Dacă sunteți proprietarul unei afaceri, atunci știți că recenziile sunt extrem de importante. Recenziile bune pot atrage noi clienți, în timp ce recenziile proaste pot îndepărta potențialele afaceri. De aceea, este atât de important să vă asigurați că indicatorii de recenzii sunt cât se poate de puternici. Dacă nu primești niciun comentariu sau dacă majoritatea recenziilor tale sunt negative, nu dispera! Iată câteva lucruri inteligente pe care le puteți face pentru a îmbunătăți situația.
La baza oricărui produs de succes se află o analiză amănunțită și ceva noroc. Să analizăm factorii care definesc succesul sau eșecul unui produs:
Adaptarea la piață
Din păcate, o mulțime de idei promițătoare eșuează deoarece nu răspund nevoilor pieței. Conceptul de potrivire produs/piață este fundamental pentru lumea startup-urilor. Acesta definește interacțiunea dintre un produs și un client.
Atunci când clienții încep să vândă produsul în locul tău, împărtășind experiența lor pozitivă cu alții, aceasta este dovada unei adevărate adaptări la piață. Trebuie să construiți un produs pe care oamenii nu numai că îl iubesc, dar de care au nevoie și pe care îl folosesc zilnic. Acest lucru definește valoarea produsului pe piață.
Fluxul de bani
Acest factor de succes este strâns legat de cel precedent. Dacă rata de extindere a startup-ului dvs. este prea lentă, există riscul de a rămâne fără bani și de a vă găsi în cimitirul ideilor decedate. Chiar dacă aveți deja un produs sau un prototip minim viabil/avantajabil, dar vă confruntați cu o scurgere rapidă de numerar, acest lucru poate indica o rată de creștere slabă sau o strategie de dezvoltare necorespunzătoare. În acest caz, sunteți condamnat la eșec dacă nu sunt implementate schimbări substanțiale.
Concentrați-vă pe indicatorii potriviți
Oricât de ciudat ar suna, utilizarea corectă a metricilor de startup este, de asemenea, unul dintre factorii fundamentali de succes. Produsele care se concentrează bine pe diverse tipuri de date analitice și statistice au șanse mai mari de a rămâne pe linia de plutire în oceanul intens competitiv care este spațiul startup.
Este important să obțineți parametrii de recenzii corect, dar este, de asemenea, important să evitați să faceți unele greșeli comune. Iată trei dintre cele mai frecvente greșeli pe care oamenii le fac atunci când își creează metricile de recenzii:
Nu folosiți suficiente puncte de date – Aveți nevoie de un set de date mare pentru a genera rezultate precise. Dacă folosiți doar câteva recenzii, metricile dvs. vor fi inexacte.
Concentrarea pe prea multe variabile – Atunci când încercați să măsurați ceva complex, cum ar fi satisfacția clienților, este important să nu vă supraîncărcați cu prea multe variabile. În caz contrar, nu veți putea niciodată să generați rezultate semnificative și acționabile.
Folosirea unui tip greșit de date – Uneori, întreprinderile încearcă să folosească lucruri precum datele din social media sau datele de căutare online pentru a măsura satisfacția clienților. Acest lucru poate fi înșelător și poate duce la rezultate inexacte.
Poate fi foarte util să studiați companiile care implementează o abordare de succes pentru a colecta și analiza recenziile lor. Aceștia ajută companiile să crească, iar recenziile pe care le afișează confirmă faptul că au succes în acest scop. Dacă sunteți la începutul afacerii dumneavoastră, aceștia oferă și o schiță de plan de afaceri pentru a vă ajuta să începeți.
Urmând aceste sfaturi simple de mai jos, vă puteți asigura că indicatorii de recenzii sunt puternici și că afacerea dvs. atrage noi clienți.
Încurajați feedback-ul clienților
Primul pas pentru a obține o bună măsurare a recenziilor este să încurajați feedback-ul clienților. Puteți face acest lucru afișând în mod proeminent linkuri către site-urile de recenzii pe site-ul dvs. web sau pe paginile de social media. De asemenea, puteți include informații despre cum să lăsați o recenzie în semnătura dvs. de e-mail sau pe felicitările de mulțumire. Facilitând clienților să lase o recenzie, aveți mai multe șanse să obțineți feedback pozitiv.
Răspundeți la toate recenziile – bune și rele.
Este important să răspundeți la toate recenziile, atât la cele pozitive, cât și la cele negative. Mulțumirea clienților pentru feedback-ul lor arată că sunteți atent și că vă pasă de ceea ce au de spus. De asemenea, arată că sunteți dispus să ascultați criticile constructive și să faceți schimbări pe baza experienței clientului. Pe de altă parte, răspunsul la recenziile negative vă oferă ocazia de a transforma un client nemulțumit într-unul loial. Nu numai atât, dar potențialii clienți care văd că gestionați bine recenziile sunt mai predispuși să aibă încredere în afacerea dvs. decât în una care nu răspunde deloc.
Monitorizați îndeaproape recenziile
Nu este suficient doar să încurajați clienții să lase recenzii; trebuie, de asemenea, să monitorizați îndeaproape aceste recenzii. Acest lucru înseamnă că trebuie să verificați în mod regulat site-urile populare de recenzii, cum ar fi Google și Yelp, pentru a vedea dacă există recenzii noi despre afacerea dvs.
Când vedeți o recenzie negativă, luați legătura cu clientul și încercați să rezolvați problema. Răspunzând rapid și profesionist la comentariile negative, puteți transforma o situație proastă într-una pozitivă.
Încercați să vă îmbunătățiți continuu
În cele din urmă, urmăriți întotdeauna îmbunătățirea continuă a calității produsului sau serviciului dumneavoastră.
Acesta este cel mai bun mod de a atrage noi clienți și de a-i face pe cei existenți să revină pentru mai mult. Inovând și îmbunătățindu-vă continuu oferta, vă veți asigura că indicatorii de evaluare se mișcă mereu în direcția bună.
După cum puteți vedea, recenziile sunt o parte importantă în atragerea de noi clienți și în menținerea mulțumirii celor existenți. De aceea, este atât de important să vă asigurați că indicatorii de recenzii sunt cât mai puternici posibil.
Nu există o soluție universală pentru a obține cele mai bune metrici de recenzii, dar, urmând sfaturile oferite în acest articol, puteți începe pe drumul cel bun.
Încurajarea feedback-ului clienților, răspunsul la toate recenziile și monitorizarea îndeaproape a recenziilor sunt toți pași importanți pentru a obține niște măsurători puternice ale recenziilor. În plus, urmăriți îmbunătățirea continuă a calității produsului sau serviciului dvs. pentru ca clienții să revină pentru mai mult. Cu puțin efort, puteți vedea în curând rezultate pozitive în ceea ce spun oamenii despre afacerea dumneavoastră.