unele dintre acestea veți putea să le confecționați singur.
Veți avea nevoie de:
- un atelier și/sau o forjă portabilă. Acestea sunt de obicei alimentate cu gaz
- nicovală pe care să lucrați metalul fierbinte
- ghilotină pentru a tăia bucăți de metal, pentru a face pantofi
- bancă de lucru
- unelte electrice (cum ar fi aparate de sudură și polizoare)
- unelte pentru a fi utilizate la forjă și pe nicovală. Printre acestea se numără ciocane de strunjire, clești, ștampile, râșnițe fierbinți, pumni și așa mai departe
- unelte de potcovit, pentru a îndepărta potcoavele vechi, pentru a pregăti piciorul calului și pentru a pune cuie pe noile potcoave. Printre acestea se numără ciocane, clești, cleștișoare, cleștișori, smulgători, cuțite, răzătoare, tăietori și fișiere
De asemenea, veți avea nevoie de îmbrăcăminte de protecție, cum ar fi un șorț de piele și ochelari de protecție pentru a vă proteja de căldură și de scântei.
Stabiliți profilurile clienților dvs.
Clienții dvs. vor fi atât proprietari privați de cai și ponei, cât și întreprinderi locale de echitație, cum ar fi:
- școli de echitație
- centre de drumeție
- armăsari
- grajduri de echitație
Prețul serviciilor dvs.
Asigurați-vă că diferența dintre prețul de cost al metalelor și al articolelor pe care le folosiți (sau al încălțămintei gata făcute pe care le cumpărați) și prețurile pe care le percepeți este suficientă pentru a acoperi toate costurile de funcționare, inclusiv propriile desene. Dar prețurile practicate pentru încălțăminte variază în întreaga țară și va trebui să stabiliți prețurile în funcție de ceea ce suportă piața locală.
Există o serie de lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când vă stabiliți tarifele:
- câte seturi de încălțăminte veți putea monta într-o zi. De exemplu, într-o zi normală de lucru, puteți potcovi cinci cai, dar în lunile aglomerate de vară puteți avea de a face cu un număr dublu, lucrând multe ore.
- Câte tunsori veți putea monta într-o zi normală
- cât de multe deplasări vă așteptați să faceți între locurile de muncă
- ce fel de muncă veți efectua – veți percepe un tarif mai mare pentru încălțămintea specializată sau pentru tratarea picioarelor cu probleme.
Oferte speciale și reduceri
Ați putea decide să oferiți reduceri anumitor clienți, de exemplu, proprietarilor de cai care vă cer să lucrați la mai mulți cai în același timp sau întreprinderilor hipice locale care apelează la serviciile dumneavoastră în mod regulat. Asigurați-vă că reducerile pe care le oferiți nu vă erodează prea mult marjele de profit, în special dacă aveți cheltuieli de deplasare semnificative pentru a vă ocupa de acești clienți.
Programe de fidelizare
Ați putea să vă gândiți să organizați un program de fidelizare care să recompenseze clienții obișnuiți. De fiecare dată când efectuați un serviciu pentru ei, aceștia câștigă puncte – când au acumulat un anumit număr, primesc o reducere la următoarea factură.
Promovarea afacerii dvs.
Indiferent de serviciile pe care intenționați să le oferiți, este important ca potențialii clienți să știe despre dumneavoastră.
Cumpărați o afacere existentă
S-ar putea să vă decideți să cumpărați o afacere existentă de fierărie, mai degrabă decât să vă începeți propria afacere de la zero. Cumpărarea unei întreprinderi în funcțiune poate însemna că produsele, clienții, vânzările regulate, personalul, spațiile și echipamentele sunt deja existente.