Există o criză de conectare la nivelul forței de muncă din România. Recenzile online ale angajaților arată sentimente de epuizare, neîncredere și deconectare între colegi și angajatori, precum și o fluctuație ridicată a cifrei de afaceri și un declin al productivității și al bunăstării.
Deși mulți atribuie această criză pandemiei și războiului că, pe măsură ce oamenii se întorc la interacțiunea în persoană, sentimentul se va rezolva de la sine, problema a existat cu mult înainte de pandemie. Nu este vorba doar de faptul că oamenii se simt izolați, ci și de faptul că multor companii le lipsesc conexiunile puternice și comunitatea în cadrul forței de muncă.
Cercetarea descoperă problemele de conectare cu care se confruntă lucrătorii (la distanță, hibrizi și în persoană) și oferă, de asemenea, strategii – înrădăcinate în știința pragmatică – care le pot permite angajaților să creeze conexiuni și să creeze comunități puternice la locul de muncă. Iată patru concluzii cheie:
Oamenii tânjesc după un sentiment autentic de conexiune
Există o deconectare între organizații și feedback-ul angajaților lor cu privire la starea culturii și a conexiunii.
În lipsa unui leadership sau a unei investiții organizaționale, 36% dintre angajați spun că nu depun eforturi pentru a crea relații de calitate cu echipa lor și că nu își cunosc colegii de echipă. Mai mult, aceste ultime date arată că 44% nu au un prieten adevărat la locul de muncă; 43% nu simt un sentiment de legătură cu colegii de muncă; 38% nu au încredere în colegii lor și 22% nu au nici măcar un prieten la locul de muncă.
Relațiile la locul de muncă favorizează păstrarea angajaților
Indivizii care experimentează o conexiune mai scăzută la locul de muncă au o implicare cu 73% mai mică decât colegii foarte bine conectați. Cei cu niveluri mai scăzute de apartenență au o intenție cu 313% mai puternică de a demisiona și sunt cu 176% mai predispuși să fie în căutarea serioasă a unui alt loc de muncă. Talentele sunt mai puțin susceptibile de a avea pasiune pentru locul de muncă, rămânând în urmă în ceea ce privește performanța și calitatea colaborării. Faptul de a avea prietenii la locul de muncă poate ajuta în mod direct la prevenirea uzurii.
Revenirea implicită la hibrid de la birou nu este răspunsul
Trecerea în afara biroului a contribuit la efecte de lungă durată asupra abilităților de construire a relațiilor, iar respondenții raportează că momentele de conectare au scăzut de când a început pandemia.
Dar întoarcerea la birou nu este soluția, deoarece lucrătorii hibrizi experimentează mai multe conexiuni sociale decât colegii lor de la birou. angajatorii pot face acest lucru oferindu-le angajaților posibilitatea de a alege munca la distanță sau la birou, dar apoi, de asemenea, dincolo de aceasta, să se uite la toate noile modalități prin care, în calitate de angajator, trebuie să construiți comunitatea și cultura.
Culturile de apartenență vor aduce afacerii tale rezultatele de care are nevoie
Angajații care se clasează la un nivel mai ridicat de apartenență experimentează cu 92% mai multă creștere profesională; cu 83% mai multă creștere personală; cu 36% mai multă bunăstare și cu 24% mai multă rezistență.
În schimb, angajații cu un nivel scăzut de apartenență raportează cu 158% mai multă anxietate și depresie, 153% mai multă singurătate, 109% mai multă epuizare și 77% mai mult stres.
Crearea unei culturi de apartenență necesită atenție și întreținere. Printre alte soluții menționate în studiu, managerii ar trebui să stabilească obiective comune pentru a cultiva coeziunea și viziunea echipei, precum și să facă loc interacțiunilor spontane și comunicării deschise.
În plus, conexiunea ar trebui să fie o prioritate odată cu integrarea, deoarece lucrătorii care încep să lucreze de la distanță sunt cei mai expuși riscului de a avea sentimente scăzute de conexiune.
Managerii pot vorbi despre apartenență în cadrul întâlnirilor 1:1 și pot crea spațiu pentru ca indivizii să își exprime barierele în calea conectării. Chiar dacă soluțiile sunt imperfecte, adresarea de întrebări cu empatie și intenție autentică îi poate face pe angajați să se simtă valorizați, și conectați.