La fel ca în viață, nu există o soluție universală atunci când vine vorba de antreprenoriat. Aceste sfaturi vor preveni eșecul noului antreprenor și vor asigura o călătorie stabilă în antreprenoriat. Fondatorii neexperimentați și antreprenorii debutanți care sunt entuziasmați să intre pe tărâmul antreprenoriatului se trezesc adesea concentrați pe elemente “neimportante în acest moment”.
În general, vă puteți da seama când un antreprenor se lasă pradă celor neimportante lucruri în viața profesională zi de zi. Concentrarea lor este atrasă pe o perioadă de timp mai lungă decât este necesar pentru lucruri precum hainele de marcă, cărțile de vizită și titlurile corespunzătoare. Există un flux de priorități în afaceri care sunt mereu în joc, iar atunci când construiești o afacere, este crucial să nu irosești resurse pe priorități neimportante în acest moment.
Iată o listă cu câteva defecte comune cu care se confruntă antreprenorii și fondatorii debutanți atunci când încep o afacere în românia și nu pot conduce echipa sau afacerea până la capăt.
Înțelegeți diferența dintre o ordine a obiectivelor și un flux de obiective
Antreprenorii neexperimentați au tendința de a crede că lucrurile trebuie făcute într-o ordine prestabilită pentru a îndeplini un obiectiv. De exemplu, am văzut mai multe persoane care își încep călătoria antreprenorială și refuză clienții pentru că ei consideră că este necesar să urmeze ordinea obiectivelor de mai sus.
Această gândire – în special în primele etape – încetinește rata de execuție, deoarece blochează următorul lucru care trebuie făcut. Acest lucru cauzează fricțiune, ceea ce duce la epuizare la un nou antreprenor.
Între timp, un antreprenor cu experiență știe că vor fi în joc mai multe obiective, lucrând pentru a le realiza simultan – mai ales la început.
Provocarea este că creierul dorește o ordine perfectă, dar nu așa funcționează întotdeauna; uneori trebuie să ne concentrăm pe mai multe lucruri pentru a le duce la îndeplinire.
Un flux de obiective va varia de la caz la caz. Cu toate acestea, punctul critic, la început, este să ne asigurăm că ne concentrăm pe obiectivul corect și, cel mai important, că afacerea prezintă o anumită premisă de viabilitate. Obiectivele enumerate mai sus pot fi realizate în aproximativ o zi – nu aceasta este problema. Problema este că cei neexperimentați tind să se lase prinși de ceea ce nu este important și împinge o listă de o zi într-o listă de o săptămână sau o lună sau într-o listă nefinalizată “am fost distras”.
Uneori, chiar și înființarea unei entități juridice de afaceri nu este importantă în acest moment. Când vine vorba de afaceri mici, majoritatea pot și ar trebui să fie începute ca întreprindere individuală – cel puțin pentru scurt timp înainte de a depune actele pentru a se constitui în societate. Acestea fiind spuse, există industrii specifice în care constituirea în societate ar trebui să fie luată foarte mult în considerare.
De exemplu, o afacere de design grafic cu risc scăzut ar putea dori să meargă mai departe și să înceapă să desfășoare afaceri. Cu toate acestea, dacă este vorba de o industrie cu risc de vătămare corporală, ar putea avea sens să o constituiți în societate.
Înțelegeți riscurile și avantajele priorităților
Fiecare acțiune sau inacțiune are un risc sau un cost de oportunitate, mai ales la început, unde efectul de compunere este mai semnificativ. Așa stând lucrurile, analizarea obiectivelor într-o manieră risc vs. recompensă ne oferă îndrumări în abordarea listei de obiective.
Un fondator cu experiență va începe prin a aduce un nou client. Este rareori riscant, iar recompensa este mare – există o creștere a afacerii, mai ales compusă în timp.
Acest lucru înseamnă că trebuie să scriem etapele și să le etichetăm în funcție de prioritatea a ceea ce trebuie făcut. Puteți oricând să o încorporați mai târziu, să schimbați logo-ul sau să obțineți îmbrăcăminte de marcă mai târziu. Deși puteți obține întotdeauna clienți mai târziu, concentrarea pe obținerea unui nou client oferă cel mai mare randament al investiției, mai ales la început.
Un fondator neexperimentat care se concentrează de la început pe lucruri greșite tinde să se concentreze pe lucruri greșite până când se întâmplă unul dintre cele două lucruri:
- Continuă să irosească resurse transpirând pe ceea ce “nu este important în acest moment” până când rămân fără resurse și afacerea moare.
- Continuă să irosească resurse până când învață tipul de execuție potrivit pentru ei. (Uneori este necesar, dar de ce să risipești resursele atunci când se poate preveni).
Opțiunea numărul doi ne aduce la cel de-al treilea sfat pentru începerea antreprenoriatului:
Înțelege ce tip de antreprenor ești. Nu este un rol unic pentru toți
Antreprenoriatul oglindește viața în sensul că nu poți ști cine ești și cum funcționezi în întregime până când nu trăiești prin ea. S-ar putea să crezi că poți aborda pas cu pas câte o etapă, doar pentru a descoperi că ești genul care trebuie să progreseze pe toate fronturile cu intermitențe.
Trebuie să alegi nișa corectă și să rămâi pe drumul tău de antreprenor chiar dacă apar unele eșecuri.
Anumite cerințe cheie sunt necesare în faza de început, dar modul în care aceste cerințe sunt îndeplinite depinde în totalitate de fiecare persoană în parte. Antreprenorii experimentați care știu cine sunt și cum funcționează cel mai bine pot crea traseul ales pentru a construi o companie optimă. Între timp, cei neexperimentați pot folosi sfaturile enumerate mai sus pentru a construi de la zero mai bine.