Potrivit datelor preliminare ale ACEA, piața europeană de automobile noi (UE+EFTA+UK) își continuă trendul ascendent în ianuarie, cu o îmbunătățire de 10,7% față de anul precedent, până la 911.064 de vânzări. Dintre primele 5 piețe, Spania (+51,4%) se situează cel mai bine, peste Italia (+19%) și Marea Britanie (+14,7%), în timp ce Franța (+8,8%) și Germania (-2,6%) se situează sub rata medie de creștere. Grecia (+90,7%), Portugalia (+48,4%), România (+31,4%), Polonia (+21%) și Austria (+20,7%) înregistrează, de asemenea, creșteri spectaculoase. La polul opus, Norvegia (-76,6%), Suedia (-26,6%) și Islanda (-17,2%) înregistrează o scădere drastică. Constructorul auto român Dacia și-a majorat cota de piață în Europa cu 1,3pp, până la 6%, în ianuarie, datorită unui avans remarcabil de 42,6% față de anul precedent, până la 45.511 unități vândute în această lună.
Avem acum acces la volumele și cotele de piață în funcție de propulsie. În ceea ce privește BEV, nu este o surpriză că avem Norvegia în frunte cu o cotă de 66,5%, peste Suedia cu 28,8%, Islanda cu 26,8% și Finlanda cu 26%. Europa de Nord este în mod clar înaintea curbei în acest moment, deoarece mai jos avem Danemarca (21,2%). Urmează Luxemburg (18,1%), Elveția (17,3%), Olanda (15,5%) și Portugalia (15,4%). În Top 5, Marea Britanie și Franța se situează la 13,1%, Germania la 10,1%, Spania la doar 4,8% și Italia la 2,6%. Alte țări cu performanțe slabe sunt Slovacia, cu 1,6%, cea mai mică cotă de BEV din întreaga Europă, Bulgaria, cu 2,3%, Republica Cehă, cu 2,5%, Grecia, cu 2,6%, Polonia, cu 3,1% și Estonia, cu 3,3%.
Grupul Volkswagen (+11,9%) depășește ușor piața pentru a rămâne cu ușurință în fruntea clasamentului grupurilor, deasupra Stellantis (-0,2%), dezamăgitor de stabilă. Renault-Nissan-Mitsubishi urcă cu 21,3% și își consolidează poziția a treia, în timp ce Hyundai-Kia (+0,7%) este foarte timidă în context, iar Grupul Toyota (+11,4%) egalează aproximativ rata de creștere la nivel european. Mai jos, Grupul BMW (-10,8%), Ford (-2%) și Daimler (-7,4%) se zbat. Mazda (+42,1%) face o apariție rară în Top 10.
În ceea ce privește mărcile, Volkswagen (+16,2%) trece de puțin peste pragul de 100.000 de vânzări, în fața Toyota (+12%) și Skoda (+15,9%) pe locul 3, cel mai înalt nivel din aprilie 2022, când s-a clasat tot pe locul 3. Audi (+10,5%) se situează chiar sub creșterea pieței, pe locul 4 față de locul 6 în decembrie și în anul fiscal 2022, în timp ce Dacia (+40,7%) urcă pe locul 5, prima sa lună în interiorul Top 5 european și depășește marca soră Renault (+10,6%) pentru prima dată în istoria europeană.
Sandero este, de asemenea, cea mai bine vândută mașină din Europa în această lună (actualizarea modelelor va veni în curând). Mai jos, strălucesc Tesla (+1021,9%!), MG (+186,2%), Mazda (+42,1%), Nissan (+21,3%) și Suzuki (+20,6%).
Constructorul auto român Dacia și-a majorat cota de piață în Europa cu 1,3pp, până la 6%, în ianuarie, datorită unui avans remarcabil de 42,6% față de anul precedent, până la 45.511 unități vândute în această lună.
În ianuarie, Dacia a devansat două mărci importante de pe piață, Peugeot și Skoda, pe fondul unui trend ascendent susținut al mărcii pe piața UE.
Renault a reușit să înmatriculeze și el mai multe mașini decât în ianuarie 2021, cu 10% mai multe, iar întregul grup Renault a raportat un avans de 24% față de ianuarie 2021, la un total de 88.636 de unități.
De remarcat, însă, că Dacia a depășit din nou Renault, după ce a reușit acest lucru pentru prima dată în iulie și august 2022. Ca urmare, Dacia a fost oficial a treia cea mai bine vândută marcă din Europa, depășită doar de VW și Toyota.
Marocul produce mai multe mașini Dacia decât România
În același timp, Dacia a raportat recent că în Maroc se produc mai multe mașini ale sale decât la fabrica din România.