Ați muncit mult, v-ați perfecționat abilitățile, ați urmat cursuri de formare și ați excelat ca angajat în ultimii ani. Acum, munca ta asiduă te-a adus la următorul pas pe drumul tău profesional: managementul. Să devii manager nu este pentru toată lumea, și asta este în regulă. Managementul nu este ușor, dar poate fi recompensator. Îți vei asuma noi responsabilități, vei crește ca individ și îi vei ajuta pe alții să își atingă potențialul. Dar iată care este problema: cum știi dacă vrei să devii manager dacă nu ai mai făcut management? Și, cum poți fi angajat (chiar și intern) pentru a face ceva ce nu ai mai făcut niciodată?
Semne că ești pregătit să devii manager
Cerințele rolurilor de manager variază în funcție de industrie, dar multe dintre competențele transversale se întind pe discipline. Iată câteva semne că sunteți pregătit:
Pui interesul echipei mai presus de al tău propriu
În calitate de manager, vei fi responsabil pentru un grup de oameni. Liderii eficienți trebuie să facă ceea ce este corect și onest, chiar și atunci când este incomod pentru ei. Dacă te simți confortabil cu această idee, este un semn bun că ești pregătit.
Dai un exemplu bun
Energia ta este contagioasă, iar o atitudine negativă îți va doborî echipa. În schimb, îmbunătățiți spiritul tuturor în fața adversității oferind cuvinte motivante. Aduceți pozitivitate pentru a ridica moralul în rândul personalului dumneavoastră.
Acceptați diferențele dintre oameni
În calitate de angajat, este ușor să intri în clișee cu cei cu care te înțelegi. Depășind acest lucru, învățând să separi personal de profesional, înseamnă că te vei adapta mai bine la stilurile de lucru și personalitățile diferite ale echipei tale.
Oamenii au încredere în tine și te respectă
Aveți un istoric de a merge pe jos și de a vorbi pe față? Oamenii știu că pot conta pe tine? De asemenea, oamenii au încredere în liderii cu picioarele pe pământ și umili, așa că a fi sincer cu privire la punctele tale forte și la slăbiciunile tale îi încurajează pe ceilalți să facă același lucru. Aceasta este o parte esențială pentru a fi un lider, iar dacă o aveți deja, sunteți pregătit.
Ești un rezolvator de probleme
Atunci când apar blocaje rutiere, acționezi și ajuți. Se pare că ai întotdeauna o soluție în mânecă. Iar dacă lucrurile nu merg așa cum ai plănuit, le vezi ca pe o lecție învățată, așa că ești pregătit pentru data viitoare.
Pași pentru a deveni un manager
Iată câteva lucruri care te vor ajuta să câștigi acea promovare, dacă crezi că ești pregătit:
Alăturați-vă unei companii în creștere
Primul pas este să te asiguri că organizația ta are loc de creștere. Multe organizații nonprofit, de exemplu, sunt formate din echipe mici – așa că este puțin probabil să găsești acolo un post de conducere. Pe de altă parte, companiile în creștere deschid ușa către noi roluri și oferă mai multe oportunități.
Creșteți-vă competențele
Să fii foarte bun în rolul tău actual este o condiție prealabilă. În multe companii, în special în cele mari, trebuie să demonstrați că acționați deja ca manager sau că exersați abilitățile unui manager înainte de a fi promovat. Competențele și capacitățile liderilor sunt diferite de cele ale unui colaborator individual.
Trebuie să continuați să creșteți și să vă dezvoltați abilitățile manageriale, ceea ce înseamnă să vă perfecționați în interiorul și în afara biroului. Dați dovadă de o mentalitate de creștere. Căutați oportunități de a acumula noi abilități, cunoștințe și experiențe care vă vor pregăti pentru a conduce o echipă într-un nou rol.
Managerii eficienți au nevoie de o gamă largă de aptitudini, de la managementul proiectelor și comunicare la cele tehnice. Luați în considerare obținerea de certificări și participarea la ateliere de lucru atât pentru a vă îmbunătăți abilitățile tehnice, cât și cele transversale și pentru a le arăta superiorilor că sunteți dispus să munciți pentru o promovare.
Adăugați valoare echipei dvs.
Munca grea dă roade. Aplică-te pentru a-ți arăta valoarea în rolul tău actual. Și asigurați-vă că sunteți realist în ceea ce privește ceea ce puteți realiza de fapt – a te întinde prea mult și a nu reuși să livrezi rezultate este mai mult dăunător decât util. Acordați atenție gestionării timpului și calității muncii.
Consultați managerii și mentorii. Aceștia vă pot responsabiliza și vă pot ajuta să fiți cea mai bună versiune a dvs. în drumul dvs. către un rol de conducere.
Oferă-te voluntar pentru proiecte de mare vizibilitate
Ați aflat că șeful dvs. lucrează la un nou proiect important? Oferă-te voluntar să ajuți. Ai auzit că colegul tău de muncă este în urmă cu cota lunară? Dați o mână de ajutor. Acest lucru arată inițiativă și grijă, demonstrând că sunteți dispus să munciți din greu și că vreți ca și colegii să reușească.
Aveți mai multe șanse să fiți remarcat de conducerea superioară și vă puteți bucura de mai multe oportunități de dezvoltare profesională lucrând cu superiorii sau cu clienți noi.
Nu vă temeți de riscuri
Marii lideri sunt îndrăzneți. Pledează pentru ideile tale și susține-le cu date și exemple. Propuneți proiecte strategice și creați un plan de lucru pentru prezentarea dvs. Întotdeauna există riscul de eșec, dar ceea ce se câștigă merită – vă veți evidenția în fața conducerii superioare și veți obține, eventual, un post de conducere.
Fiți un mentor
Atunci când cineva are o întrebare, exersați predarea și fiți un bun mentor, demonstrând abilități vitale pentru un bun management. Rămâneți deschis față de membrii echipei dvs. și anunțați-i că sunteți acolo dacă au nevoie de ajutor pentru a exersa aceste abilități.
Găsește-ți vocea
Nu vă fie teamă să vorbiți în ședințe. Veniți întotdeauna pregătit cu întrebări inteligente, idei și sugestii. Deschideți ușa discuțiilor și fiți gata să vă răzgândiți dacă altcineva are o idee bună.
Înțelegeți imaginea de ansamblu
Dezvoltați-vă perspicacitatea în afaceri. Dacă puteți, cereți să participați la întâlniri cu echipa de conducere. Fiți atent la modul în care managerii își exprimă ideile și preiau informațiile de la ceilalți și luați întotdeauna notițe. Acest lucru arată că sunteți interesat, iar ceea ce învățați vă va fi de folos la viitoarele interviuri.
Cereți sfaturi și căutați sprijin
Managerul dvs. nu este un cititor de gânduri. Dacă nu-i spui că vrei să avansezi în cadrul companiei, nu va ști că ești interesat de un nou post. Cei mai buni manageri vă vor ajuta să reușiți. S-ar putea chiar să vă ofere o previzualizare a viitoarelor descrieri de posturi.
Asigurați-vă că aveți încredere în șeful dumneavoastră. Mulți lideri toxici fie ar lucra în mod deliberat împotriva ta, fie ar lăsa ca nesiguranța și teritorialitatea să le stea în cale.
Arătați empatie
A fi vulnerabil și empatic sunt abilități de comunicare vitale. Știți cum să comunicați în mod autentic cu ceilalți și să vedeți lucrurile din punctul lor de vedere. Exersează-ți abilitățile de inteligență emoțională.
Rețeaua
Relațiile sunt vitale pentru dezvoltarea carierei dumneavoastră. Încercați să luați o cafea cu cel puțin o persoană nouă pe săptămână; poate fi un membru al echipei de conducere sau un coleg de la nivelul dvs.
Ideea este să cunoașteți oameni noi și să construiți relații pentru a arăta echipei dvs. că vă pasă de ei și că aveți potențialul de a conduce. Și nu ezitați să îi adăugați pe LinkedIn. Nu știi niciodată unde va ajunge cineva și ce oportunități ți-ar putea oferi.
Ați obținut postul – și acum ce urmează?
Felicitări. Acum este timpul să vă flexați abilitățile de conducere în rolul de manager. Trebuie să te miști cu gândire și încredere pentru a-ți însuși acest rol. Nu există o formulă care să dicteze cum să fii un bun manager sau lider, dar iată cinci modalități de a începe cu dreptul:
Continuați să construiți relații
În calitate de nou manager, acum vă reprezentați echipa în fața restului organizației. Veți lucra cu alți lideri și șefi de departamente. Construiți o relație cu toată lumea. Acest lucru vă va ajuta pe termen lung.
Stabiliți întâlniri individuale cu echipa dvs.
Dacă ați fost promovat, este posibil să vă cunoașteți deja echipa. Faceți cunoștință cu ei din nou, pentru prima dată. Unul dintre cele mai importante obiective timpurii este să construiți încrederea în echipa dvs. Nu toată lumea va vorbi într-un context de grup, iar oamenii își păstrează adesea preocupările și întrebările pentru ei înșiși.
Întâlnirile individuale sunt o modalitate eficientă de a primi feedback. De asemenea, acestea pot duce la conversații sincere și pot evidenția probleme despre care nu știați, dar pe care aveți puterea de a le aborda. Dacă vă faceți timp să vă arătați sprijinul într-un cadru mai puțin intimidant, puteți încuraja angajații să își împărtășească ideile în medii de colaborare.
Gestionați
A fi un manager excelent înseamnă să te descurci cu șefii tăi la fel de mult ca și cu angajații tăi. Managementul oamenilor cuprinde întreaga echipă, așa că mențineți-vă relația cu superiorii, dar apărați-vă angajații atunci când este necesar. Cunoașteți limitele echipei dvs. și nu faceți promisiuni pe care nu le puteți respecta.
Sărbătoriți-vă victoriile
Chiar și cele mai mici victorii contează. Găsiți motive pentru a sărbători împreună cu echipa dvs. Acest lucru vă va face să arătați bine în fața conducerii superioare, vă va ridica moralul și va îmbunătăți munca în echipă.
În plus, studiile arată că lucrătorii care se simt conectați și validați de șeful lor sunt mai puțin predispuși să accepte alte oportunități de muncă și mai predispuși să răspândească pozitivitatea, îmbunătățind bunăstarea generală și scăzând probabilitatea de epuizare.
Toți managerii au nevoie de sprijin pentru a-și dezvolta abilitățile de conducere și pentru a obține o perspectivă obiectivă asupra modului în care se descurcă. Managerii noi beneficiază foarte mult de coaching și de mentorat formal sau informal. De asemenea, managerii noi au nevoie, de obicei, de programe de formare în domeniul managementului.
Motivați-vă să vă pregătiți pentru management prin trasarea unor obiective pe termen scurt și lung și prin celebrarea fiecărei etape importante. Și recunoașteți că interesul dumneavoastră inițial pentru conducere este impresionant în sine.