Sprijinirea eforturilor organizațiilor nonprofit care se ocupă de problemele care vă interesează cel mai mult este o modalitate excelentă de a acționa. Potrivit unui studiu, până la 82% dintre afaceri dau faliment din cauza problemelor legate de fluxul de numerar. Acest studiu recent evidențiază cât de important este fluxul de numerar și cât de puține afaceri reușesc să gestioneze banii corect pentru a reduce presiunea financiară. Încercarea de a echilibra conturile pe fondul unei pandemii și al recesiunii economice globale ulterioare nu este deloc ușoară și poate provoca un stres semnificativ atât pentru proprietarii de afaceri mari, cât și pentru cei mici. Dar nu trebuie să fie așa.
Întreprinderile se luptă să reglementeze fluxul de numerar din diverse motive. De la probleme legate de lanțul de aprovizionare la întârzieri de plată, există un șir nesfârșit de probleme financiare care pot apărea în toate industriile.
Cu toate acestea, modul în care întreprinderile abordează chestiunile legate de bani este cel care cauzează, de obicei, cele mai multe tensiuni. Practicile proaste de management financiar sunt motivul numărul unu pentru care afacerile eșuează, motiv pentru care ne vom concentra asupra modului de a le corecta.
De ce este gestionarea banilor o problemă atât de frecventă?
Peste 60.00 de întreprinderi mici și a constatat că afacerea medie are doar 27 de zile de rezervă de numerar. Acest lucru înseamnă că, dacă afacerea dvs. nu începe să își schimbe abordarea către o gestionare durabilă a fluxului de numerar, s-ar putea îndrepta către un dezastru financiar în mai puțin de o lună.
Din fericire, există câteva obiceiuri simple, care pot fi puse în practică, pe care fiecare proprietar de afacere le poate adopta pentru a regla fluxul de numerar și pentru a atenua o parte din stresul care vine inevitabil odată cu administrarea unei afaceri.
Planificați-vă fluxul de numerar
Navigarea în apele agitate ale fluxului de numerar al afacerii este una dintre cele mai dificile părți ale conducerii unei afaceri. Dar acest lucru o face, de asemenea, una dintre cele mai cruciale. Din fericire, pentru antreprenorii de astăzi, există multe platforme software de contabilitate disponibile pentru a vă ajuta în acest sens.
O diagramă digitală a fluxului de numerar vă poate ajuta să creați cu ușurință foi de calcul de date cuprinzătoare care prezintă cele două priorități principale ale dumneavoastră: ieșirile (conturi de plătit) și intrările (vânzări de bunuri sau servicii).
Utilizați instrumente de previziune financiară
O altă resursă digitală utilă la care puteți apela pentru a sprijini gestionarea financiară este un instrument de prognoză. Faptul de a putea urmări modelele de cheltuieli de intrare și de ieșire pentru a prezice rezultatele viitoare poate schimba radical modul în care abordați gestionarea banilor afacerii.
Urmăriți îndeaproape datoriile companiei
Datoriile sunt o realitate a vieții pentru mulți oameni și întreprinderi din întreaga lume. Dar nu acumularea de datorii este adevărata problemă. Ci rambursarea acesteia în timp util și în mod rezonabil.
Majoritatea companiilor se bazează pe împrumuturi pentru a înființa o afacere și a începe să genereze profit. Dacă aparțineți uneia dintre aceste companii, este esențial să urmăriți îndeaproape ratele dobânzilor pentru a evita ruina financiară. Este deosebit de important să monitorizați împrumuturile cu rată variabilă, care pot fluctua în timp.
Revizuiți în mod regulat situația datoriilor dumneavoastră. Evaluați costurile de rambursare, aflați dacă ratele dobânzilor s-au modificat și stabiliți dacă circumstanțele dvs. s-au schimbat suficient de mult pentru a crește sau a diminua finanțarea datoriei dvs. Și citiți întotdeauna, întotdeauna, întotdeauna, întotdeauna literele mici.
Examinați periodic cheltuielile și randamentul investiției
Monitorizarea rapoartelor privind cheltuielile este o modalitate fiabilă de a preveni cheltuielile excesive și de a vă ajusta strategia financiară în funcție de necesități. Un software de contabilitate de calitate ar trebui să vă ofere posibilitatea de a crea rapoarte bazate pe bilanțuri, declarații de flux de numerar, conturi de plătit/încasat și depreciere.
De asemenea, este important să monitorizați salarizarea, chiar dacă externalizați o parte din muncă. Pentru orice companie în creștere (indiferent de mărime), acest aspect al gestionării banilor poate fi mai complex decât se estimează.
Construiți un credit de afaceri bun pentru împrumuturi
Pe măsură ce afacerea dvs. crește în timp, este posibil să luați decizia de a contracta un împrumut. Contrar a ceea ce ați putea crede, împrumuturile sunt o modalitate inteligentă de a vă menține afacerea pe linia de plutire, în timp ce sunt puse în aplicare sisteme mai bune și mai profitabile. Dar, pentru a vă califica pentru împrumuturi de afaceri, trebuie să vă asigurați că impozitul dumneavoastră este în ordine și că aveți un plan de afaceri solid și un credit bun.
Creditorii caută dosare fiscale curate și dovezi că afacerea dvs. poate rambursa împrumutul sau că dispune de active pentru a sta în garanție. Cu un credit slab, primirea aprobării pentru împrumuturi de afaceri este, de asemenea, aproape imposibilă. Așadar, cum puteți construi un credit bun? Îți plătești rapid datoriile și nu iei împrumuturi cu rate ale dobânzii pe care nu ți le poți permite.
Evaluați-vă și ajustați-vă marjele de preț
Există numeroși factori care influențează marjele de preț: locația, vizibilitatea, industria și atractivitatea, pentru a numi doar câțiva. Și pentru a face lucrurile și mai complexe, comportamentul consumatorilor se schimbă în mod constant, așa că trebuie să urmăriți cu atenție dacă prețurile dvs. corespund sentimentelor pieței.
Creați o strategie de facturare eficientă
Un raport din 2022 a constatat că plățile întârziate și neplătite afectează un procent uriaș de 87% dintre întreprinderi. Primirea banilor care vă sunt datorați după data de facturare convenită nu este doar incomodă, ci poate, de asemenea, să pună serios în pericol starea financiară a afacerii dvs.
Prin urmare, este imperativ să vă organizați strategia de facturare într-un mod care să facă extrem de dificilă apariția plăților întârziate. Puteți stimula clienții să plătească prompt oferind mici reduceri pentru punctualitate, oferind diverse opțiuni de canale de plată sau penalizând întârzierea cu o taxă.
Faceți din managementul financiar o prioritate de top
Gestionarea banilor nu ar trebui să fie o idee de ultimă oră pentru afacerea dumneavoastră. Ar trebui să se afle în centrul fiecărei decizii pe care o luați. Fără un flux de numerar consistent și o stăpânire puternică a afacerilor financiare, afacerea dvs. va fi prea vulnerabilă la faliment și eșec.
Faceți un efort concertat nu numai pentru a monitoriza, ci și pentru a continua să vă îmbunătățiți strategia privind fluxul de numerar. Gândiți în perspectivă, rămâneți concentrat pe obiectivele dvs. financiare și fiți atent la modalitățile de creștere a eficienței.
Dacă ar fi ușor să conduci o afacere de succes, toată lumea ar face acest lucru. Dar, în societatea capitalistă extrem de competitivă în care trăim astăzi, gestionarea banilor este mult mai mult decât ceea ce se vede la prima vedere. Învățarea modului de a elimina presiunea financiară asupra afacerii dumneavoastră este esențială pentru a o ajuta să prospere în viitor.
Monitorizând îndeaproape situația fluxului de numerar, evaluând cu regularitate lucrurile esențiale, procesele de facturare și marjele de profit și cultivând obiceiuri sănătoase de gestionare a banilor, afacerea dvs. își va reveni de la presiunea financiară mai puternică decât înainte.