Învățarea modului de a păstra angajații este adesea una dintre cele mai importante sarcini pentru manageri și profesioniștii din domeniul resurselor umane. O retenție sporită a angajaților poate ajuta companiile să își reducă costurile, să construiască o cultură corporativă mai puternică și să creeze o forță de muncă mai puternică și mai fericită. Dacă lucrați într-o poziție de conducere sau în domeniul resurselor umane, ar putea fi util să aflați mai multe despre cum să vă păstrați angajații valoroși.
În acest articol, vă explicăm de ce este importantă retenția angajaților, vă explicăm cum să rețineți angajații folosind strategiile eficiente și vă oferim sfaturi suplimentare pentru a vă ajuta să construiți o forță de muncă mai puternică.
Iată câteva beneficii cheie ale reținerii angajaților:
- O forță de muncă mai puternică: O retenție constantă a angajaților le permite managerilor și supervizorilor să investească în membrii echipei lor și îi ajută să se dezvolte și să devină angajați mai productivi. Atunci când angajații rămân în cadrul unei companii pe termen lung, aceștia acceptă adesea mai multe responsabilități, caută să se dezvolte profesional și ajută compania să se dezvolte.
- Productivitate crescută: În loc să petreacă timp căutând și formând noi angajați, managerii și supraveghetorii se pot concentra pe a-i ajuta pe angajați să fie mai productivi. Un personal stabil știe ce trebuie făcut și cum poate realiza acest lucru. Aceștia au o bază solidă pentru avansare, bazată pe cunoștințele instituționale și pe abilitățile dezvoltate.
- Moral îmbunătățit: Strategiile de păstrare a angajaților sunt concepute pentru a crește fericirea și satisfacția angajaților la locul de muncă. Angajații care se simt fericiți la locul de muncă sunt adesea mai dispuși să lucreze pentru îndeplinirea misiunii companiei și să contribuie la un mediu de lucru pozitiv.
- Scăderea costurilor: Angajarea și formarea noilor angajați este adesea mai costisitoare decât oferirea de oportunități de dezvoltare angajaților actuali. Luați în considerare posibilitatea de a oferi angajaților actuali o bursă educațională pentru a-și îmbunătăți competențele, cursuri de formare la fața locului, opțiuni de conferințe sau promovări și/sau beneficii sau avantaje suplimentare.
Cum să păstrați un angajat
Dacă doriți să păstrați mai mulți angajați performanți în cadrul companiei, este important să începeți prin crearea unei strategii eficiente de păstrare a angajaților:
Creați un proces de îmbarcare atractiv
În timpul procesului de integrare, profitați de ocazia de a face o primă impresie pozitivă asupra noului angajat. Creați un proces prin care noii angajați să se acomodeze confortabil la locul de muncă. Faceți acest lucru prin crearea unor materiale de instruire simple, prin oferirea de sprijin și îndrumare și prin explicarea modului de funcționare a companiei. Prezentarea noilor angajați celorlalți angajați din birou îi poate ajuta să se simtă imediat ca făcând parte din echipă. A-i scoate în oraș pentru un prânz în echipă este o altă modalitate de a-i face pe noii angajați să se simtă bineveniți și de a-i ajuta să își cunoască rapid colegii de muncă.
Împerecheați-i cu un mentor
O strategie de a împerechea un angajat cu un mentor poate începe încă din procesul de integrare. Este o modalitate bună de a-i ajuta pe noii angajați să se simtă bineveniți și să știe că au pe cineva la care să apeleze. Cu toate acestea, mentoratul nu ar trebui să fie oferit doar noilor angajați. Toată lumea poate beneficia de pe urma unei relații de mentor-angajat, fie că îi ajută pe alții, fie că știe că sunt susținuți de coechipieri mai experimentați.
Programează evaluările de performanță ale angajaților
Evaluările de performanță ale angajaților sunt o modalitate excelentă pentru ca aceștia să crească în rolurile lor. Întâlniți-vă periodic pentru a discuta despre punctele forte, punctele slabe și obiectivele lor profesionale. Aflându-le obiectivele, îi puteți ajuta să continue să avanseze în cadrul companiei. Oferirea unui feedback pozitiv în timpul acestei întâlniri îi poate ajuta pe angajați să se simtă apreciați și mai mulțumiți la locul de muncă. Dacă bugetul permite, folosiți evaluarea performanțelor ca un moment pentru a oferi angajatului o mărire de salariu sau un bonus.
Arătați-vă aprecierea
Atunci când un angajat face o treabă bună sau a obținut recent o realizare importantă, recunoașteți-i munca depusă. Vă puteți arăta aprecierea spunându-i-o direct lui sau făcând un anunț la nivelul întregii companii. Atunci când angajații simt că eforturile lor sunt remarcate, este mai probabil ca ei să continue să muncească din greu și să rămână în cadrul companiei.
Încurajați un echilibru între viața profesională și cea privată
Un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală este atunci când angajații își pot gestiona eficient viața profesională și cea de acasă și simt că au suficient timp și energie pentru ambele. Acest element a devenit din ce în ce mai important pentru mulți angajați. Îi puteți ajuta pe angajați să obțină o experiență mai echilibrată între viața profesională și cea privată, oferindu-le personalului mai multă flexibilitate în ceea ce privește programul lor.
Luați în considerare posibilitatea de a le permite angajaților să vină mai târziu și să recupereze munca dacă trebuie să plece la o întâlnire. Dacă este posibil, oferiți angajaților opțiunea de a lucra de la distanță. Angajații care se simt bolnavi, dar care pot lucra în continuare sau cei care au un drum lung de parcurs pot aprecia oportunitatea de a lucra ocazional de acasă. Ajutându-i pe angajați să mențină un echilibru între viața profesională și cea privată, arătați că apreciați bunăstarea lor. Aceștia sunt mai predispuși să rămână în cadrul companiei atunci când simt că au un manager căruia îi pasă de ei.
Oferiți oportunități de dezvoltare profesională
Ajutându-i pe angajați să își atingă obiectivele profesionale îi poate influența să rămână în cadrul companiei, deoarece o văd ca pe un loc cu multe oportunități. Îi puteți ajuta petrecând timp pentru a-i pregăti și îndruma pe membrii echipei. Oferiți echipei dvs. oportunități suplimentare de formare sau educație, cum ar fi finanțarea certificărilor, trimiterea lor la conferințe sau oferirea de indemnizații pentru educație. Actualizați echipamentele, astfel încât colegii să poată învăța folosind cele mai noi tehnologii. Atunci când este posibil, promovați din interior. Investind în echipa dvs., aceștia își pot dezvolta abilitățile și își pot asuma mai multe responsabilități, ambele putând duce la o mai bună retenție a angajaților.
Oferiți compensații și beneficii competitive
Pe o piață a muncii competitivă, este esențial să vă răsplătiți angajații cu compensații și beneficii adecvate atunci când puteți. Dacă nu vă puteți permite ajustări salariale, luați în considerare acordarea unui anumit tip de bonus, adăugarea unui plan de pensionare sau îmbunătățirea beneficiilor de asistență medicală. Ați putea să oferiți rambursarea cursurilor de fitness sau să programați discuții despre managementul stresului sau servicii de planificare a pensionării. Toate acestea vor contribui la creșterea satisfacției angajaților la locul de muncă și îi vor încuraja să rămână în compania dvs.
Implementați activități de consolidare a echipei
Atunci când angajații se simt mai conectați unii cu alții, ei pot apela unii la alții pentru sprijin și îndrumare, inspirându-i să rămână mai mult timp în compania dvs. Pentru a-i ajuta pe angajați să se conecteze, încurajați colaborarea și cooperarea între membrii echipei dvs. Atunci când angajații pot lucra împreună în armonie, ei se pot simți mai relaxați și mai fericiți la locul de muncă. Ajutați-i pe toți să se cunoască mai bine între ei prin facilitarea activităților de consolidare a echipei. Planificați prânzuri de echipă sau evenimente opționale după muncă pentru echipa dvs. Cu cât oamenii învață mai multe unii despre alții, cu atât mai bine pot lucra împreună.
Oferiți mai multe avantaje
Beneficiile de diferite tipuri pot ridica moralul angajaților și vă pot menține angajații implicați. Programele flexibile, concediul parental plătit și opțiunile de lucru la distanță se află în fruntea listei celor mai apreciate avantaje. Deși acestea sunt importante de luat în considerare, angajații apreciază și avantaje la scară mai mică. Îmbrăcămintea casual în zilele de vineri, reducerile la evenimentele sportive sau chiar o cutie ocazională de gogoși vor ajuta la ridicarea spiritelor la locul de muncă.
Păstrați liniile de comunicare deschise
Menținerea unei politici a ușilor deschise le permite angajaților să știe că pot veni oricând la manageri cu idei, întrebări și preocupări. În calitate de manager, este de datoria dvs. să vă asigurați că echipa dvs. – fie că este la fața locului sau la distanță – simte o legătură cu compania și între ei. Acest sentiment de apartenență și de a fi ascultat poate contribui în mare măsură la păstrarea angajaților.
Sfaturi pentru păstrarea angajaților
Este important să alegeți strategii de retenție a angajaților care să aibă sens pentru locul de muncă. Atunci când implementați strategiile, folosiți aceste sfaturi:
Cereți feedback-ul angajaților
Trimiteți sondaje anonime pentru a afla ce le place și ce nu le place cel mai mult membrilor echipei dvs. la faptul că lucrează pentru compania dvs. Întrebați-i ce schimbări ar dori să vadă la locul de muncă. Rugați-i să enumere și orice stimulente care i-ar ajuta să se simtă mai mulțumiți și mai apreciați și să rămână mai mult timp. Prin contactarea directă a membrilor echipei, puteți personaliza mai eficient strategiile de retenție a angajaților.
Creați o cultură a muncii mai bună
Promovați starea de bine și bunătatea pentru a crea o cultură a muncii mai bună. Atunci când oamenii simt că prețuiți bunăstarea lor, s-ar putea să se simtă mai confortabil să apeleze la dvs. atunci când se simt copleșiți la locul de muncă. Oferiți echipei dvs. oportunități de a se relaxa și de a se reîncărca după o sarcină dificilă. Lăsați-i să știe că este acceptabil să își ia zile de sănătate mintală sau să ia o pauză atunci când au nevoie.
Fiți un mentor
Oferiți echipei dvs. sprijin, sfaturi și îndrumare pentru cariera lor. Oferiți-le oportunități de a prelua mai multe responsabilități atunci când sunt pregătiți. Întrebați-i ce ar dori să îmbunătățească și apoi creați modalități prin care să își atingă obiectivele.
Împărtășiți cu echipa dvs. propriul parcurs profesional, inclusiv succesele, eșecurile și cele mai bune sfaturi de carieră.