Vreți să vindeți produse pentru profit sau să începeți o afacere?” Fie că vă gândiți să importați produse, să le produceți singur sau să creați un produs complet nou, care nu a mai fost făcut până acum, primul lucru pe care va trebui să-l faceți este să stabiliți de ce produse au nevoie oamenii, deoarece crearea unui produs pe care nimeni nu-l dorește sau de care nu are nevoie ar fi inutilă. Din cauza provocărilor economice cu care se confruntă în 2022 și a schimbărilor drastice ale stilului de viață cu care oamenii s-au confruntat în timpul războiului și a crizei economice, produsele de care oamenii au nevoie s-au schimbat semnificativ. Există o lipsă de putere de cumpărare în rândul consumatorilor în general, iar oamenii sunt mai predispuși să cheltuiască bani pe produse practice și care servesc unui scop decât pe articole de lux.
Determinarea nevoilor clienților
Primul lucru care trebuie stabilit este diferența dintre dorințele clienților și nevoile acestora.
Nevoile clienților nu sunt identice cu nevoile umane de bază (apă, hrană, oxigen, locuință etc.), dar aceste nevoi de bază pot juca un rol în determinarea produselor care vor fi întotdeauna solicitate.
Nevoile clienților presupun că clientul are o anumită putere de cumpărare și are nevoie de anumite produse pentru a-și îndeplini obiectivele de bază din viața sa. Nevoile clienților sunt produse și atribute de produs nenegociabile. Nevoile clienților sunt adesea relativ ușor de identificat, deoarece sunt mai simple și mai evidente decât dorințele clienților. Dorințele clienților pot fi destul de evazive. Nevoile clienților sunt definite de elemente precum capacitatea de rezolvare a problemelor, utilitatea, calitatea, longevitatea, confortul și reasigurarea.
Dorințele clienților vor fi foarte diferite de la un client la altul. În ceea ce privește produsele, acestea sunt, de obicei, produse aspiraționale, care pot să nu fie necesare în viața de zi cu zi, dar care, totuși, vor face viața clientului mai convenabilă sau mai luxoasă. Stilul, divertismentul, valoarea și ușurința de utilizare sunt caracteristicile definitorii ale dorințelor clienților. Deși dorințele clienților au fost oarecum minimalizate în 2022 din cauza dificultăților economice, dorințele clienților sunt încă foarte importante, deoarece clienții doresc să cumpere articole care se potrivesc stilului lor personal și care se vor potrivi cu estetica casei lor.
Produsul ideal ar trebui să satisfacă atât nevoile, cât și dorințele clienților. Concentrarea pe o anumită piață țintă poate contribui la satisfacerea atât a nevoilor, cât și a dorințelor clienților.
Care sunt cele mai necesare produse?
Cele mai necesare produse în 2022 vor diferi foarte mult în funcție de autoritatea pe care o întrebați. Cele mai cerute produse pentru 2022 sunt:
- Produse ecologice
- Ceaiurile și suplimentele pentru diete
- Alimente cu abonament
- Probiotice
Iată câteva dintre cele mai bine vândute produse care au fost influențate mai ales din cauza Coronavirusului și a războiului. Printre acestea se numără:
- Hârtia igienică
- Echipamente de încălzire,acumulatoare
- Dezinfectant
- Șervețele și spray-uri de curățare
- Săpun de mâini
- Prosoape de hârtie
- Termometre
- Șervețele
- Filtre de apă
- Produse de panificație
- Echipamente de fitness pentru acasă
- Îmbrăcăminte de relaxare
- Echipamente/suplimente pentru biroul de acasă
Ne aflăm într-un moment unic în istoria consumului, în care anumite lucruri revin la normal, dar frica de o iarnă cumplită e mare. Din acest motiv, consumatorii au nevoie de produse care să le faciliteze lucrul de acasă care revine la o normă deplină din nou, cum ar fi imprimante, monitoare, laptopuri etc.
De asemenea, produsele de încălzire sunt încă foarte populare, la fel ca și produsele de sănătate și suplimentele, deoarece oamenii urmăresc să își mențină casa în căldură cu puține cheltuieli.
Printre celelalte produse cele mai “necesare” de care consumatorii au nevoie pentru a duce o viață normală și împlinită se numără:
- Telefoane mobile
- Îmbrăcăminte
- Medicamente
- Articole de uz casnic
- Mobilier
- Accesorii și unelte de grădină
În cadrul diferitelor piețe țintă de nișă, vor exista alte produse specifice care sunt considerate “necesare”.
Cum puteți determina un produs bun?
Cu atât de multe produse, cum le separați pe cele rele de cele bune?
Un produs bun servește unui scop definitiv și este posibil să ofere o soluție la o problemă cu care se confruntă mulți oameni. Consumatorii ar trebui să fie capabili să înțeleagă cu ușurință produsul și să îl folosească în mod eficient. În timp, consumatorul ar trebui să găsească și mai multă valoare în produs, iar acesta ar trebui să devină un articol de care ar fi dificil să se despartă.
De asemenea, produsul ar trebui să fie de înaltă calitate și ar trebui să fie făcut să dureze. Nu ar trebui să se rupă după primele două utilizări. Cei mai mulți consumatori consideră că produsele “bune” (cu excepția bunurilor de consum) durează și servesc unui scop timp de cel puțin un an.
Un produs bun ar trebui, de asemenea, să arate bine. Deși aceasta este mai degrabă o dorință a clientului decât o nevoie a acestuia, nimeni nu vrea să cumpere un produs care nu are niciun farmec vizual. Chiar și articolele pur practice ar trebui să aibă un fel de element de design, iar ambalajul și designul general ar trebui să fi fost bine gândite.
Cum găsiți produsele populare?
De unde știi ce produse sunt populare și în tendințe în acest moment?” Cele mai bune produse pe care să te apuci să le vinzi sunt cele care abia acum devin foarte populare, nu cele care sunt deja pe cale de dispariție.
Social media este o modalitate excelentă de a începe. Social media este o mină de aur absolută atunci când vine vorba de cercetarea consumatorilor și a produselor populare. Nu trebuie decât să accesați anumite subsecțiuni și să aflați despre ce produse nu se pot opri din vorbit.
Ce influențează tendințele produselor?
Tendințele produselor sunt influențate de o varietate de factori, inclusiv de cerere și ofertă, de celebrități și persoane influente, de climatul economic și social și de îmbunătățirile din domeniul tehnologiei. Analizând cu atenție toți factorii care influențează tendințele produselor, puteți începe să determinați ce tipuri de produse ar putea deveni populare în viitorul apropiat și să fiți în măsură să porniți tendințele înainte ca acestea să se întâmple.
Lucruri precum moda și designul funcționează, de obicei, pe cicluri de 20 de ani, stilurile de acum 20 de ani revenind deseori în actualitate. Acesta este motivul pentru care vedem atât de multă modă de la începutul anilor 2000 strecurându-se în 2022.
Cum determinați dacă un produs merită să fie vândut?
Deci, v-ați înarmat cu o cantitate mare de cunoștințe despre produsele populare, acum este timpul să determinați care produse populare merită de fapt să fie vândute și urmărite.
- Efectuați un sondaj – Creați un sondaj online cu unul dintre numeroasele instrumente digitale pe care le aveți la dispoziție și cereți-le celor care vă urmăresc în social media sau listei de e-mail să îl completeze. Cu cât mai multe sondaje pe care îi puteți face pe oameni să le completeze, cu atât mai bine. Acest lucru vă va oferi un fel de indicator pentru a afla dacă oamenii ar fi dispuși să cumpere sau nu produsul propus de dvs. În acest sondaj, asigurați-vă că întrebați clienții ce ați putea face pentru a face produsul mai bun/mai vandabil.
- Faceți o vânzare test – Vânzarea unei cantități mici din produsul propus. Vedeți cât de repede se vinde și asigurați-vă că obțineți feedback de la clienți despre cum le-a plăcut produsul dumneavoastră.
- Asigurați-vă că banii se adună – Sunteți capabil să vindeți acest produs la un preț accesibil pentru piața dvs. țintă, acoperindu-vă în același timp costurile și realizând un produs?
Amintiți-vă că succesul unei idei de afaceri presupune mult mai mult decât să veniți cu un produs bun de vândut. Va trebui să aveți un site web sau o platformă de calitate de pe care să vă vindeți produsul și, cel mai important, va trebui să veniți cu o campanie de marketing eficientă, care să se adreseze în mod specific clientului dumneavoastră ideal. Găsirea produsului potrivit este doar primul pas.