Tehnologia a avut un impact asupra vieții noastre de zi cu zi în numeroase moduri. De la asistență medicală la producție, la educație, finanțe și industria asigurărilor, tehnologia a adus noi evoluții pentru a promova personalizarea și a spori experiența clienților. Un raport arată că industria globală de telematică pentru asigurări, cu 2,37 miliarde de dolari în 2020, ar urma să ajungă la 13,78 dolari, cu o rată anuală compusă de creștere de 19,5% până în 2030.
În industria asigurărilor, companiile de asigurări au calculat în mod tradițional primele pe baza mărcii, modelului, vârstei mașinii și a altor factori de acest gen. Tarifele de primă pentru mașini de aceeași marcă și model erau similare. Asta suna bine, dar prețul primei nu lua în considerare cel mai important aspect.
Ce se întâmpla cu șoferul? Cum rămâne cu șoferii cu amenzi pentru depășirea vitezei, cu mai multe daune, cu rate mai mari de accidente sau coliziuni? Nu toată lumea conduce în același mod, așa că de ce ar trebui ca prima de asigurare să fie aceeași în funcție de specificațiile mașinii?
Pe atunci, ar fi fost aproape imposibil să se colecteze, să se proceseze și să se evalueze comportamentul șoferului la volan fără tehnologie. Telematica era încă utilizată, dar nu la scara largă necesară companiilor de asigurări pentru a identifica și segmenta șoferii cu risc scăzut și cei cu risc ridicat pe baza comportamentului lor pe șosea.
Ce este telematica?
Telematica este o tehnologie de comunicare în domeniul auto care utilizează o combinație de instrumente și aplicații pentru a capta informațiile vehiculului și a le partaja cu asigurătorii. Telematica utilizează GPS, Wi-Fi/ Bluetooth, GSM, RF, unitatea de control a motorului și serverele cloud pentru a colecta, stoca, procesa și analiza datele.
Telematica se bazează pe datele colectate de la dispozitivul din vehicul. Acesta poate fi dispozitivul de urmărire GPS sau orice alt dispozitiv care colectează informații. Un sondaj realizat în 2019 în rândul consumatorilor a arătat că aproximativ 30-40% dintre utilizatori se simt confortabil să împărtășească datele privind locația și datele de conducere cu asigurătorii.
Acest procent a crescut la 50% în 2020. Chiar dacă nu există un număr suficient de înscrieri pentru telematica în asigurări, nu va dura mult timp până când telematica va fi o modalitate proeminentă de personalizare a acoperirii de asigurare și de reducere a primelor.
Asigurarea auto este o necesitate în fiecare stat/regiune. A nu fi neasigurat nu este o alegere dacă oamenii doresc să își conducă mașinile, camioanele și vehiculele. Scopul final al fiecărui proprietar de mașină/șofer este de a găsi cea mai ieftină asigurare auto. Accesibil, ieftin, preț mai mic al primei etc., sunt cuvintele cheie folosite atunci când se caută o companie de asigurări sau un agent de asigurări.
Telematica ajută la reducerea primelor pentru șoferii siguri sau cu risc scăzut. Deși poate duce la o primă mai mare pentru cei care au avut mai multe accidente, telematica îi poate stimula, de asemenea, să fie mai atenți și să devină șoferi mai buni. La urma urmei, un șofer mai bun primește o primă de asigurare mai ieftină.
Telematica a dus la un nou mod de calculare a primelor și a răspunderii. Denumită asigurarea bazată pe utilizare, asigurătorii auto determină primele în patru moduri:
● Asigurarea Plătiți pe măsură ce conduceți
Acesta este un plan de asigurare cuprinzător care permite șoferilor să personalizeze polița în funcție de cerințele lor. În termeni simpli, cei care folosesc mai mult vehiculul plătesc mai mult și viceversa.
● Asigurarea Plătiți cum conduceți
Acesta este un plan de asigurare auto în care comportamentul și istoricul șoferului sunt folosite pentru a determina banii de primă. Șoferii buni șoferi pot obține o asigurare auto ieftină de la cel mai ieftin furnizor de pe piață.
● Asigurare bazată pe distanță
Acoperirea de asigurare este calculată pentru numărul de mile pe care le parcurgeți în timpul perioadei de asigurare. Luați o medie a kilometrilor parcurși și a numărului de ani/luni în care ați deținut vehiculul.
● Asigurarea Control
Ca și cele trei planuri anterioare de asigurare a vehiculelor, CYD permite utilizatorilor să decidă prețul primei în funcție de modul în care conduc și de cerințele lor.
Telematica ajută companiile de asigurări să reducă răspunderea de a plăti pentru mai multe cereri de despăgubire, oferind în același timp șansa concretă șoferilor de a negocia o asigurare auto personalizată și accesibilă.
Aceasta simplifică întregul proces de obținere a unei asigurări și sporește transparența. Vor exista mai puține fricțiuni și erori de comunicare între asigurător și asigurat.
Asigurătorii își pot îmbunătăți abilitățile de deservire a clienților prin accesarea datelor istorice și a celor mai recente date despre vehicul și șofer.
Șoferii care nu au o amendă pentru depășirea vitezei sau care nu au suferit nicio vătămare corporală din cauza unui accident de circulație sau a unei coliziuni pot profita de istoricul lor de conducere pentru a reduce plata primei.
Pe măsură ce tot mai mulți oameni vor deveni conștienți de telematică, vor începe să fie responsabili atunci când conduc. Acest lucru va diminua accidentele, blocajele în trafic și incidentele de furie pe șosea.
Factorilor care nu țin de condus, cum ar fi ratingul de credit, producătorul vehiculului etc., nu li se va acorda prea multă importanță la calcularea primei.
Telematica asigurărilor reînnoiește asigurările auto prin îmbinarea eficientă a tehnologiei cu finanțele și comportamentul uman.