Odată cu creșterea puternică a comerțului electronic în Europa, se înregistrează și o creștere puternică a piețelor de desfacere. Se estimează că piețele online europene au o valoare de aproximativ 120-150 de miliarde de euro. Dar piețele online diferă în funcție de țară.
Faptul că piețele reprezintă o proporție mare din comerțul electronic în Europa a fost consemnat anterior, dar odată cu creșterea comerțului electronic în sine, piețele au înregistrat o creștere puternică și în acest an.
50 % dintre cumpărătorii online folosesc marketplace-urile.
În întreaga Europă, 50% dintre cumpărătorii online folosesc marketplace-urile. În România, nu mai puțin de 64% dintre cumpărători apelează mai întâi la marketplace-uri.
Veniturile totale din comerțul electronic în Europa sunt estimate la 396 de miliarde de euro în 2021.
Având în vedere că piețele adună aproximativ jumătate din vânzările de ecommerce, se estimează valoarea piețelor europene în jurul a 120 de miliarde – 150 de miliarde de euro. Aceasta este o creștere semnificativă în comparație cu estimarea de 100 de miliarde de euro în anul trecut.
În timp ce marketplace-urile devin tot mai dominante în Europa, un studiu arată că există diferențe semnificative pe țară. În Spania, piața este încă dominată de marketplace-uri mixte, care sunt marketplace-uri desprinse din retaileri, cum ar fi El Corte Inglés și Privalia.es. Cele mai bine stabilite piețe europene au crescut în regiunile lor de origine, Bol.com din Olanda ajungând la 79 de milioane de vizite pe lună. OTTO din Germania și-a crescut veniturile în 2020 cu 37% în comparație cu vânzările sale nete din 2019.
Începând cu luna aprilie a acestui an, piața poloneză Allegro era a treia cea mai mare piață din Europa. Cu 185 de milioane de vizite pe lună, aceasta se află acum imediat după Amazon și eBay. Piața generală din Rusia, Wildberries, a crescut și ea, având acum aproximativ 149 de milioane de vizitatori lunar. Acest lucru o plasează pe locul patru în Europa în funcție de vizite.
Cele mai populare 5 piețe de desfacere în funcție de modul în care consumatorii europeni le folosesc sunt enumerate mai jos:
- Amazon 86%.
- eBay 69%.
- Etsy 29%.
- Asos 28%.
- Wish 17%
Germania și Regatul Unit au o proporție foarte mare de piețe în comparație cu comercianții cu amănuntul care nu sunt pe piață în întregul eșantion de trafic cu amănuntul online. Există o proporție din ce în ce mai mare de comercianți cu amănuntul care devin, de asemenea, piețe, care administrează piețe sau care doresc să vândă pe piețe.
Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Grecia, Norvegia, Suedia și Slovenia se află la celălalt capăt al scalei, deoarece toate acestea au un număr foarte mic de piețe. Majoritatea vânzărilor online din aceste țări provin de pe site-uri care nu sunt piețe.
Spania, Italia, Polonia și, într-o oarecare măsură, Franța și Portugalia au o proporție de aproape 50 % între piețele de desfacere și comercianții cu amănuntul din afara pieței.
Piețele online din România ocupă locul 50 la nivel global: cele mai căutate magazine online de către români au fost în 2020 eMAG, Fashion Days, Altex şi Dedeman.
Piaţa de comerţ online din România a înregistrat o creştere de 49% anul trecut, în contextul în care piaţa mondială a avut un avans de 29%.