Dacă lanțurile de aprovizionare doresc să își optimizeze operațiunile, nu pot trece cu vederea investițiile angajaților. Atunci când angajații din lanțul de aprovizionare se simt mai investiți, aceștia vor oferi mai mult companiei. 37% dintre lucrătorii români au declarat că o recunoaștere personală i-ar determina să producă o muncă mai bună mai des.
Operațiunile lanțului de aprovizionare implică, de obicei, multe ore lungi și muncă repetitivă. Acest lucru poate face ca angajaților să le fie dificil să se simtă investiți în munca lor, ceea ce poate duce la erori, productivitate scăzută și epuizare.
Dacă lanțurile de aprovizionare doresc să își optimizeze operațiunile, nu pot trece cu vederea investiția angajaților. Iată opt modalități prin care managementul își poate încuraja angajații să investească mai mult în munca lor.
1. Ajutați-i pe lucrători să își atingă propriile obiective
Una dintre cele mai bune modalități de a-i face pe lucrători să investească în companie este să investiți mai întâi în ei. Conducerea ar trebui să înceapă prin a-i ajuta pe angajați să-și definească și să-și urmărească obiectivele profesionale personale. Acest lucru va arăta că companiei îi pasă de dezvoltarea lor și că este dispusă să depună efort în acest sens, încurajând reciprocitatea.
Studiile arată că cei care au obiective definite au de zece ori mai multe șanse de reușită decât cei care nu le au. După aceea, conducerea poate crea grafice de progres pentru a monitoriza creșterea, încurajând munca asiduă din partea angajaților și împingându-i la potențialul lor maxim.
Pe măsură ce lucrătorii se străduiesc să își atingă obiectivele individuale, aceștia vor deveni mai implicați în munca lor de zi cu zi. Compania în ansamblu va beneficia ca urmare.
2. Oferiți căi de mobilitate ascendentă
Un alt factor crucial pentru investiția angajaților este reprezentat de oportunitățile de avansare în carieră. Doar 29% dintre angajații intervievați spun că sunt mulțumiți de oportunitățile de avansare în carieră de la locul de muncă. Dacă lucrătorii nu au nimic mai mult la care să tindă, nu există prea multe motive pentru ca aceștia să investească masiv în performanța lor.
În schimb, dacă există o mulțime de căi de mobilitate ascendentă, angajații vor avea motivația de a munci mai mult. Organizațiile din lanțul de aprovizionare pot promova din interior, mai degrabă decât să găsească angajări externe pentru posturile de nivel superior. În acest fel, lucrătorii vor ști că pot urca în ierarhie, încurajându-i să investească în afacere.
3. Permiteți mișcarea laterală
În aceeași ordine de idei, organizațiile din lanțul de aprovizionare ar trebui să permită, de asemenea, mișcarea laterală. Pe lângă faptul că pot evolua în sus, lucrătorii ar trebui să poată schimba zonele sau departamentele. Acest lucru va ajuta la păstrarea angajaților mulțumiți și productivi dacă aceștia decid că doresc o schimbare de carieră sau să aplice noi abilități.
Este posibil ca unii lucrători să înceapă să se simtă epuizați în rolul lor actual, dar au abilități și interese care se aplică la un alt rol. Permițându-le să își schimbe locul de muncă pentru a lucra într-un alt departament i-ar putea ajuta să găsească în cadrul companiei un loc de muncă care îi atrage. Atunci când angajații pot găsi rolul care li se potrivește cel mai bine, vor investi mai mult în munca lor.
4. Recompensați investiția
Unele strategii pentru a-i ajuta pe angajații din lanțul de aprovizionare să se simtă mai investiți sunt remarcabil de simple. Prin recompensarea celor care investesc mai mult în munca lor, angajatorii îi pot motiva pe angajați să facă acest lucru. Conducerea ar trebui să stabilească un sistem de recompensare a muncii asidue, cum ar fi bonusuri de productivitate sau un sistem de recompensare a angajatului lunii.
37% dintre lucrători au declarat că o mai mare recunoaștere personală i-ar determina să producă mai des o muncă mai bună. Recunoașterea realizărilor profesionale și personale, în special în fața altora, poate oferi angajaților încurajarea de care au nevoie pentru a se simți investiți.
5. Fiți caritabili
O modalitate de a-i ajuta pe angajați să se simtă mai investiți este de a crea un spirit al companiei în care aceștia vor să investească. Dacă angajații pot vedea cum munca lor contribuie la o cauză la care țin, vor fi mai dispuși să se implice mai mult. Întreprinderile din lanțul de aprovizionare pot încuraja acest lucru prin donații către organizații de caritate sau ajutând organizațiile locale să ofere servicii comunitare.
6. Fiți sustenabili
Un alt mod în care companiile pot ajuta angajații să contribuie la lucruri la care țin este prin sustenabilitate. Deoarece transportul este responsabil pentru aproape o treime din toate emisiile de gaze cu efect de seră. Adoptarea inițiativelor de sustenabilitate poate ajuta la compensarea acestui aspect și poate încuraja mai multe investiții din partea angajaților.
Investițiile în vehicule electrice pot ajuta companiile din lanțul de aprovizionare să devină mai sustenabile. Publicarea obiectivelor și a realizărilor în materie de sustenabilitate va contribui la creșterea gradului de conștientizare din partea angajaților.
7. Organizați evenimente de consolidare a echipei
Angajații se vor strădui să se simtă investiți dacă se simt îndepărtați de colegii lor. Companiile pot rezolva această problemă prin planificarea unor evenimente sociale regulate pentru a ajuta la construirea unui spirit mai comun. Atunci când angajații se simt mai apropiați de colegii lor, se vor simți mai implicați la locul de muncă.
8. Ascultați angajații
Organizațiile pot să ceară sfatul angajaților cu privire la ceea ce i-ar ajuta să se simtă mai bine. Dacă managementul nu își face timp să asculte feedback-ul lucrătorilor, angajații se vor simți subevaluați. Angajații pot avea, de asemenea, sfaturi bune din interior pentru companie, astfel încât sondajele periodice pot alimenta îmbunătățirile continue.
Lucrătorii ar trebui să aibă un mijloc accesibil și mereu disponibil de a oferi feedback. 64% dintre liderii de resurse umane consideră că un astfel de instrument este esențial, doar 20% au unul în funcțiune. Crearea unui chatbot HR este o soluție simplă care îi va ajuta pe angajați să se simtă apreciați.
Atunci când lucrătorii din lanțul de aprovizionare se simt mai investiți, ei vor oferi mai mult companiei. Vor fi mai productivi și vor produce lucrări de o calitate bună. Într-o industrie care poate deveni cu ușurință plictisitoare și dezamăgitoare, aceste beneficii sunt imposibil de ignorat.
Acești opt pași pot ajuta orice afacere din lanțul de aprovizionare să își motiveze și să își încurajeze angajații. Ca urmare, aceștia vor investi mai mult în munca lor.