De-a lungul vieții, probabil că ați făcut parte din multe echipe. Unele dintre aceste experiențe au fost probabil mai bune decât altele datorită modului în care a funcționat echipa. Poate că echipa ta de la birou a susținut punctele forte ale fiecăruia și a fost de neoprit pe teren, dar la birou, ți s-a repartizat munca în grup cu o echipă care se străduia să delege sarcini și să accepte feedback constructiv. Promovarea unei munci de echipă eficiente într-un mediu de birou este deosebit de importantă pentru a face lucrurile la timp. Suntem adesea în pereche cu persoane străine, ceea ce face mai greu să vorbim sincer despre lucrurile care trebuie schimbate.
De asemenea, aceste echipe se pot schimba frecvent, ceea ce face dificilă găsirea și menținerea unei dinamici de echipă de succes.
Cea mai bună modalitate de a vă bucura de o muncă în echipă excelentă de-a lungul carierei este să vă dezvoltați abilitățile de bază de lucru în echipă. Faptul că o echipă lucrează eficient împreună reflectă cât de bine a adoptat fiecare aceste abilități și puteți construi echipe mai bune dacă le promovați dumneavoastră.
Ce sunt abilitățile de lucru în echipă?
Lucrul în echipă înseamnă să lucrezi cu alții pentru a atinge un obiectiv comun. Abilitățile de lucru în echipă sunt lucrurile pe care le facem pentru a realiza acest lucru mai eficient.
Uneori, obiectivul pentru care lucrăm determină abilitățile pe care le vom folosi.
Crearea unui software necesită să lucrezi independent pentru a atinge un obiectiv comun, să dobândești aptitudini dificile lipsă și să fii adaptabil.
Dar multe abilități de lucru în echipă sunt utile în toate mediile de lucru în grup. Iată câteva exemple:
Gestionarea conflictelor
Echipele bune funcționează cel mai bine atunci când membrii se simt împuterniciți să își exprime opiniile și să le ofere celorlalți un feedback constructiv. Perspectiva fiecărui membru este importantă, dar punctele de vedere diferite pot provoca conflicte.
Este esențial să păstrați prezent obiectivul final și să folosiți o comunicare sănătoasă și abilități de rezolvare a conflictelor pentru a rezolva diferențele.
Rezolvarea problemelor
Finalizarea unui proiect sau crearea unei prezentări necesită o gândire critică din partea tuturor membrilor echipei. Rezolvarea problemelor este inevitabilă, astfel încât echipele trebuie să construiască relații între ele și să folosească abilitățile de colaborare pentru a lua decizii importante de grup pe măsură ce apar provocări.
Managementul proiectelor
O echipă este suma părților sale. Echipele foarte performante deleagă responsabilitățile în funcție de punctele forte ale fiecăruia. Acest lucru necesită un management de proiect eficient, atât din partea liderilor de echipă, dar și pe plan intern. Fiecare membru ar trebui să știe de ce să se ocupe și cum să delege sarcinile pe care nu le poate îndeplini.
Gestionarea eficientă a proiectelor nu înseamnă doar să joci în funcție de punctele tale forte – necesită, de asemenea, autocunoaștere și atenție. Pentru a colabora eficient sunt necesare bune abilități de gestionare a timpului. Dacă rămâi în urmă cu munca ta, la fel se întâmplă și cu întreaga echipă.
Leadership
Să știi când să faci un pas înainte și să conduci și când să te retragi și să fii condus sunt exemple bune de lucru în echipă. Lucrul în echipă nu ar trebui să fie o ierarhie – echipele bune îi apreciază în mod egal pe toți jucătorii.
Atunci când întreaga echipă lucrează ca un singur om, fiecare poate învăța de la celălalt, ceea ce aduce beneficii grupului pe măsură ce apar noi proiecte și provocări.
Oamenii trebuie să se simtă apreciați pentru a face cea mai bună treabă, așa că o mare abilitate de leadership este să arate recunoștință. Obiectivele sunt mai ușor de atins atunci când toată lumea se simte apreciată și motivată.
De ce contează munca în echipă
Nu vă puteți îndeplini toate obiectivele de unul singur. Munca în echipă este importantă pentru că vă permite să învățați de la colegii și apropiații dvs. și să colaborați cu aceștia pentru a atinge obiectivele mai rapid.
Munca în echipă la locul de muncă
Echipele bune reunesc un set divers de informații, experiență și abilități. De asemenea, abilitățile solide de lucru în echipă fac ca afacerile să fie mai productive și mai profitabile.
Atunci când sunt cuplate cu un sprijin organizațional sănătos, echipele care se concentrează pe dezvoltarea unor abilități interpersonale puternice oferă un sprijin emoțional care atenuează epuizarea.
Lucrul în echipă acasă
Construirea unor relații personale puternice înseamnă promovarea echității. Lucrul în echipă ne permite să învățăm de la prietenii și familia noastră și să arătăm că le apreciem ajutorul și perspectiva.
A ține pasul cu responsabilitățile casnice poate fi stresant și este important ca familiile să împărtășească o viziune echitabilă asupra muncii casnice. Cu o viziune echitabilă și o abordare deschisă, cuplurile și familiile pot găsi soluții mai bune la orice conflict care apare acasă.
Cum să vă îmbunătățiți abilitățile de lucru în echipă
Lucrul în echipă eficient este valoros în fiecare domeniu al vieții noastre. Nu e de mirare că recrutorii sunt adesea atenți la abilitățile de lucru în echipă pe un CV și că managerii de angajare pun întrebări referitoare la colaborare.
Iată șase abilități de lucru în echipă care vă vor ajuta să prosperați la orice loc de muncă:
Ascultarea activă
Puteți rezolva o problemă pe care o înțelegeți doar dacă o înțelegeți, iar membrii echipei dvs. se vor simți încurajați să își împărtășească perspectivele doar dacă se simt ascultați, așa că ascultarea activă este o abilitate esențială pentru consolidarea echipei.
Ascultarea activă este atunci când folosim tactici precum reținerea faptelor cheie și un limbaj corporal angajat pentru a crește concentrarea. Reținând informațiile cheie și făcând interlocutorul să se simtă ascultat, vom putea oferi răspunsuri mai pătrunzătoare și îi vom încuraja să împărtășească mai des.
Învățarea prin observare
Lucrul în grup ne oferă șansa de a învăța de la cei cu experiențe și medii diferite.
Fiți atenți la membrii echipei dumneavoastră și luați în considerare modul în care aceștia își aplică cunoștințele la rezolvarea problemelor, la comunicare și la oferirea și primirea de feedback. Observați obiceiurile lor sănătoase și încercați să le încorporați în viața dumneavoastră.
Abilități dificile
Deși asociem cel mai ușor munca în echipă puternică cu dezvoltarea de competențe soft, cum ar fi ascultarea și comunicarea, echipele noastre depind și de cunoștințele și capacitățile noastre tehnice. Dacă echipele nu au expertiza necesară pentru a rezolva sarcinile, sunt mai puțin eficiente.
Imaginați-vă că lucrați la dezvoltarea de software pentru un client și nu aveți în echipă pe nimeni cu experiență în codarea în limbajul solicitat. Cineva din echipa dvs. trebuie să dezvolte această abilitate sau ar trebui să fie angajat un nou angajat care cunoaște limba respectivă.
Cineva din altă echipă ar putea să vă ajute, de asemenea. Dacă vă mențineți la curent cu abilitățile dumneavoastră dificile și cu punctele forte ale fiecărui membru al echipei, veți ajuta echipa dumneavoastră să se îndrepte eficient către obiectivele dumneavoastră.
Stabilirea obiectivelor
Stabilirea obiectivelor vă permite să vă organizați gândurile și să urmați strategic un plan. Planificarea obiectivelor oferă o direcție și repere, crescând la rândul său nivelul de motivație.
Crearea unor obiective productive pentru echipă face o diferență enormă în succesul unei echipe. Fiecare membru va ști ce se așteaptă de la el și cum să ajungă acolo, iar stabilirea obiectivelor face ca fiecare membru să înțeleagă mai ușor imaginea de ansamblu.
Toleranța
Echipele diverse oferă perspective diferite și experiențe variate care nu se vor alinia întotdeauna cu ale dumneavoastră. Rămâneți deschis la minte și încercați să găsiți puncte comune între punctul dvs. de vedere și al celorlalți pentru a promova empatia și înțelegerea. Această practică va diminua conflictele și va crește flexibilitatea mentală.
Adaptabilitate
Indiferent cât de profund v-ați făcut planul de acțiune, lucrurile se schimbă. A fi adaptabil înseamnă să îți păstrezi mintea deschisă atunci când ți se prezintă provocări și să le privești ca pe niște oportunități de a învăța și de a te dezvolta.
Succesul profesional ne cere să ne sprijinim pe oamenii din jurul nostru și ne vom bucura de relații mai fericite și mai satisfăcătoare dacă acestea sunt construite pe echitate și colaborare.
Să înveți să fii un jucător de echipă nu este o sarcină simplă. Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, cum ar fi delegarea eficientă și ascultarea activă, necesită practică. Dar perfecționarea acestor abilități vă va ajuta să vă atingeți mai repede obiectivele legate de muncă și de viață. De asemenea, constituie un bun exemplu pentru echipa dvs. și pentru ceilalți membri ai organizației.
Atunci când toată lumea își dezvoltă abilitățile de lucru în echipă, progresul proiectului va fi neîntrerupt.