Munca la distanță este o evoluție pozitivă din multe puncte de vedere – având ca rezultat o productivitate și o satisfacție profesională mai mari pentru angajați, precum și costuri reduse pe mai multe variabile pentru angajatori. Și este clar că opțiunile de lucru flexibile reprezintă o prioritate de top pentru cei care își caută un loc de muncă. Fără un contact zilnic, în persoană, cum pot managerii și liderii să mențină echipele la distanță angajate? Mai ales atunci când interacțiunile sunt limitate la întâlniri virtuale, apeluri video și e-mailuri. Și cu statistici uluitoare, cum ar fi faptul că trei din cinci lucrători spun că stresul legat de locul de muncă i-a făcut să aibă o lipsă de interes, motivație și energie la locul de muncă – cum puteți face ca o cultură a muncii la distanță să funcționeze cu adevărat fără a pierde colaborarea și productivitatea?
Cum să implicați angajații la distanță
Fiți flexibili și recunoașteți că lucrurile sunt diferite
Dacă o parte semnificativă din forța dvs. de muncă lucrează de la distanță, strategiile dvs. de implicare a angajaților la distanță trebuie să reflecte acest lucru. De exemplu, dacă solicitați analize de sănătate, nu le oferiți doar la fața locului – permiteți lucrătorilor la distanță să se supună analizelor la medicul lor, la o clinică locală sau chiar la domiciliu. Sau, dacă oferiți cursuri de fitness la fața locului sau evenimente sociale ale companiei, luați în considerare posibilitatea de a le transmite în direct, astfel încât angajații de la distanță să poată participa și ei.
De asemenea, este important să recunoașteți că lucrurile sunt diferite. Fiți deschis cu angajații dvs. cu privire la așteptările dvs. și asigurați-vă că le oferiți flexibilitate celor a căror situație familială sau personală o cere. Atunci când angajații se simt înțeleși în loc să fie presați, este mai probabil să reușească.
Arătați-le angajaților aflați la distanță că vă pasă
Atunci când angajații cred că angajatorilor le pasă de sănătatea și bunăstarea lor, aceștia sunt cu 38% mai implicați, cu 18% mai predispuși să facă un efort suplimentar pentru organizație și cu 28% mai predispuși să recomande organizația lor. Limeade trimite pachete de îngrijire direct la birourile de acasă ale angajaților la distanță.
Observați că un angajat se simte subapreciat în munca sa zilnică? Trimiteți-le un mic card cadou la o cafenea locală pentru a le începe ziua, oferiți-le timp liber pentru a se reîncărca sau chiar pauze pentru ameliorarea stresului pe parcursul zilei. Un mic semn de apreciere va face mult pentru a le arăta angajaților dvs. la distanță că vă pasă.
Promovați bunăstarea întregii persoane
Atunci când vă concentrați pe implicarea angajaților la distanță, asigurați-vă că există aspecte ale programului dvs. de bunăstare a angajaților care sunt accesibile tuturor angajaților – și că activitățile acoperă totul, de la bunăstarea fizică la cea financiară. Știm că ceea ce se întâmplă într-o parte a vieții angajaților dvs. are impact asupra tuturor celorlalte.
Încurajați-vă forța de muncă să mențină un echilibru între viața profesională și cea privată (de exemplu, semnând seara când este posibil, menținând un program de lucru rezonabil etc.). Lucrul de acasă poate estompa limitele personale și profesionale, iar dvs. vă puteți ajuta angajații să mențină spațiul necesar pentru a se deconecta și a se reîncărca.
Pregătiți-i cu tehnologia și resursele potrivite
Poate părea evident, dar angajații vor prospera dacă au acces la instrumentele potrivite. Fie că este vorba de furnizarea de cursuri de formare online sau pur și simplu de a vă asigura că echipa dvs. de IT este ușor disponibilă, ajutându-i pe angajați să își facă biroul de acasă la fel de avansat ca sediul central al companiei, veți contribui la creșterea productivității. Este esențial ca toți angajații să aibă acces la resurse importante pentru a-și face cu succes treaba și pentru a rămâne la curent cu informațiile importante ale companiei.
Pe lângă tehnologie, pentru a se simți implicați, angajații trebuie să simtă că se dezvoltă și cresc. Acest lucru înseamnă crearea de oportunități de mișcare (nu doar în sus), învățarea de noi competențe, înțelegerea aspirațiilor profesionale și oferirea de feedback. Luați în considerare posibilitatea de a oferi fonduri anuale de dezvoltare profesională pentru ca un angajat să participe la o conferință, să obțină o certificare sau să își aprofundeze educația.
Comunicați în mod frecvent către întreaga dumneavoastră forță de muncă
Comunicarea este esențială. Comunicările dvs. interne sunt orientate doar către angajații de la fața locului? Dacă da, va trebui să modernizați toate canalele de comunicare astfel încât să se aplice tuturor. Colaborarea și productivitatea nu se întâmplă doar în timpul orelor de lucru sau la birou – oferiți tuturor angajaților posibilitatea de a interacționa.
Comunicarea deschisă creează o cultură de transparență în cadrul companiei pe care angajații dvs. o vor aprecia. Acest accent pus pe comunicare merge în ambele sensuri – ceea ce înseamnă că va trebui să fiți la curent cu victoriile zilnice ale angajaților la distanță și cu orice obstacole cu care s-ar putea confrunta. Luați în considerare utilizarea unei soluții de comunicare bazată pe mobilitate, care este concepută pentru a vă conecta rapid și ușor cu forța de muncă la distanță.
Fiți un model de implicare a angajaților la distanță
Deoarece cea mai mare parte a comunicării dvs. cu lucrătorii la distanță nu va fi față în față, comunicarea pozitivă și de susținere este crucială. În calitate de manager și lider, puteți stabili tonul, atitudinea și mentalitatea cu care echipa dvs. abordează noile provocări și oportunități. În cadrul verificărilor individuale sau al ședințelor de grup, găsiți oportunități de a sublinia ceea ce merge bine.
Faceți tot ce puteți pentru ca forța dumneavoastră de muncă să se simtă încurajată – și dați tonul pentru susținerea bunăstării. Implicați-vă prin conectarea cu colegii de muncă și încurajați interacțiunea socială în întreaga companie pentru a-i ține pe toți angajații la curent cu noile provocări ale programului, cu activitățile de weekend, cu victoriile echipei și chiar cu evenimentele majore din viața de zi cu zi.
Programați verificări regulate
Încurajați întâlnirile 1:1 consistente între manageri și raportorii lor direcți pentru a menține deschise liniile de comunicare. Alegeți un moment în care puteți oferi sprijin individual fiecăruia dintre raportorii dvs. direcți. Poate că este vorba de un apel zilnic – sau poate un video chat săptămânal. Fiecare angajat este diferit, așa că găsiți o cadență care să funcționeze pentru ambele părți.
Implicarea cu angajații la distanță este neprețuită, deoarece permite un timp dedicat pentru a evalua volumul de muncă și pentru a aborda preocupările. De asemenea, le permite managerilor să ofere sprijin și să demonstreze o grijă autentică. Pe măsură ce munca la distanță crește, depinde de manageri și de lideri să răspundă nevoilor angajaților cu flexibilitate, atenție și soluții potrivite pentru a-i pregăti pentru succes. Întrebați angajații despre echilibrul dintre viața profesională și cea privată, verificați nivelul de motivație și de productivitate și discutați despre cum puteți sprijini cel mai bine angajamentul angajaților la distanță atât la nivel personal, cât și profesional.