Frumusețea este o afacere a secolului XXI: numărul saloanelor de cosmetologie este abia numărabil, iar cele noi apar în fiecare an în România. Oamenii și mai ales femeile doresc să rămână mereu tineri și frumoși. Astfel, saloane de manichiură, studiouri de coafură și cosmetologie se deschid peste tot. Industria frumuseții, într-adevăr, este foarte profitabilă. Salariul mediu al unui cosmetolog este de 26 000 de dolari pe an. În plus, există șansa de a câștiga mai mult. Trebuie să munciți mai mult, să învățați mai bine și să promovați cosmetologia mai intensiv. Afacerea pare atractivă, dar este ușor?
Chestia este că nu știi niciodată dacă cosmetologia la care ai visat va avea succes. Deci, desigur, există o mare șansă de a risipi bani la început. În plus, este periculos pentru antreprenorii aspiranți care nu au nicio idee despre ceea ce fac.
Închirierea de metri pătrați la început vă poate salva nervii și banii. Dacă ceva nu merge bine, pur și simplu îi închiriezi. Așadar, nu este atât de dureros. Un alt bonus este că, datorită chiriei, cosmetologia dvs. va putea stabili prețuri plăcute. Deci, este extra crucială la început.
După ce localul și echipamentul sunt acceptabile, gândiți-vă la comunicare. Sunteți sigur că echipa dvs. știe cum să se poarte cu clienții? Comunicarea eficientă într-un salon de înfrumusețare este unul dintre aspectele critice ale succesului. Se poate întâmpla orice și nu se știe niciodată cum vor reacționa clienții. De aceea, este mai bine să scrieți reguli particulare pentru personal pentru a preveni conflictele.
O afacere nouă este întotdeauna un lucru destul de nervos, deoarece există atât de multe elemente și detalii. Așa că haideți să vedem cum să deschidem o cosmetologie pas cu pas. Chiar și cel mai complicat proces este posibil să se facă cel mai bine cu o analiză și o bună planificare.
Deschiderea unui cabinet de cosmetologie: planificarea afacerii
Primul detaliu pe care trebuie să îl aflați sunt serviciile pe care le veți oferi. Determinați-le și apoi vedeți pe ce să cheltuiți. Procedurile de cosmetologie pot include:
- cosmetologia terapeutică,
- cosmetologie cu laser.
Pentru a înțelege ce servicii poți oferi, analizează-ți abilitățile, bugetul și experiența. Nu are rost să oferiți totul deodată. Un client trebuie să rămână încrezător în profesionalismul dumneavoastră. Nu uitați că puteți oricând să adăugați mai multe servicii. Nu este atât de dificil. Ceea ce este greu este să îți cureți reputația dacă nu faci față cu toate serviciile pe care le-ai menționat.
Definiți-vă publicul țintă
Așadar, ți-a ieșit o idee bună de a începe cosmetologia. Ce urmează? În primul rând, trebuie să înțelegi dacă nișa respectivă este disponibilă. Nu are sens să deschizi un nou salon de înfrumusețare dacă există 10 saloane de acest fel într-o singură clădire. Este un pic exagerat, dar ați prins ideea. Înțelegerea pieței este esențială pentru orice afacere.
Clienții dvs. sunt acele persoane pentru care lucrați. Desigur, veniturile sunt un lucru remarcabil, dar deschideți un salon pentru oameni. De aceea, a afla cine te va vizita merge împreună cu determinarea nișei și a disponibilității acesteia. O înțelegere profundă a pieței locale nu numai că vă va salva de la greșeli prostești, dar le va arăta clienților dvs. că sunteți suficient de inteligent pentru a vedea de ce au nevoie oamenii.
Înțelegeți-vă clientul și veți înțelege cum să reușiți.
Așadar, să începem prin a cerceta afacerile active de saloane de înfrumusețare din zona ta.
Branding
Un brand puternic reprezintă 50% din succes. Imaginea brandului tău trebuie să rămână sub un singur concept. Nu există reguli. Păstrați-l simplu. În zilele noastre, oamenilor nu le place supraîncărcarea cu culori, pictograme etc. Selectați o singură culoare, detaliu sau imagine, apoi folosiți-o în diverse contexte. După ce ați înțeles care va fi trăsătura dvs., jucați-vă cu ea. Creați mai multe modele, folosiți-le în logo-ul dvs., campania de marketing, numele și așa mai departe. De asemenea, gândește-te la numele tău de cosmetologie. Titlul ar trebui să reflecte serviciile pe care le oferiți și conceptul dumneavoastră. În același timp, este esențial să îl păstrați minimalist, memorabil și unic.
După ce ați ales numele, înregistrați-l ca marcă înregistrată. Există multe site-uri web pentru a verifica dacă titlul pe care l-ați selectat este disponibil și original. În ceea ce privește denumirea, crearea unei denumiri speciale este esențială. Copierea vă poate ucide afacerea de cosmetologie.
Principalul dvs. obiectiv este să vă creați o reputație pentru un loc unic cu cosmetologi profesioniști și echipamente solide.
Planul de afaceri al unei cosmetologii
Orice pornire este creată pe baza unui plan de afaceri bun. Această lucrare este crucială, deoarece acolo menționați concepția, obiectivele, riscurile și veniturile potențiale. Acesta poate fi foaia de parcurs către un vis sau o greșeală colosală.
Un plan bine gândit este o muncă grea. Va fi nevoie de ceva timp pentru a face unul bun.
Un plan de afaceri nu este o hârtie pe care să o scrieți, să o ascundeți și să o uitați. Dacă vreți să reușiți, corectați-l, în funcție de evoluția afacerii. De exemplu, dacă adăugați vreun serviciu, schimbați campaniile publicitare, angajați mai mulți administratori – menționați acest lucru în planul dumneavoastră.
Cum să alegeți o locație pentru cosmetologie?
Probabil că știți că locația și sediul sunt importante, dar de ce? Ei bine, răspunsul este simplu și complicat în același timp. Alege o locație în județul tău unde clienții pot să vă găsească cu ușurință și să nu piardă timp în găsirea ei.
Echipamente pentru cosmetologie: tipuri și de unde să îl iei pe cel mai bun
Pentru a începe să lucrați, va trebui să vă procurați mobilier, echipamente și consumabile. Numărul, tipul și astfel de cheltuieli depind de serviciile pe care le vei oferi. Acum, înțelegi de ce este atât de important să stabilești procedurile pe care le vei oferi.
Echipamentul este de obicei costisitor, așa că asigurați-vă că garanția și asigurarea sunt în regulă. Aceste acte vă vor salva, în cazul în care se întâmplă un accident.
Echipamentele și consumabilele sunt una dintre cele mai scumpe părți ale deschiderii oricărui salon de înfrumusețare. Cu toate acestea, nu vă recomandăm să economisiți pe ele. Echipamentele și cosmeticele de calitate garantează că serviciile vor fi profesionale și eficiente. Din cauza numărului de concurenți, doar cele mai bune servicii pot satisface clienții noștri moderni și sofisticați.
Înregistrează-ți afacerea
Atunci când începeți cosmetologia, trebuie să solicitați licențe. Licențele de bază includ:
- Licența medicală. Pentru a o obține pe aceasta, dvs. și personalul dvs. trebuie să aveți studii superioare medicale. Dacă o aveți, solicitați licența, așteptați până când guvernul verifică toate documentele, sediul și echipamentul. De obicei, durează până la câteva luni.
- Licențe pentru angajați. Echipa ta trebuie să aibă un pachet de licențe medicale pentru a efectua toate procedurile de cosmetologie în mod legal.
- Apoi, normele sanitare. Localul trebuie să fie curat și sigur atât pentru echipă, cât și pentru clienți. Ținând cont de pandemie, ar trebui să le cureți și să le igienizezi de asemenea înainte de fiecare client.
Angajați profesioniști de înaltă calificare. În calitate de proprietar, sunteți responsabil pentru tot ceea ce se întâmplă în cosmetologie. Așadar, pur și simplu vă va ajuta să fiți mai calm și mai puțin nervos în ceea ce privește accidentele. Dacă aveți un buget redus, gândiți-vă să angajați tineri specialiști. Desigur, trebuie să-i învățați, dar de obicei sunt pasionați de muncă grea și gata să învețe.
Publicitatea și promovarea unei cosmetologii
O bună reputație începe cu un marketing adecvat. Clienții dvs. nu trebuie să știe despre acest mic secret. Tipăriți pliante și cărți de vizită, postere și autocolante. Apoi dă-le clienților tăi și prietenilor lor. Vă va crește șansele de a obține mai mulți vizitatori.
Pentru a promova cosmetologia, aveți nevoie de:
- Un site web. Acesta le va permite clienților dvs. să citească toate informațiile de care au nevoie, bând o ceașcă de cafea acasă. Statisticile arată că, împreună cu un widget pentru programări online, acesta, faptic, dublează profitul. CRM va funcționa, de asemenea, foarte bine. Mai ales cel care oferă gratuit un widget și un site web.
- Idei creative care nu costă mult. Fiți activi și nu ignorați niciodată chiar și cele mai nebunești idei promoționale. Sigur, nu este nevoie să faceți ceva dăunător, dar colaborarea cu o echipă de fotbal feminin sau cu o agenție de modele va fi benefică.
- Rețelele sociale. Orice platformă va funcționa. Cel mai important este partajarea frecventă și conținutul de calitate. Puteți angaja un specialist SMM sau puteți menține profilul de unul singur. Doar rămâneți creativi și sinceri. Oamenilor le place asta.
Fiind o rețea socială pasionată de conținut vizual, Instagram este un loc excelent pentru a promova afacerile din domeniul frumuseții. Puteți, de exemplu, să organizați promoții acolo, să oferiți bonusuri speciale pentru menționarea cosmetologiei dvs. și așa mai departe.
De ce are nevoie cosmetologia de programări online
Am menționat că programarea online este benefică pentru orice afacere de înfrumusețare. Dar, mai ales pentru că nișa este asociată cu confortul și serviciile, totul ar trebui să rămână cât mai convenabil posibil.
Conectarea unui software bun pentru saloane este, de asemenea, un lucru pozitiv pentru clienți. Acum, aceștia pot face o programare non-stop și oriunde doresc. În plus, serviciul poate fi rezervat chiar și atunci când cosmetologia este închisă.
Afacerea cosmetologiei este similară cu orice altă industrie de frumusețe. Desigur, trebuie să munciți din greu pentru a reuși, dar am descris mai mulți pași care vă vor salva de multe eșecuri.