A le mulțumi clienților este cel mai simplu și eficient mod de a le arăta cât de mult apreciați sprijinul lor. Nu numai că îi face să se simtă apreciați, dar crește și loialitatea și îi încurajează să continue să facă afaceri cu dumneavoastră. Poate părea evident să le mulțumești clienților tăi, dar multe afaceri neglijează să facă acest lucru.
Programul de fidelizare a clienților
Oferirea unui program de fidelizare a clienților este o metodă extraordinară de a vă arăta aprecierea față de clienți. Acesta este un program prin care clienții pot câștiga puncte pentru fiecare achiziție sau vizită pe care o fac, care pot fi răscumpărate pentru reduceri sau produse gratuite. Acest lucru nu numai că le arată clienților dvs. că apreciați afacerea lor, dar îi și încurajează să continue să facă afaceri cu dvs. Cardurile de fidelitate de modă veche sunt o metodă încercată și testată, dar există și programe moderne excelente de recompensare a loialității online.
Oferiți upgrade-uri gratuite și cadouri neașteptate
Cui nu-i place ceva gratuit? Oferirea unui upgrade sau a unui cadou pentru clientul dvs. este un gest mic, care poate fi de mare ajutor pentru a vă arăta aprecierea. Îmbunătățiți-le transportul la livrare peste noapte, adăugați un cadou gratuit sau oferiți-le un credit pentru următoarea achiziție. Dacă aveți o afacere bazată pe servicii, puteți oferi un upgrade la un nivel superior de servicii sau o reducere la următoarea vizită.
Actualizările gratuite îi fac pe clienții dvs. să se simtă apreciați și îi încurajează să continue să vă folosească produsele sau serviciile. Cadourile neașteptate arată, de asemenea, că vă gândiți la clienții dvs. și că încercați să vă depășiți așteptările. Aceste tehnici simple ajută la fidelizarea clienților și îi fac să revină pentru mai mult.
Faceți donații către organizațiile caritabile preferate ale acestora
Clienții adoră acest lucru. Donarea în numele lor către organizațiile caritabile preferate îi face să se simtă ca și cum ar face ceva bun, în timp ce, în același timp, arată că firma dvs. este compătimitoare și caritabilă. Acest lucru se poate face în loc să le oferiți un cadou fizic sau ca un gest suplimentar de apreciere a clienților.
Întrebați-vă pur și simplu clienții ce organizații de caritate susțin și faceți o donație în numele lor. Dacă majoritatea clienților dvs. sunt localnici din zona dvs., petreceți ceva timp căutând organizații de caritate din zona dvs. Pe lângă faptul că este de fapt o acțiune caritabilă, este și o mișcare excelentă de relații publice pentru compania dvs.
Spuneți-le că le apreciați răbdarea și bunătatea
Nimic nu este perfect, inclusiv afacerea dumneavoastră. Din când în când, lucrurile vor merge prost și clienții vor trebui să aibă răbdare în timp ce lucrați pentru a rezolva problema. Faptul că le arătați apreciere pentru răbdarea lor le permite să știe că sunteți conștient de sentimentele lor. Dacă aveți un client care este răbdător sau amabil, asigurați-vă că îi spuneți că apreciați acest lucru. Acest tip de comportament ar trebui să fie recompensat, astfel încât clientul să știe că eforturile sale nu trec neobservate. Acest lucru ajută, de asemenea, la crearea unei relații între dumneavoastră și client, astfel încât acesta să se simtă confortabil să facă afaceri cu dumneavoastră. Clienții își pot da seama când nu sunteți sincer, așa că asigurați-vă că sunteți sincer.
Îndoiți regulile
Aceasta este pentru momentele în care un client depășește toate așteptările sau este pur și simplu o persoană minunată. Dacă aveți politici stricte în vigoare, uneori merită să încălcați regulile pentru cei mai buni clienți ai dumneavoastră. Ar putea fi vorba, de exemplu, de a le oferi o reducere la o achiziție, de a le rambursa cheltuielile de transport sau de a le oferi o garanție extinsă. Orice ar fi, asigurați-vă că este ceva care nu vă va pune afacerea într-o poziție dificilă și care arată că sunteți dispus să faceți un efort suplimentar.
Săptămâna de apreciere a clienților
Dedicați o săptămână din an pentru a le arăta clienților dvs. cât de mult îi apreciați. Aceasta este o modalitate excelentă de a vă arăta aprecierea la scară mai largă și de a vă asigura că toți clienții dvs. se simt apreciați. În timpul acestei săptămâni, puteți oferi reduceri, transport gratuit, cadouri sau alte avantaje exclusive.
Garanții gratuite
Aceasta este o certitudine. Clienții adoră garanțiile gratuite, deoarece arată că afacerea dvs. se află în spatele produselor și serviciilor dvs. Dacă ceva nu merge bine, ei știu că pot veni la dvs. și că veți rezolva problema – fără a pune întrebări. Construirea încrederii între dvs. și client este crucială și aceasta este o modalitate de a face acest lucru. Garanțiile gratuite nu trebuie să fie oferite la fiecare achiziție, dar cu siguranță este ceva de luat în considerare pentru achizițiile mai mari sau dacă aveți mulți clienți recurenți.
Personalizați-vă serviciul
Una dintre cele mai bune modalități de a vă arăta aprecierea este să vă personalizați serviciul. Încercați întotdeauna să adunați cât mai multe informații despre clienții dvs., fără a fi prea intruzivi, și construiți o bază de date. Nu toți clienții vor fi interesați să divulge prea multe informații personale, dar nu vă faceți griji, doar fiți conștienți de situație și folosiți-vă judecata pentru a decide ce să întrebați și ce să nu întrebați.
Urmăriți clienții
După ce un client face o achiziție, faceți-vă timp să urmăriți cu el pentru a vă asigura că este mulțumit de ea. Asigurarea satisfacției clienților și demonstrarea faptului că vă pasă cu adevărat de ei vă va fideliza rapid. Dacă există probleme cu produsul sau serviciul, aceasta este, de asemenea, o oportunitate de a rezolva problema și de a transforma o experiență negativă într-una pozitivă.
Eliminați birocrația
Nimănui nu-i place să aibă de-a face cu reguli sau politici enervante, așa că ușurați-le lucrurile clienților dvs. prin eliminarea oricăror pași inutili. Simplificarea politicii de returnare sau facilitarea contactării serviciului clienți este incredibil de valoroasă pentru a vă menține clienții mulțumiți. Faceți procesul de bază și mai eficient pentru clienții dvs. și cu siguranță vor aprecia și își vor aminti acest lucru.
Mulți clienți vor abandona o afacere care are prea multă birocrație, dar își vor aminti de afacerile care le-au făcut experiența mai ușoară. Timpul este cel mai prețios bun, așa că, dacă puteți ajuta un client să economisească timp, acesta va aprecia compania dvs. pentru că îi respectă timpul.
Mergeți mai presus de orice pentru a remedia greșelile
Atunci când un client achiziționează un produs sau un serviciu care este defect sau nu funcționează așa cum a fost anunțat, poate fi extrem de frustrant. Cu toții am trecut prin această situație, dar acum este vorba de afacerea Dvs. care a făcut greșeala și acest lucru poate fi costisitor. Dar nu vă faceți griji, doar arătați-i clientului dumneavoastră că sunteți dispus să vă asumați imediat responsabilitatea pentru problemă.
Ofertele de produse
Oferirea de produse este o cale superbă de urmat atunci când doriți să le arătați clienților dvs. cât de mult îi apreciați. Cui nu-i plac lucrurile gratuite? Acest lucru poate fi ceva la fel de simplu ca și oferirea de mostre ale produselor dvs. sau oferirea de cadouri gratuite la cumpărare. Orice ați alege, asigurați-vă că este ceva pe care clienții dvs. îl vor aprecia și găsi valoros.
De asemenea, puteți stabili un produs sau un serviciu oferit cadou pentru fiecare client care cheltuiește peste o anumită sumă de bani cu afacerea dvs. Sau puteți organiza o tombolă săptămânală în care un client norocos să câștige un premiu. Orice ați alege, asigurați-vă că este ceva care vă va entuziasma și vă va implica clienții.
Trimiteți e-mailuri de mulțumire
Căsuțele noastre de primire sunt inundate de e-mailuri generice de la întreprinderi. De obicei, acestea se îndreaptă direct spre coșul de gunoi. Trimiterea unui e-mail de mulțumire mai personalizat le arată clienților dvs. că sunteți cu adevărat recunoscător pentru sprijinul lor față de afacerea dvs. Aceasta este o modalitate rapidă și ușoară de a le spune că vă gândiți la ei. Puteți crea câteva șabloane diferite, dar încercați să le faceți cât mai unice pentru fiecare client în parte.
Dacă afacerea dvs. continuă să crească și acest lucru devine de nesuportat, automatizați distribuirea e-mailurilor de mulțumire. Automatizarea e-mailurilor este o modalitate excelentă de a rămâne în contact cu clienții fără să vă ocupe prea mult timp și este, de asemenea, o bună oportunitate de a promova orice produse noi, servicii sau evenimente viitoare.
Avantaje exclusive
Oferiți-le celor mai buni clienți ai dvs. avantaje exclusive pentru a le arăta cât de mult apreciați afacerea lor. Orice ați alege, asigurați-vă că este ceva ce clienții dvs. vor găsi valoros și care arată aprecierea dvs. pentru afacerea lor.
Clienții își pot da seama dacă sunteți sincer în recunoștință sau nu, așa că abordați-vă strategia într-o manieră atentă. O mulțumire robotizată va fi uitată rapid și ar putea chiar determina un client să vă privească afacerea într-o lumină negativă.
Mulțumirea clienților dvs. ar trebui să fie un efort continuu și nu doar ceva ce faceți din când în când. Făcând ca acest lucru să facă parte din strategia dvs. de afaceri, veți cultiva loialitatea și veți construi relații puternice cu clienții dvs.