Un nume de afacere este mai mult decât niște cuvinte – este o reprezentare a companiei și a mărcii dvs. Procesul de alegere a unui nume de afacere poate părea simplu la început, dar există mulți factori care contribuie la crearea unuia de succes.
Având un nume care rezonează cu consumatorii dumneavoastră, puteți economisi bani, deoarece nu va trebui să cheltuiți bani pentru publicitate pentru a clarifica un mesaj confuz. De asemenea, un nume bun vă poate ridica deasupra concurenților, vă poate ajuta să ajungeți pe noi piețe și vă poate deschide uși pentru o creștere ulterioară.
Un nume bun ar trebui să fie scurt – două până la patru – silabe și ușor de pronunțat. numele scurte sunt ideale, deoarece tind să fie foarte ușor de marcat și ușor de reținut de către consumatori.
Denumirile existente vin cu semnificații consacrate, dar acești termeni sunt, de asemenea, susceptibili de a fi utilizați de unii dintre concurenții dumneavoastră. O preocupare primordială în ceea ce privește utilizarea unui termen comun ca parte a numelui afacerii dumneavoastră este dacă sunt disponibile nume de marcă și nume de domenii, iar multe cuvinte comune sunt deja ocupate în aceste domenii.
Cele 4 calități ale unui nume foarte lipicios:
- Sugestiv: Evocă ceva despre marca dumneavoastră.
- Memorabil: Este înrădăcinat în ceva familiar.
- Imaginație: Este evocatoare din punct de vedere vizual pentru a ajuta la memorare.
- Emoțional: emoționează oamenii.
Există o varietate de metode pe care le puteți folosi pentru a concepe un nume pentru compania dumneavoastră.
Începeți procesul prin a aduna un agregat de personal din diverse departamente sau consultanți pentru a elabora o listă de caracteristici pe care doriți să le reprezinte compania dvs.
Cu ajutorul cuvintelor implicite, elaborați o serie de combinații de cuvinte care să scoată în evidență diferitele trăsături de caracter și prelucrați-le într-un nume care să aibă semnificație pentru client. Acest lucru ar trebui să evolueze într-o listă lungă de idei de nume de afaceri pentru prima rundă.
După ce aveți primul set de idei de nume de afaceri potențiale, sondați potențialii clienți pentru a clasifica fiecare nume de la 1 la 20, în funcție de cât de bine se potrivesc sau descriu afacerea dumneavoastră. Folosiți sondajul de opinie al consumatorilor pentru a reduce lista la primii cinci candidați. Verificați dacă acești candidați de top, din punct de vedere cultural și lingvistic, nu vor crea un conflict în țările în care doriți să vă desfășurați activitatea.
Un pas următor esențial pe care mulți proprietari de afaceri îl omit este să cerceteze fiecare dintre numele de top în ceea ce privește registrul corporativ, mărcile comerciale, brevetele și disponibilitatea numelor de domenii.
După ce ați cercetat cele mai importante nume de afaceri potențiale, este posibil să aveți un câștigător clar sau câteva opțiuni viabile. În orice caz, creați un grup de discuție format din prieteni și familie pentru a analiza numele de top și a verifica rezultatul final.
- Scrieți numele afacerii dvs. și rugați oamenii să îl pronunțe.
- Rostiți numele și întrebați oamenii cum l-ar scrie.
- Întrebați oamenii ce înseamnă numele pentru ei.
- Verificați cu membrii grupului dvs. de discuție a doua zi după întâlnire și întrebați-i dacă își amintesc numele.
Numele de afaceri contează foarte mult. În timp ce un nume grozav poate declanșa o descoperire de succes, dezavantajul alegerii unui nume de afacere prost sau a unuia care nu rezonează cu consumatorii poate fi, de asemenea, semnificativ. Există un echilibru fin pe care trebuie să îl atingeți atunci când creați numele afacerii dumneavoastră.
Mulți proprietari își denumesc afacerile după un anumit produs sau serviciu pe care îl oferă. Cu toate acestea, acest lucru poate crea probleme mai târziu, atunci când compania oferă bunuri sau servicii care nu au legătură cu numele său. În mod similar, dacă numele afacerii dvs. pare să nu aibă nicio legătură cu bunurile sau serviciile pe care le furnizați, acest lucru poate avea, de asemenea, un efect negativ.
În aceeași ordine de idei, crearea unui nume cu o ortografie ciudată sau neobișnuită poate fi, de asemenea, supărătoare. Numele cu ortografii neobișnuite pot cauza probleme, în special în cazul căutărilor online. Este posibil să pierdeți noi clienți potențiali dacă consumatorii încearcă să vă caute online și nu vă pot găsi.
Când în sfârșit găsiți numele perfect pentru o afacere, nu ați terminat. Este important să faceți cercetări suplimentare cu privire la numele de domenii disponibile și la numele de social media înainte de a vă înregistra numele afacerii.
Atunci când vă creați o marcă pentru afacerea dvs., este important să mențineți coerența pe toate platformele online și de socializare importante. Întrucât numele de domenii și mânerele de social media sunt o marfă, nu puteți presupune că numele de afaceri dorit va fi disponibil pentru utilizare.
Este puțin probabil ca numele de afaceri perfect să vă vină imediat. Evaluați numele pentru potențialul lor, mai degrabă decât să alegeți unul pe baza preferințelor personale. Deși procesul de denumire a afacerii dvs. poate fi unul provocator, rezultatul final va merita efortul depus.