O afacere de succes în domeniul curățeniei uscate necesită o înțelegere solidă a nevoilor clienților și a modului în care se pot oferi servicii unice și de înaltă calitate. De asemenea, este nevoie de abilități de management solide și de capacitatea de a păstra clienții fideli. Menținerea unei calități ridicate a serviciilor este cheia succesului. Combinarea unei combinații de servicii tradiționale de curățătorie chimică, de spălare și împăturire și de opțiuni de livrare sunt toate esențiale pentru succes. Industria de curățătorie chimică oferă servicii complete de spălare și curățătorie chimică unei varietăți de consumatori și rezolvă nevoile de spălare ale gospodăriilor și corporațiilor deopotrivă. În plus față de curățarea uscată a articolelor de uz curent de lucru de bază și a nevoilor industriale ale hotelurilor și restaurantelor, industria oferă, de asemenea, servicii de curățare specializată pentru țesături și articole greu de curățat, cum ar fi pielea și rochiile de mireasă.
Clienți cu amănuntul
Clienții dvs. de vânzare cu amănuntul vor fi persoane particulare cu îmbrăcăminte și alte articole textile care trebuie curățate în uscat, mai degrabă decât spălate în mediu umed. Printre clienții de vânzare cu amănuntul s-ar putea număra, de obicei, persoane care au nevoie de haine de lucru curățate și călcate în mod regulat, persoane care au nevoie de o ținută curățată pentru o ocazie specială și poate cei care au nevoie de un serviciu specializat, de exemplu, curățarea și ambalarea unei rochii de mireasă sau curățarea uscată a perdelelor.
Dacă oferiți servicii cum ar fi călcatul și spălatul în service, ați putea atrage și persoane ocupate care nu au timp să facă aceste treburi singure.
Aflați care sunt tipurile de persoane care locuiesc și lucrează în zona dumneavoastră și încercați să adaptați gama de servicii pe care le oferiți la nevoile lor.
Clienți comerciali
O parte din munca dvs. poate proveni de la alte întreprinderi care au nevoie de servicii de curățătorie chimică și spălătorie în mod regulat, cum ar fi:
- hoteluri, restaurante și alte firme de catering
- saloane de coafură și de înfrumusețare, centre de tratament și așa mai departe
- întreprinderi de închiriere de îmbrăcăminte, de exemplu, magazine de închiriere de costume și de costume de lux
- alte întreprinderi și organizații care oferă personalului lor o uniformă sau îmbrăcăminte de lucru care necesită curățare chimică
- Puteți decide să oferiți și alte servicii care ar putea fi utilizate de clienții dumneavoastră, cum ar fi închirierea de prosoape de cabinet și de haine de lucru.
Concurența locală
După ce ați decis care ar putea fi clienții dumneavoastră, trebuie să aflați cât de bine sunt deja deserviți de alte întreprinderi. Câte curățătorii uscate există în zona dumneavoastră ? O navigare pe Google vă va ajuta să stabiliți acest lucru. Fiți conștienți de faptul că unele magazine locale ar putea acționa ca “unități de primire” pentru întreprinderile de curățătorie chimică care sunt situate în altă parte.
Puteți afla destul de multe despre concurenții dvs. dacă le consultați site-urile web și le vizitați punctele de vânzare. Luați notă de gama de servicii pe care le oferă și de prețurile pe care le practică. S-ar putea chiar să aveți câteva idei bune pentru servicii suplimentare pe care le-ar putea oferi propria afacere. Observați cum arată punctele lor de vânzare – sunt curate și moderne sau ar fi bine să fie modernizate? Personalul pare prietenos și util?
Fiți atenți la eventualele lacune de pe piață. De exemplu, ați putea identifica în zona dumneavoastră o cerere pentru un serviciu specializat, cum ar fi curățarea și conservarea textilelor vechi.
Curățarea uscată
Pe lângă curățarea generală a hainelor de zi cu zi, ați putea decide să oferiți o gamă de servicii specializate de curățare uscată. Acest lucru va depinde de competențele dumneavoastră (sau ale personalului dumneavoastră) și de gama de echipamente pe care le aveți la dispoziție. Câteva exemple de servicii specializate de curățare uscată pe care le puteți oferi sunt enumerate mai jos:
- articole de îmbrăcăminte din piele de căprioară, piele și piele de oaie, inclusiv piele de motocicletă
- jachete cerate și îmbrăcăminte de schi
- articole de mare valoare și antichități
- haine de mireasă
- pălării
- articole de îmbrăcăminte din mătase
- jucării moi
- covoare, plăpumi, pături, huse, perdele și alte textile de uz casnic
- curățare pe bază de apă fără solvenți pentru textilele care se curăță numai în uscat
Alte servicii pentru textile
S-ar putea să decideți să oferiți și alte servicii textile clienților dvs. cu amănuntul. Printre exemple se numără:
- servicii generale de spălătorie
- închirierea de aparate de curățare a covoarelor
- spălare de pietre
- călcare și formare
- reparații (inclusiv “reparații invizibile”), modificări și croitorie generală
- ambalarea produselor de conservare
Servicii pentru alte întreprinderi
Dacă intenționați să oferiți servicii de curățătorie chimică și de spălătorie altor întreprinderi, ar putea fi avantajos să le oferiți un pachet “unic” pentru toate cerințele lor în materie de textile. Acestea ar putea include:
- închirierea de prosoape de cabinet
- închirierea de îmbrăcăminte de lucru
- închirierea de lenjerie
- Servicii cu “valoare adăugată”.
Industria curățătoriei uscate este competitivă și este posibil să decideți să oferiți atât clienților dumneavoastră cu amănuntul, cât și celor din comerț o gamă de servicii cu “valoare adăugată”.
Prețul serviciilor de curățare uscată
Va trebui să elaborați o listă de prețuri care să acopere toate serviciile pe care le oferiți. Probabil că veți stabili prețuri standard pentru curățarea diferitelor tipuri de articole, de exemplu, costum bărbătesc, sacou, pantaloni, rochie, fustă și așa mai departe. Perdelele sunt în general taxate pe metru pătrat (sau uneori în funcție de greutate), iar prețul va fi mai mare pentru perdelele care sunt căptușite. Prețul pentru curățarea husei este stabilit, de obicei, în funcție de faptul dacă husa este pentru un scaun, o canapea cu două sau trei locuri.
Mai presus de toate, ar trebui să vă asigurați că prețurile sunt suficiente pentru a acoperi toate costurile și că vă lasă un profit suficient pentru a vă acoperi propriile desene.
Dacă acționați ca o “unitate de primire” pentru anumite servicii (de exemplu, reparații de încălțăminte), atunci se poate întâmpla ca specialistul care efectuează efectiv serviciul să stabilească prețul. Dacă alte puncte de vânzare vor acționa ca unități de recepție pentru afacerea dvs. de curățătorie chimică, atunci va trebui să decideți cât de mult vor păstra drept comision.
Reduceri și oferte speciale
Puteți decide să oferiți diverse reduceri și stimulente clienților dumneavoastră. De exemplu, lista dvs. de prețuri ar putea include o reducere specială dacă sunt aduse două sau mai multe costume în același timp sau să oferiți o reducere de fidelitate. De asemenea, ați putea lua în considerare posibilitatea de a oferi următoarele:
- reduceri pentru pensionari și, eventual, pentru studenți – promoții care atrag atenția, cum ar fi oferta de a curăța gratuit la uscat ținutele șomerilor care participă la un interviu de angajare, pot genera o publicitate și o bunăvoință considerabile
- un program de fidelizare care să recompenseze clienții obișnuiți
- oferte speciale ocazionale, de exemplu “două la preț de una”.
Prețuri comerciale
Dacă efectuați în mod regulat servicii de curățătorie chimică și servicii conexe pentru alte întreprinderi, atunci acestea se vor aștepta probabil să le oferiți un tarif special. Ca și în cazul stabilirii prețurilor de vânzare cu amănuntul, va trebui să luați în considerare cât ar cere concurenții dumneavoastră și cât trebuie să câștigați pentru a vă acoperi costurile și a obține un profit rezonabil.
Gândiți-vă dacă veți oferi servicii, cum ar fi colectarea și livrarea, și dacă acestea vor fi gratuite sau nu. Gândiți-vă la aspectele practice ale funcționării unui astfel de serviciu și la costuri.
Unitate de primire a curățătoriei uscate
O modalitate de a crește numărul de clienți potențiali la care afacerea dumneavoastră poate ajunge este să desemnați un număr de puncte de colectare și de predare – sau “unități de primire” – în diferite locații din zona pe care intenționați să o deserviți. Acest lucru este mult mai ieftin decât deschiderea de noi puncte de lucru, dar vă permite totuși să ajungeți la clienți care, altfel, nu s-ar deplasa până la punctul dvs. principal.
O unitate de primire este un punct de colectare unde oamenii își pot aduce obiectele pentru curățarea uscată. Dumneavoastră sau unul dintre angajații dumneavoastră ar trebui să vizitați toate unitățile de primire în mod regulat (probabil zilnic sau la două zile), ridicând articolele care trebuie curățate și lăsând cele care au fost curățate. Magazinele, cum ar fi magazinele de proximitate, sunt bine plasate pentru a acționa ca puncte de colectare pentru curățătoriile uscate locale.
Un alt avantaj al utilizării magazinelor, cum ar fi magazinele de proximitate, ca unități de recepție este faptul că acestea sunt adesea deschise pentru ore foarte lungi, ceea ce vă ajută să ajungeți la clienți care nu ar putea să vă viziteze punctul de vânzare în timpul zilei normale de lucru.
Ar fi o idee bună să vă stabiliți în scris condițiile comerciale și să conveniți un contract oficial cu unitățile de recepție. Contractul ar trebui să cuprindă aspecte precum obligațiile fiecărei părți, condițiile și sumele de plată și așa mai departe.
Este posibil ca propria dvs. afacere să devină ea însăși o unitate de recepție, poate pentru reparații de încălțăminte sau alte servicii specializate.
Promovați-vă afacerea de curățătorie chimică
Este important să vă promovați afacerea în mod eficient pentru ca potențialii clienți să știe cine sunteți, unde vă aflați și ce puteți face pentru ei.
Unii dintre clienții dumneavoastră vor afla despre magazinul dumneavoastră atunci când trec pe lângă el pe jos sau cu mașina. Alții s-ar putea să nu știe de o curățătorie chimică în zona lor și vor trebui să caute în mod activ o afacere la care să apeleze.
Cumpărați o afacere existentă de curățătorie chimică
S-ar putea să vă decideți să cumpărați o afacere de curățătorie chimică existentă, mai degrabă decât să vă începeți propria afacere de la zero.
Cercetarea dvs. de piață privind sectorul în ansamblu și localitatea în special vă va ajuta să stabiliți dacă proprietarul vinde sau nu pentru că nu mai poate genera suficiente venituri din afacere. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – mulți oameni de afaceri sunt încrezători că pot redresa o afacere falimentară. Important este să fi stabilit situația actuală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.