În fața unei perioade economice dificile sau a unei recesiuni, menținerea moralului angajaților și al echipei la locul de muncă poate fi o sarcină dificilă. Dar, în timpul unei perioade de criză, este mai important ca niciodată ca managerii de afaceri să dea dovadă de abilități de conducere eficiente. Indiferent dacă supravegheați o întreagă divizie, un departament sau o echipă mică, există practici de management utile pe care le puteți aplica în rolul dumneavoastră pentru a fi un șef bun într-o economie proastă.
Fiți transparenți
Transparența pregătește terenul pentru o comunicare clară și eficientă, care este vitală la locul de muncă. Demonstrează un angajament de a fi deschis și onest și ajută la insuflarea încrederii între conducere și angajați. În timpul unei recesiuni, este important să vă țineți echipa la curent cu orice schimbări, probleme sau provocări iminente.
Rămânând transparenți, așteptările pot fi mai clar înțelese și îndeplinite, relațiile pot fi consolidate și poate fi cultivată o cultură de lucru sănătoasă. În cele din urmă – chiar și în afara perioadelor economice dificile – transparența la locul de muncă poate face ca angajații să fie mai fericiți și mai implicați și poate genera succes pe termen lung.
Încurajați și ascultați feedback-ul
Un aspect cheie al unei bune comunicări este capacitatea de a asculta. În mijlocul unei crize economice, este probabil ca angajații să aibă o mulțime de întrebări. În calitate de manager de afaceri, este important să vă încurajați echipa și colaboratorii să își împărtășească gândurile și feedback-ul.
De fapt, un 2019 că angajații au de 4,6 ori mai multe șanse să se simtă împuterniciți să performeze la cele mai bune capacități atunci când se simt ascultați. Așadar, nu numai că puteți rezolva potențial preocupările exprimate de angajați, dar puteți contribui și la îmbunătățirea performanței. Este posibil să nu aveți toate răspunsurile imediat, dar simplul act de ascultare le va arăta membrilor echipei dvs. că sunt importanți și apreciați.
Recunoașteți și răsplătiți contribuțiile
Recunoașterea angajaților este întotdeauna importantă, dar diferența pe care o poate face în perioadele stresante este uriașă. Deși multe organizații au un program de recunoaștere a angajaților care oferă stimulente și beneficii financiare, sistemul de recompensare se poate schimba temporar în cazul reducerilor bugetare.
Prioritizați implicarea
Atunci când o companie se confruntă cu o criză financiară, prioritățile tind să se schimbe pentru a ajuta la dirijarea cursului. O prioritate care ar trebui să rămână în fruntea listei este menținerea angajamentului angajaților. În calitate de manager de afaceri, este important să verificați în mod constant cu echipa dvs. pentru a vă asigura că nevoile sunt satisfăcute și problemele abordate. De asemenea, este important să monitorizați performanța și să observați orice schimbări. Adesea, o implicare slabă a angajaților duce la o performanță slabă a acestora. Dacă observați diferențe în ceea ce privește calitatea muncii, atenția la detalii sau alte criterii legate de performanță, poate fi un semn că este timpul să vă reorientați și să vă implicați echipa.
Strategiile de management pentru îmbunătățirea angajamentului angajaților includ oferirea unui feedback atent, programarea de timp individual, oferirea de cursuri de formare la fața locului și atribuirea de sarcini semnificative. De asemenea, este important să puneți accentul pe echilibrul dintre viața profesională și cea privată și să promovați activitățile de sănătate și wellness pentru a permite echipei dvs. să se reîncarce la nevoie și să își aprofundeze angajamentul.
Ajustați așteptările după reducerile de personal
Reducerile de personal și tăierile bugetare cresc nivelul de stres prin suprasolicitarea lucrătorilor rămași. Așadar, bugetele mai sărace de astăzi impun o prioritizare atentă, iar forțele de muncă mai mici necesită gestionarea prudentă a volumului de muncă. Evitați să atribuiți proiecte noi pe care angajații dvs. nu le pot gestiona în mod adecvat.
Fiți sinceri
Dacă puneți în aplicare o concediere, a fi sincer cu supraviețuitorii va ajuta la atenuarea temerilor acestora. A spune că totul este în regulă, când nu este așa, va submina încrederea angajaților în companie.
ndiferent ce faceți pentru a “redimensiona”, faceți-o o singură dată
Ori de câte ori aduceți schimbări, disponibilizări sau reduceri de personal din cauza unei crize economice, de fiecare dată când se întâmplă ceva, aduce moralul mai jos și stresul mai sus. Încrederea se pierde și frica devine factorul determinant. Planificați strategic astfel încât tot ceea ce realizați să aibă loc o singură dată. Odată finalizat, anunțați-i pe angajați.
Reduceți conflictele
Ori de câte ori aduceți schimbări, concedieri sau reduceri de personal din cauza unei recesiuni economice, de fiecare dată când se întâmplă ceva aduce moralul mai jos și stresul mai sus. Încrederea se pierde și frica devine factorul determinant. Planificați strategic astfel încât tot ceea ce realizați să aibă loc la un moment dat. Odată finalizat, anunțați-i pe angajați.
Oferiți angajaților mai mult control
Lucrătorii care au un anumit control asupra modului în care își fac treaba sunt mai mândri de munca lor, sunt mai productivi, au mai multă încredere în sine și fac față mai bine stresului de la locul de muncă. Permiteți angajaților să ia decizii, să întreprindă noi provocări și să învețe din greșelile lor. Simplificarea birocrației – de exemplu, acordarea unei creșteri modeste a autorității de cheltuieli fără aprobarea supervizorului – poate da unui angajat un sentiment mai mare de control asupra muncii.
Examinați factorii de mediu
Stresul poate fi exacerbat de condițiile de mediu, cum ar fi aglomerația, zgomotul, poluarea aerului sau problemele ergonomice. Evaluați-vă locul de muncă și luați în considerare soluții de mediu.
Informarea angajaților cu privire la modul de a rămâne pe linia de plutire într-o recesiune îi poate ajuta să se simtă mai puțin anxioși. Luați în considerare organizarea de sesiuni de instruire la prânz de tip brown-bag lunch pe teme precum reducerea datoriilor la cardul de credit, realizarea unui buget, investiții, distribuirea și traiul cu un venit de pensionare.