O comunicare eficientă presupune un schimb de idei. Acest lucru include stabilirea unei bune relații cu colegii și colaboratorii, ascultarea a ceea ce au de spus și abordarea oricăror nevoi sau preocupări pe care le-ar putea avea. Dar, uneori, traiectoria unei conversații este punctuală, cum ar fi atunci când trebuie să îi convingi pe ceilalți de valoarea unei propuneri sau să îi ajuți să vadă lucrurile din perspectiva ta. Puterea de convingere vă poate ajuta să atingeți obiective ca acestea. LinkedIn a numit persuasiunea printre cele mai importante competențe transversale pentru angajați în 2022, deoarece crește performanța companiei și promovează cariera, ceea ce face ca această competență transversală să fie valoroasă pe mai multe planuri. Atunci când vă gândiți cum să fiți mai persuasiv la locul de muncă, aveți multe opțiuni, inclusiv tehnici de persuasiune pentru a influența oamenii și tactici de comunicare pentru a vă ajuta să vă exprimați punctul de vedere în mod clar și cu încredere.
Dacă sunteți un manager nou, este esențial ca echipa dvs. să vă înțeleagă și să vă susțină deciziile și politicile. Iar dacă sunteți un angajat care colaborează în mod constant cu echipe mari, toată lumea trebuie să fie pe aceeași lungime de undă pentru a evita pierderea de timp sau confundarea detaliilor proiectului.
Cum să fii mai persuasiv: sfaturi profesionale
Deși persuasiunea poate părea la fel de simplă ca transmiterea de informații pentru a convinge oamenii de o anumită convingere sau concept, există multe nuanțe implicate.
Iată mai jos sfaturi pentru a vă transmite mesajul fără a descuraja sau a confunda oamenii.
Cunoașteți-vă publicul și interesele acestuia
Înțelegerea diferențelor subtile dintre oamenii cu care vorbiți vă ajută să vă adaptați comportamentul la interesele lor. Acest lucru ar putea însemna să folosiți un ton de voce mai blând cu o persoană rezervată pentru a o pune în largul ei sau să subliniați modul în care a face lucrurile în felul dvs. va economisi timpul unei anumite persoane.
Nu fiți insistent
Chiar dacă credeți că ideea dvs. este cea mai bună, o abordare insistentă nu face decât să îndepărteze oamenii. A fi insistent cauzează defensivă și îi face pe oameni să plece înainte de a putea face o prezentare completă și convingătoare. În schimb, o abordare sigură, directă, arată că nu vă menajați cuvintele și nu folosiți tactici de manipulare. Ascultați bine și recunoașteți dacă au un punct de vedere bun.
Folosiți un limbaj corporal pozitiv și atrăgător
Acordați o atenție deosebită comunicării dumneavoastră nonverbale – un limbaj corporal pozitiv atrage oamenii și îi poate face mai receptivi la ideile dumneavoastră. Unele tehnici includ descrucișarea brațelor, stabilirea contactului vizual, aplecarea spre persoana care vorbește și folosirea unui ton pasional. Modul în care spuneți ceva este la fel de important ca ceea ce aveți de spus.
Treceți la subiect
Nimănui nu-i plac explicațiile greoaie și complexe – sunt obositoare și plictisitoare, iar ideile tale par mai puțin atrăgătoare. Dacă vă adresați audienței într-o manieră directă și transparentă, punctul dvs. de vedere devine ușor de înțeles și plăcut și arată că v-ați gândit profund la subiect.
Păstrați un ton sincer
Atunci când încercați să-i convingeți pe ceilalți, asigurându-i de onestitatea dvs. contribui în mare măsură la creșterea încrederii. Vreți să dovediți că ideea dvs. adaugă mai multă valoare decât cea a altcuiva, nu să-i păcăliți pe oameni să creadă că este o soluție bună.
Cei care dau impresia că sunt falși sau prea încrezători provoacă adesea îndoieli, chiar dacă prezentarea lor este puternică. Atunci când dați dovadă de onestitate, oamenii lasă garda jos și devin mai receptivi.
Puneți întrebări detaliate
Pentru cei care se întreabă cum să fie mai persuasivi în vânzări sau în roluri orientate spre clienți, a pune întrebări arată un interes autentic față de nevoile sau preocupările cuiva. Mulți oameni se concentrează pe explicarea punctului lor de vedere extrem de detaliat în speranța de a câștiga pe cineva. Dar faptul că ascultați cu atenție ideile oamenilor arată că vă interesează cu adevărat ca acea persoană să fie de acord cu dumneavoastră.
Atunci când audiența dvs. știe că apreciați ceea ce au de spus, se creează un raport mai bun și se îmbunătățește comunicarea.
Iată câteva principii de persuasiune
Odată ce recunoașteți importanța de a fi persuasiv, respectarea acestor principii fundamentale este un loc excelent pentru a vă îmbunătăți abilitățile.
- Reciprocitatea: Dacă cineva crede că vă este dator, este mai probabil să vă întoarcă favoarea – chiar dacă nu a vrut ajutorul dumneavoastră de la început.
- Sărăcia: Cu cât un lucru este mai puțin disponibil, cu atât mai mulți oameni îl doresc. Oamenii simt același lucru în ceea ce privește informațiile.
- Autoritatea: Oamenii înțeleg și reacționează intuitiv la figurile de autoritate, chiar și atunci când știu că nu ar trebui să o facă. Este mai probabil să credeți un manager senior doar pentru că este un manager senior, indiferent de istoricul său.
- Consecvență: Un element cheie pentru a fi de încredere este consecvența, atât pentru dumneavoastră, cât și pentru cei din jurul dumneavoastră.
Ce trebuie să rețineți atunci când învățați cum să fiți persuasiv
Pentru a vă stăpâni abilitățile de persuasiune în modul cel mai eficient, țineți minte aceste lucruri.
- Persuasiunea nu înseamnă manipulare. Când convingem, îi convingem pe ceilalți să susțină ceva care este benefic atât pentru ei, cât și pentru noi. Utilizând metode și tactici de încredere, puteți transmite mai bine de ce un concept sau o credință are sens pentru publicul dumneavoastră și îi asigurați că aveți la inimă interesele lor.
- Atunci când manipulăm, forțăm pe cineva să fie de acord cu noi, chiar dacă acest lucru este în detrimentul intereselor sale. Persuasiunea necesită intenții bune – nu încercați să păcăliți pe cineva să facă ceea ce vă avantajează doar pe dumneavoastră.
- Fiți atenți la faptul că oamenii sunt convingători în momente diferite. Ținând cont de momentele cele mai acomodate ale audienței dvs. vă asigurați că ajungeți la oameni atunci când aceștia sunt dispuși să vă asculte. Dacă puneți întrebări cuiva după o discuție dificilă cu șeful său, probabil că va fi mai puțin cooperant decât dacă îl prindeți după o lansare de succes a unui proiect.
- Fiți perseverent. Cei care arată în mod constant publicului lor valoarea unui concept sunt cei mai convingători. Dacă le cereți oamenilor să încerce noua dvs. metodă de programare în fiecare săptămână, le comunicați că sunteți cu adevărat convins că metoda dvs. va funcționa – încrederea dvs. îi determină pe oameni să creadă în dvs.
- Această persistență vă crește, de asemenea, șansele de a prinde pe cineva atunci când este cel mai convingător.
- Nu presupuneți. Atunci când abordați cum să fiți mai persuasiv în scris sau când împărtășiți un punct de vedere, furnizarea de valoare este în centrul atenției. Dacă presupuneți interesele cuiva, s-ar putea să nu reușiți să vă adresați nevoilor reale ale acestuia.
- Chiar dacă credeți că știți ce vrea să audă o persoană, concentrați-vă pe explicarea a tot ceea ce aveți de oferit. Astfel, îi oferiți ascultătorului dvs. o imagine completă și îl pregătiți pentru o luare de decizii bine gândită.
- Stabiliți așteptările. Stabilirea unor așteptări realiste și îndeplinirea lor este un alt fundament util al persuasiunii. Dacă prezentați o nouă inițiativă pentru ca echipa dvs. să economisească timp în ceea ce privește produsele livrabile, oamenii ar putea fi inițial sceptici. Odată ce vor vedea ideea în practică – și, sperăm, funcționând bine – vor fi mai predispuși să vă creadă în viitor.
Importanța abilităților de persuasiune
În afară de beneficiul evident de a atrage oamenii de partea dumneavoastră, bunele abilități de persuasiune vă îmbunătățesc capacitatea de a comunica și de a împărtăși idei în viața profesională. Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale faptului de a fi persuasiv.
Are un impact pozitiv asupra performanței dumneavoastră. Dacă sunteți persuasiv, există șanse mari să aveți performanțe profesionale sporite. Acest lucru se datorează faptului că oamenii îți implementează ideile și îți pun în evidență abilitățile de rezolvare a problemelor, creativitatea și abilitățile de conducere.
Stimulează dezvoltarea profesională. Odată cu o performanță mai bună vin mai multe oportunități. Atunci când dați dovadă de capacitatea de a-i convinge pe ceilalți, compania dvs. beneficiază de bunele dvs. abilități de comunicare, iar cei care ocupă poziții de conducere sunt înclinați să vă ia în seamă. S-ar putea chiar să puteți să vă raționați pentru a obține o mărire de salariu sau o promovare, pentru a avansa mai repede pe drumul carierei.
Stimulează schimbările organizaționale. Multe companii ezită să schimbe procese sau proceduri de lungă durată. Dacă aveți abilități puternice de persuasiune, îi puteți convinge mai bine că sugestiile dumneavoastră sunt valabile, ceea ce ar putea afecta pozitiv compania pe termen lung.
Stăpânirea artei persuasiunii înseamnă că puteți împărtăși în mod autentic concepte și vă puteți convinge în mod eficient echipa să îmbrățișeze schimbări care aduc beneficii tuturor celor implicați. A fi indispensabil la locul de muncă este un obiectiv admirabil – a ști cum să fii mai persuasiv te va ajuta să ajungi acolo.