Atunci când liderii de afaceri își stabilesc obiective anuale, atingerea acestora necesită un angajament colectiv din partea echipei lor. Dar atunci când schimbări semnificative sunt introduse în ecuație ca o componentă necesară pentru supraviețuirea și creșterea afacerii, provocarea poate fi mai dificilă, deoarece unii membri ai echipei pot opune rezistență sau se pot lupta cu noile procese, roluri sau așteptări.
Multe inițiative de schimbare eșuează din cauza lipsei unor instrumente și tehnici adecvate și a unei foi de parcurs solide pentru a progresa, nu pur și simplu pentru că angajamentul este scăzut.
Liderii – mai ales acum, într-o perioadă turbulentă, când schimbarea este practic obligatorie – au o mare oportunitate de a-și îmbunătăți afacerea prin crearea unor foi de parcurs pentru succes. Acestea includ instrumente și schimbările necesare care sunt concepute pentru a aduce beneficii tuturor celor implicați. Adevărații lideri oferă raționamente și invitații convingătoare la schimbare. Alții încearcă pur și simplu să convingă oamenii să se schimbe.
Era crizei sanitare a întruchipat cuvântul “întrerupere”, des folosit în lumea afacerilor, iar modul în care liderii răspund în a fi vârful de săgeată al schimbării este esențial.
Cheia pentru a atinge noi culmi este modul în care gestionăm perioadele de perturbare și modul în care liderii își gestionează oamenii pe parcursul acestui proces. Schimbarea este esențială, dar niciodată ușoară. Adoptarea unei foi de parcurs de succes implică faptul că trebuie pur și simplu să se vadă un plan și o justificare care să ilustreze de ce este necesară schimbarea și în slujba a ceea ce este în slujba ei. Acest lucru le permite oamenilor să facă exact lucrurile pe care ar alege să le facă ei înșiși, având în vedere informațiile și contextul adecvat.
Pentru ca liderii să își ajute forța de muncă să navigheze și să îmbrățișeze schimbarea în noul an:
- Înconjurați-vă de o echipă de conducere puternică. Liderii constanți care sunt ancorați în diferite părți ale organizației pot forma o bază solidă pentru a decide asupra schimbărilor corecte, permițând ca schimbările necesare să fie discutate, studiate și coordonate temeinic. În același timp, alții care nu sunt în companie de atât de mult timp oferă o perspectivă nouă. Gândirea schimbării din unghiuri diferite în rândul liderilor este vitală pentru a selecta lucrurile care cauzează stagnarea sau mersul înapoi și pentru a crea un consens asupra schimbărilor care vor crea creștere.
- Angajați-vă într-o comunicare consecventă, încurajați dialogul deschis. Transmiterea către toate departamentele a importanței și a beneficiilor schimbărilor depinde de o comunicare clară, care să aibă un ton respectuos și pozitiv – și care să primească cu plăcere feedback-ul. Un angajament față de schimbare ca și companie înseamnă menținerea unui angajament față de fiecare dintre noi. Liderii care comunică într-un mod intenționat, dar corect, vor cultiva în mod eficient o deschidere față de schimbare în rândul lucrătorilor în timpul unei perioade de tranziție – rămânând în același timp ei înșiși deschiși să ia în considerare ideile aduse de forța de muncă.
- Rămâneți înrădăcinați: Încurajați “lăsarea să plece” fără a pierde valorile de bază. Creșterea și extinderea de succes necesită înrădăcinare. Aceasta înseamnă să te ții de valorile de bază ale companiei, de care conducerea și angajații de la toate nivelurile pot continua să se agațe, chiar și atunci când pare că toate celelalte lucruri sunt în aer. Trebuie să fii dispus să îți schimbi întreaga afacere și strategie, dar ceea ce nu ar trebui să se schimbe niciodată sunt valorile tale de bază. Poate fi o luptă pentru a-i ajuta pe oameni să deslușească faptul că este în regulă să schimbe modul în care gândesc și fac lucrurile, dar îi puteți asigura că efectuarea acestor ajustări nu schimbă cine sunteți ca și companie.
Schimbarea înseamnă oportunitate, iar noul an este o șansă excelentă pentru tine, ca lider, pentru afacerea ta și pentru oamenii care o fac să funcționeze, să fii mai bun ca niciodată.