Atunci când se apropie procesul de evaluare a performanțelor la sfârșitul anului, aveți două reacții diferite. Dacă procesul de evaluare a fost comunicat în mod clar, dacă angajații știu ce trebuie să facă și au instrumentele necesare pentru a face acest lucru – procesul este întâmpinat cu entuziasm. Dacă nu a existat o comunicare sau nu s-a oferit un cadru pentru procesul de evaluare a performanțelor, acesta este probabil întâmpinat cu gemete, anxietate și poate chiar cu o oarecare supărare. Dacă sunt pregătiți corect, unii manageri pot folosi evaluarea de la sfârșitul anului ca pe un moment important în experiența angajaților din echipa lor, ceea ce duce la o mai mare retenție a angajaților.
De fapt, majoritatea angajaților consideră că evaluările de performanță nu sunt eficiente pentru îmbunătățirea performanțelor. Oricum ar fi, aterizează pe manageri pentru a conduce procesul de evaluare la sfârșitul anului, dar companiile nu își pregătesc întotdeauna managerii cu informații adecvate și nu îi instruiesc cu privire la un mod eficient de a conduce evaluarea.
Rolul managerului în evaluarea performanțelor
Managerii joacă un rol critic în organizații. Ei fac legătura între obiectivele și agendele organizaționale și activitatea și prioritățile echipei lor și au o mare influență asupra experienței generale a angajaților. Prin urmare, s-a constatat că managerii sunt unul dintre cei mai puternici factori care determină bunăstarea și implicarea angajaților. Cu toate acestea, cele mai frecvente cauze ale epuizării la locul de muncă sunt supraîncărcarea cu muncă, presiunea, lipsa de feedback și de sprijin din partea managerilor. Dacă sunt pregătiți corect, managerii pot folosi evaluarea de la sfârșitul anului ca pe un moment important în experiența angajaților din echipa lor, ceea ce duce la o mai mare retenție a angajaților.
Iată niște pași de pregătire a managerilor dvs. pentru procesul de evaluare de la jumătatea anului, astfel încât să se simtă încrezători, să își păstreze cei mai performanți angajați și să îi pregătească pentru succesul de la sfârșitul anului.
Asigurați-vă că au timp pentru întâlniri săptămânale sau bisăptămânale 1:1 cu angajații lor. Acest lucru le permite angajaților să comunice din timp și de multe ori, în loc să aștepte până la evaluarea performanțelor lor pentru a vorbi despre blocaje sau despre munca nealiniați.
Ajutați-i să se concentreze asupra bunăstării lor și încurajați-i pe angajații lor să facă același lucru. Oamenii au cele mai bune performanțe atunci când se simt cel mai bine. Un manager care funcționează cu rezervorul gol nu va putea face ceea ce trebuie pentru a-și sprijini angajații. Implementați o soluție de bunăstare care vă permite să vă adresați managerilor cu activități specifice de bunăstare și cu actualizări importante ale companiei.
Rugați managerii să le recomande angajaților lor să înființeze un dosar de “laudă”. Ori de câte ori primesc feedback pozitiv, îl pot arhiva în dosar și îl pot accesa rapid când vine momentul evaluării performanței.
Apoi, când vine evaluarea de la sfârșitul anului, consultați cei trei pași de urmat pentru a-i pregăti pe manageri pentru conversație.
Asigurați-vă că ambii trimit documentul cu câteva zile înainte, astfel încât atât managerul, cât și angajatul să aibă suficient timp pentru a-l digera înainte de întâlnire
Încurajați managerii să folosească evaluarea ca pe un ghid, dar lăsați-i să știe că evaluarea în sine este un timp valoros de discuții față în față (virtuale sau în persoană), în care pot sărbători victoriile, discuta despre nepotriviri și se pot angaja în rezolvarea problemelor și în planificarea viitoare.
Ce altceva puteți face pentru a dezvolta manageri extraordinari în mod continuu?
Creați unplan pentru manageri sau o masă rotundă periodică pentru a încuraja învățarea și conexiunile între managerii din organizația dumneavoastră. Oferirea acestui lucru în mediul lor de lucru le oferă oportunități suplimentare de învățare de la alți manageri.
Evaluări la jumătatea anului pentru un succes pe termen lung
Managerii care acordă prioritate bunăstării angajaților dau dovadă de un angajament față de dezvoltarea profesională și față de îngrijirea întregii persoane. Dar trebuie să ne asigurăm că avem grijă și de manageri. Oferirea de formare și sprijin este mai importantă ca niciodată.
Dacă evaluarea de la sfârșitul anului se desfășoară într-un mod pozitiv, angajații vor beneficia de șansa de a se conecta, de a sărbători progresul, de a identifica oportunități și de a planifica în colaborare pentru anul viitor. Nu numai că va alimenta rezultatele de sfârșit de an, dar va îmbunătăți și relația manager/angajat, va stimula angajamentul și va permite conversații mai continue și mai semnificative în viitor – ceea ce o va face un instrument puternic de păstrare a angajaților care alimentează succesul pe termen lung.