Podcasturile au crescut în popularitate în ultimii ani, aproximativ 25% dintre adulți susținând că ascultă podcasturi săptămânal. Nu este de mirare că tot mai multe întreprinderi apelează la podcasturi ca tactică de marketing digital pentru a-și spori baza de clienți și a-și crește profiturile. Înainte de a lua decizia de a vă începe propriul podcast, este important să înțelegeți că există atât argumente pro și contra pentru a face acest pas.
Podcasturile sunt, în esență, emisiuni audio, adesea lansate în mod regulat. Ele pot fi descărcate de către ascultător și pot fi ascultate oricând dorește. Podcasturile sunt de obicei prezentate de cineva care este interesat de un anumit subiect sau temă, iar conversația este transformată într-un podcast pentru ca alți oameni să se bucure de ea.
Întreprinderile folosesc podcasturile pentru a-și atrage clienții țintă către afacerea lor. Vorbind despre lucruri de care clientul lor țintă este interesat, ele obțin astfel o audiență captivă pentru a-și promova produsele sau serviciile.
Înainte de a lua decizia de a vă începe propriul podcast, este important să înțelegeți că există atât argumente pro și contra pentru a face acest pas. Să aruncăm o privire asupra câtorva dintre avantajele și dezavantajele inițierii propriului podcast.
Începerea unui podcast este un pas pozitiv pentru multe afaceri. Nu numai că poate ajuta la atragerea de noi clienți pentru afacerea dvs., dar poate contribui și la prezentarea dvs. ca o autoritate în industria dvs.
Iată câteva dintre cele mai importante avantaje ale utilizării podcasturilor pentru a vă comercializa afacerea.
Deveniți o autoritate în cadrul industriei dvs. Având propriul podcast, puteți deveni persoana de referință pentru persoanele care sunt interesate de subiectul despre care vorbiți. Dacă cineva este interesat de un anumit subiect și dorește să afle mai multe, podcastul dvs. va fi primul său punct de apel. Clienții dvs. vă vor vedea ca pe un expert în domeniul dvs. de activitate și vor începe să apeleze la dvs. pentru sfaturi în domeniul dvs. de activitate.
Aflați ce își doresc clienții dvs. de la afacerea dvs. Prin intermediul podcastului dvs. veți putea afla mai multe despre piața dvs. țintă, inclusiv despre interesele lor, ceea ce le place și ceea ce nu le place. Ascultarea feedback-ului clienților dvs. vă va ajuta să vă adaptați podcastul pentru ei, astfel încât să fie mai probabil să îl asculte și să se implice în el.
Câștigarea de noi oportunități de afaceri. Fie că v-ați propus să vă folosiți podcastul ca o modalitate de a găsi noi clienți sau pur și simplu să rămâneți o resursă educațională, companiile pot ajunge să câștige bani de pe urma unui podcast. Fie că alegeți să vă promovați afacerea în emisiunea dvs. sau să îi lăsați pe ascultători să vă susțină printr-o donație, oamenii vor fi mai predispuși să cumpere de la o companie în care se simt investiți.
Împărtășirea cunoștințelor dvs. cu alții. Dacă sunteți un expert într-un anumit domeniu, nimic nu vă împiedică să vă împărtășiți cunoștințele cu lumea prin intermediul unui podcast.
În timp ce există multe avantaje ale inițierii unui podcast pentru afacerea dvs., este de asemenea important să fiți conștienți de faptul că există unele dezavantaje ale alegerii acestei metode de marketing digital.
Iată câteva dintre dezavantajele inițierii unui podcast pentru afaceri:
Timp și bani. Înainte de a decide dacă să vă începeți sau nu propriul podcast, este important să luați în considerare cât timp va necesita acest lucru și câți bani va costa. Aceasta nu este o tactică de marketing digital ieftină, așa că va trebui să fiți dispus să investiți timp și efort pentru a o face să funcționeze. Podcasturile sunt, de asemenea, la fel de bune ca și conținutul tău, așa că va trebui să petreci timp planificând fiecare emisiune înainte de a o pune la dispoziția lumii.
Concurență. Dacă aveți de gând să începeți un podcast, veți avea o mulțime de concurenți în același domeniu ca și dumneavoastră. Podcasturile devin din ce în ce mai populare, așa că s-ar putea să fie greu pentru emisiunea ta să iasă în evidență și să câștige un public. Cu toate acestea, acesta este unul dintre principalele motive pentru care această formă de marketing digital funcționează – pătrundeți pe o piață care este deja stabilită și populară.
Compatibilitatea cu alte forme de marketing. Scopul oricărei afaceri este de a face cât mai multe vânzări, dar nu toate strategiile de marketing digital funcționează împreună. De exemplu, podcastingul va avea succes doar în funcție de conținutul și de site-ul dvs. web/prezența în social media, așa că, dacă acestea nu sunt la înălțime, vă va fi imposibil să vă dezvoltați ca afacere.