Unul dintre cele mai dificile lucruri legate de începerea unei afaceri este să îți depășești îndoielile și să crezi că visul tău poate deveni în cele din urmă o realitate. Din mai multe motive, a face acești primii pași cruciali poate fi deosebit de greu pentru o femeie fondatoare.
În calitate de antreprenori, femeile nu diferă prea mult de bărbați, deși, adesea încep afacerea din alte motive decât bărbații și ajung la această decizie având ”în spate” o experiență mai mare de muncă. Factorii, care influiențează afacerea la etapa de start-up sunt de asemenea diferiți pentru antreprenori și antreprenoare: apetitul față de risc și sursele de finanțare sunt diferite, diferă și cercul de persoane de la care solicită sprijin.
Să faci o declarație despre ceea ce faci este la fel de important ca ceea ce faci de fapt pentru a-ți începe afacerea. Îți cimentează angajamentul și începe procesul de creare de rețele pentru a atrage persoane și organizații care gândesc la fel ca tine.
Soluția aici pentru o femeie fondatoare este adesea doar conștientizarea acestei dinamici. Recunoașteți că a face o declarație poate fi inconfortabil și treceți peste asta. Nu este nevoie să vă lăudați sau să exagerați, deși se va simți că o faceți. Spuneți doar ce ați făcut și ce faceți.
De asemenea, nu trebuie să vorbiți la o conferință sau să postați pe toate conturile de social-media pe care le aveți. Împărtășirea viziunilor tale în conversații individuale este adesea la fel de puternică sau chiar mai puternică decât o declarație pe o scenă mare. Claritatea contează mai mult decât raza de acțiune în această etapă.
Fiți realist cu privire la potențialul pe care îl vedeți pentru afacerea dvs. și la acțiunile pe care le-ați întreprins până acum. Nu vă subminați declarația cu autoironie. Acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut și este un lucru la care mă străduiesc în mod constant să devin mai bun. Poți recunoaște că nu va fi ușor sau că ești la început, dar asumă-ți direcția în care te îndrepți și pașii pe care i-ai făcut.
Este important să înțelegeți domeniul de aplicare și nuanțele problemei pe care afacerea dvs. o va rezolva, discutând cu o mare varietate de persoane. Trebuie să fii sigur că lumea are nevoie de ceea ce construiești și că tu construiești exact ceea ce are nevoie lumea.
Construirea unei comunități online sau a oricărei companii valoroase necesită timp. În calitate de antreprenor, trebuie să fii de acord cu faptul că ceea ce ai urmărește întotdeauna ceea ce încerci să construiești – și de multe ori este foarte mult în urmă. Aceasta este o stare extrem de inconfortabilă pentru o mulțime de fondatori, dar mai ales pentru o femeie fondatoare care nu vrea să se lase expusă la critici.
Tot ce pot spune este că este important să iei în considerare punctul tău de vedere. În calitate de antreprenori, trăim în viitor. Vedem ceea ce este posibil – acesta este darul nostru. Nu disperați că prezentul nu este încă viitorul. Aceasta este natura prezentului.
În schimb, atrageți-i pe ceilalți în viziunea dumneavoastră. Capacitatea dumneavoastră de a comunica viitorul pe care doriți să îl creați va determina succesul dumneavoastră ca antreprenor. Așa că nu vă irosiți energia diminuând munca grea sau primii pași pe care i-ați făcut și cerându-vă scuze pentru prezent. Oricum, acesta va fi trecut în curând.