Perspectivele consumatorilor sunt interpretări ale comportamentelor consumatorilor care ajută companiile să înțeleagă modul în care publicul țintă gândește, simte și se implică cu marca lor. Aceste informații pot veni sub mai multe forme. La sfârșitul zilei, orice informație care vă apropie de înțelegerea a ceea ce simte publicul dvs. țintă în legătură cu brandul sau produsele dvs. este o cunoaștere a consumatorului. Aceste strategii sunt încă valoroase pentru întreprinderile mai mari, cu echipe mari de marketing, dar să fim sinceri: nu sunt ideale pentru majoritatea mărcilor de comerț electronic. Ele necesită prea mult timp, atenție și resurse pe care mulți proprietari de afaceri pur și simplu nu le au.
Odată ce înțelegeți tipurile de lucruri pe care publicul dvs. le iubește, le puteți oferi mai mult din acestea. Acest lucru duce la o implicare mai profundă, la relații mai puternice cu clienții și la conversii mai mari. Dar poate că vă întrebați: “Cu tot ce trebuie să fac până ieri, cum aș putea să adun insight-uri de consumator în primul rând?”.
Este o întrebare excelentă, mai ales că acest termen a evoluat odată cu toate progresele tehnice dezvoltate în ultimele două decenii. Înainte ca instrumentele de marketing digital să fie disponibile cu ușurință pentru proprietarii de afaceri mici și mijlocii, colectarea informațiilor despre consumatori era destul de anevoioasă.
Aceste strategii sunt încă valoroase pentru întreprinderile mai mari, cu echipe mari de marketing, dar să fim sinceri: nu sunt ideale pentru majoritatea mărcilor de comerț electronic. Ele necesită prea mult timp, atenție și resurse pe care mulți proprietari de afaceri pur și simplu nu le au.
În plus, există o mulțime de instrumente automate cu funcționalitate avansată care vă permit să adunați informații despre consumatori și să puneți ușor în practică ceea ce aflați. Dar dacă încă aveți nevoie de puțin ajutor, nu vă faceți griji. Suntem pe cale să ne scufundăm în nouă tehnici testate și adevărate de utilizare a informațiilor despre consumatori pentru a vă îmbunătăți inițiativele de marketing.
Înțelegerea audienței dvs. este importantă pentru creșterea conversiilor și a vânzărilor, dar numai dacă folosiți cu adevărat informațiile pe care le colectați.
Social media este locul perfect pentru a vă implica cu publicul dvs. în timp real. Prin urmare, este una dintre cele mai bune resurse pentru a găsi și a utiliza informațiile despre consumatori pentru a vă îmbunătăți eforturile de marketing.
Aduceți produsele dvs. în comunități mai bine direcționate
Atunci când oamenii comentează despre marca dvs., puteți face clic pe profilul lor pentru a afla mai multe despre acest tip de client. Un lucru la care trebuie să vă uitați este comunitățile cu care această persoană se implică. Dar lumea comerțului electronic se mișcă rapid și ar fi ok să cercetați manual conturile sociale ale clienților dvs.
Instrumentele de ascultare socială vă permit să vedeți unde își petrece timpul online publicul dvs. țintă și ce spun aceștia acolo. Odată ce vă dați seama unde își petrece timpul baza dvs. de audiență, puteți aduce produsele dvs. direct la acele grupuri. Acest lucru vă oferă acces la comunități mari, pline de lead-uri calde.
Construiți concursuri și oferte mai atractive
Pe măsură ce înveți ce îi place publicului tău, poți transforma aceste cunoștințe în premii utile pentru concursuri sau lead. Acest lucru vă oferă un avans în crearea genului de conținut și oferte care vă vor atrage publicul ideal.
Schimbați-vă mesajele pe baza schimbărilor de atitudini sau convingeri
Consumatorii nu trăiesc într-un vid, iar gândurile/attitudinile lor se schimbă în timp. Ascultați conversațiile care au loc în social media pentru a ține pasul cu atitudinile publicului dvs. față de nișa dvs. Apoi, adaptați-vă mesajele în consecință.
Și această schimbare a dat roade. Ca urmare, și-au mărit cota de exprimare de 5-10 ori. Dacă această companie de băuturi alcoolice și-ar fi neglijat cercetarea consumatorilor, ar fi ratat cu totul această creștere.
Informații din analiza competitorilor
Cunoștințele consumatorilor vă oferă un avantaj uriaș față de concurență. Când vedeți cum reacționează publicul dvs. la concurenți, puteți lucra pentru a vă îmbunătăți produsul sau pentru a vă face ofertele mai atrăgătoare.
Învățați din strategiile de marketing de conținut și sociale ale concurenților dvs.
O altă modalitate excelentă de a obține informații despre consumatori este să înveți cum își desfășoară concurenții strategiile de marketing de conținut. Citiți postările de pe blog, postările sociale sau înscrieți-vă în listele de e-mail ale concurenților dvs. Acest lucru vă va da o idee despre tipurile de conținut pe care concurenții dvs. le folosesc pentru a atrage cu succes publicul țintă.
Acesta este doar un exemplu de cum puteți spiona strategiile de marketing de conținut ale concurenților dumneavoastră, deși există multe altele. Cheia este să înveți ce funcționează pentru concurenții tăi, să folosești asta ca nouă bază de referință pentru crearea de conținut și să construiești ceva mai bun decât ceea ce există deja.
Implică-te cu publicul tău țintă în propriile lor cuvinte
Multe companii răsfoiesc recenziile utilizatorilor, fluxurile de social media și comentariile de pe bloguri pentru a înțelege ce crede și ce simte publicul lor despre marca lor. Dacă lucrați cu un buget limitat, puteți face acest lucru manual, uitându-vă la recenziile pentru produsele dvs.
Aflați frazele exacte pe care clienții le folosesc pentru a vă descrie marca. Apoi, puteți refolosi acele fraze în copywriting-ul dvs. Este ca și cum ai avea acces la o foaie de consultații care îți spune cum să te conectezi cu publicul tău.
S-a dovedit că acest nivel de personalizare în copywriting stimulează conversiile. Petreceți ceva timp citind recenziile utilizatorilor dvs. și începeți o foaie de calcul pentru a nota cuvintele sau frazele comune pe care le folosesc clienții dvs. Va dura doar câteva ore din timpul dvs., dar va merita ratele de conversie mai mari.
Profitați de recenziile dvs. negative pentru a reduce rata de dezabonare
Dacă vedeți o recenzie negativă despre brandul dvs., considerați-o o experiență de învățare. Apoi, transformați-o în ceva pozitiv. Identificați ce i-a lipsit acestui client nemulțumit și vedeți dacă puteți umple golul. În multe cazuri, dacă un utilizator are o anumită părere despre produsele dvs., înseamnă că și alții au aceeași părere.
Puteți face acest lucru manual sau puteți utiliza instrumente concepute pentru a aduna informații despre consumatori pe baza recenziilor clienților dvs.
Dacă administrați un magazin de comerț electronic, probabil că jonglați cu o sută de sarcini diferite în timp ce stingeți simultan o mie de incendii în fiecare zi. Este o piață în ritm rapid, cu o cantitate tot mai mare de noi strategii și concurenți cu care trebuie să țineți pasul.