Dacă sunteți antreprenor, trebuie să știți cum să vă prezentați afacerea. Chiar dacă nu intenționați să căutați finanțare, faptul că aveți un discurs solid vă asigură că vă cunoașteți afacerea pe dinafară. Ceea ce vă va fi de folos dacă sau când veți decide în cele din urmă să căutați investiții.
1. Creați o prezentare
În primul rând, acordați-vă timp pentru a vă crea o prezentare. Scopul este de a crea un pachet pe baza căruia să vă fie ușor să lucrați și care să îi entuziasmeze pe investitori cu privire la finanțare pentru afacerea dvs.
2. Exersează-ți prezentarea
Trebuie să vă exersați discuția. Faptul că nu puteți vorbi rapid despre fiecare element al afacerii dvs. face ca orice alt sfat de pe această listă să fie practic inutil.
Prea mulți antreprenori cred că doar prin simpla cunoaștere a afacerii lor pot explica rapid și succint valoarea acesteia.
3. Conturați problema cu o poveste
Începeți discuția cu investitorii cu o poveste convingătoare. Aceasta ar trebui să abordeze problema pe care o rezolvați pe piață. Acest lucru va atrage audiența dvs. încă de la început. Și dacă ați făcut teste, încercați să includeți aici date reale.
4. Soluția dvs.
Împărtășiți ceea ce este unic la produsul dvs. și cum va rezolva problema pe care ați împărtășit-o în dispozitivul anterior.
Fiți scurt, concis și ușor de explicat de către investitor altora. Evitați să folosiți cuvinte la modă, cu excepția cazului în care investitorii dvs. sunt foarte familiarizați cu industria dvs. Din nou, dacă ați făcut teste în prealabil, adăugați rezultatele aici pentru a da mai multă credibilitate soluției dvs.
5. Piața dvs. țintă
Nu spuneți că toată lumea din lume este potențial piața dvs. țintă, chiar dacă ar putea fi adevărat într-o zi.
Dacă puteți, încercați să dezvoltați un client dumneavoastră ideal atunci când vorbiți despre piața dumneavoastră țintă. Acest lucru îi poate ajuta pe investitori să vizualizeze potențiala bază de clienți și arată că v-ați gândit intens la cine va servi afacerea dvs. De asemenea, este mult mai ușor să vorbiți cu o persoană anume într-o prezentare rapidă, decât cu un grup demografic larg.
6. Modelul dvs. de venituri sau de afaceri
Investitorii tind să se intereseze cel mai mult de acest pas pentru a face o finanțare. Fiți foarte specific cu privire la produsele și prețurile dvs. și subliniați din nou modul în care piața dvs. vă așteaptă cu nerăbdare sosirea.
7. Succesele dumneavoastră: Tracțiune timpurie și etape importante
La începutul prezentării, doriți să vă construiți o anumită credibilitate. Luați-vă ceva timp pentru a împărtăși tracțiunea relevantă pe care ați făcut-o.
Aceasta este ocazia de a vă sufla în nas. Impresionați investitorii cu ceea ce ați realizat până în prezent dumneavoastră și echipa dumneavoastră (vânzări, contracte, angajări cheie, lansări de produse și așa mai departe). Probabil că ați menționat fragmente din aceste lucruri la început, dar acesta este punctul în care creați o imagine completă a afacerii dumneavoastră.
Dar nu vă lăsați doar la ceea ce ați făcut, asigurați-vă că vorbiți și despre direcția în care vă îndreptați. Arătați-le o foaie de parcurs cu pașii următori, etape suplimentare și chiar menționați modul în care finanțarea vă va ajuta să le atingeți.
8. Achiziționarea clienților: Strategia de marketing și de vânzări
Aceasta este, de obicei, una dintre secțiunile cele mai ignorate din cadrul unei prezentări pentru investitori și al unui plan de afaceri complet.
Datele financiare ar trebui să vă permită să calculați cu ușurință costurile de achiziție a clienților. Dar ar trebui să menționați, de asemenea, cum intenționați să ajungeți la clienți, pe ce canale veți face publicitate și chiar să prezentați un exemplu de mesaje. V-ați făcut cercetările, vă cunoașteți clientul, de ce să nu le arătați investitorilor cum va arăta acest lucru în acțiune.
9. Echipa dvs.
Investitorii investesc în oameni în primul rând și în idei în al doilea rând, așa că asigurați-vă că împărtășiți detalii despre echipa dumneavoastră de rock star și de ce sunt oamenii potriviți pentru a conduce această companie.
De asemenea, asigurați-vă că împărtășiți ce seturi de competențe ar putea lipsi din echipa dvs. Cele mai multe echipe de start-up-uri duc lipsă de anumite talente cheie – marketing, expertiză în management, programatori, vânzări, operațiuni, management financiar și așa mai departe. Anunțați-i că știți că nu le știți pe toate.
10. Proiecțiile dumneavoastră financiare
Arătați ce venituri preconizați (pe produs) în următorii trei până la cinci ani. Trebuie să vă susțineți cifrele prin împărtășirea ipotezelor dumneavoastră. Veți vedea că investitorii își vor scoate calculatoarele de pe smartphone pentru a se asigura că cifrele dvs. au sens, așa că oferiți-le informațiile de care au nevoie pentru a vedea că calculele dvs. sunt corecte.
11. Concurența dvs.
Din nou, aceasta este o parte foarte importantă a pitch-ului dvs. și mulți oameni omit această secțiune sau nu oferă suficiente detalii despre motivul pentru care sunt atât de diferiți de concurenții lor.
12. Nevoile dumneavoastră de finanțare
Spuneți în mod clar câți bani au fost deja investiți în compania dvs., de către cine, procentele de proprietate și de câți bani mai aveți nevoie pentru a trece la nivelul următor.
Nu veți ști niciodată cât de bună este prezentarea dvs. până când nu o veți face cu adevărat. Nu vă stresați și tratați fiecare prezentare pentru investitori ca pe o experiență de învățare pentru dumneavoastră și pentru a obține o finanțare pentru afacerea dumneavoastră. Vei continua să devii din ce în ce mai bun și vei putea aplica aceste învățăminte în fiecare domeniu al afacerii tale.