Vorbirea în public și prezentarea nu este punctul forte al tuturor, dar este o abilitate valoroasă, indiferent de locul de muncă. Dacă vrei ca vocea ta să fie auzită, va trebui să stăpânești să îți comunici gândurile și opiniile în mod simplu și politicos. Este în regulă dacă ești nervos; este complet normal. teama de a vorbi în public, afectează între 15-30% din populația generală. Anxietatea socială este, de asemenea, din ce în ce mai răspândită, observată la 12% mai mulți adulți în ultimii 20 de ani, și este o cauză cheie a fricii. Dar emoțiile de prezentare nu sunt neapărat rele. Nervii și entuziasmul se simt la fel în corp, așa că reîncadrarea nervozității ca fiind entuziasm înseamnă că vă veți simți mai pozitiv în legătură cu sentimentele dvs. – și cu viitoarea prezentare.
Ținerea unui discurs poate părea descurajantă, dar multe industrii cer să înveți cum să fii un bun prezentator. Din fericire, puteți implementa întotdeauna noi strategii pentru a face față provocărilor și pentru a face o prezentare captivantă.
Care sunt principalele dificultăți atunci când faceți prezentări?
Indiferent dacă sunteți un profesionist experimentat sau un debutant, există întotdeauna loc pentru a vă îmbunătăți abilitățile de prezentare. Una dintre cheile pregătirii unei prezentări este să definiți ce vă îngrijorează cel mai mult și să abordați aceste temeri.
Cele mai frecvente dintre îngrijorările în prezentările școlare sau de companie includ:
Teama de a vorbi în public. Faptul că avem o idee grozavă nu înseamnă că ne simțim confortabil să le spunem oamenilor despre ea. Nu toată lumea strălucește în fața unui public. Unii oameni se simt bine din punct de vedere rațional în legătură cu prezentarea, dar experimentează simptome fizice precum greață și amețeli, deoarece creierul eliberează adrenalină pentru a face față situației potențial stresante. Cu cât vorbiți mai mult în public, cu atât veți experimenta mai puțin aceste simptome și cu atât vă veți simți mai confortabil să mergeți înainte în ciuda oricărui disconfort fizic.
Nu păstrați atenția publicului. Cu toții vrem să fim plăcuți, iar această nevoie de afirmare ne face să ne îngrijorăm că oamenii nu vor fi interesați de ceea ce avem de spus. Dar dacă ție îți pasă de subiect, sunt șanse mari ca și celorlalți să le pese.
Neștiind ce conținut și cât de mult să plasați pe diapozitive. Supraîncărcarea prezentărilor PowerPoint este o modalitate sigură de a pierde atenția publicului, în timp ce concizia poate să nu comunice informații importante. Urmăriți prezentările și notați-le pe cele care vi se par cele mai eficiente pentru a găsi un bun echilibru între ce trebuie scris pe diapozitive și ce trebuie spus.
Disconfort în încorporarea comunicării nonverbale. Dacă stați nemișcat nu vă va atrage audiența, iar mișcarea constantă îi va distrage atenția. Realizarea unei prezentări eficiente înseamnă să vă dați seama cât de multă comunicare nonverbală să folosiți.
Prezentarea și vizionarea mai multor prezentări vă vor ajuta să știți cum să gestionați aceste probleme.
Cum să pregătiți o prezentare eficientă
Mai jos sunt câteva sfaturi de top pentru a vă ajuta la următoarea prezentare de afaceri și pentru a limita stresul asociat.
Păstrați o prezentare simplă
Vreți ca ideile din prezentarea dvs. să fie accesibile și ușor de urmărit. Pe măsură ce vă pregătiți, întrebați-vă: care sunt punctele cheie pe care doriți ca oamenii să le rețină? Nimic nu este mai rău decât să urmărești o prezentare care continuă la nesfârșit și pe care cu greu o înțelegi. Publicul vrea să înțeleagă și să pună în aplicare ceea ce a învățat.
Pentru a vă asigura că au înțeles, oferiți o sesiune de întrebări și răspunsuri la finalul prezentării. Acest lucru le oferă membrilor audienței posibilitatea de a afla mai multe, punând întrebări și obținând clarificări cu privire la punctele pe care nu le-au înțeles.
Creați o structură convingătoare
Prefă-te că ești un membru al publicului și întreabă-te care este cea mai bună ordine pentru prezentarea ta. Asigurați-vă că lucrurile sunt coerente și logice. Pentru ca prezentarea să rămână interesantă, este posibil să fie nevoie să adăugați mai multe diapozitive, să tăiați o secțiune sau să rearanjați structura prezentării.
Oferiți o narațiune prezentării dvs. de afaceri. Asigurați-vă că spuneți o poveste convingătoare. Stabiliți o problemă la început și conduceți audiența prin modul în care ați descoperit soluția pe care o prezentați .
Folosiți ajutoare vizuale
Încercați să încorporați fotografii sau videoclipuri în slide-urile dvs. Recuzita vă poate ajuta, de asemenea, să vă întăriți cuvintele. Încorporarea recuzitei nu vă diminuează credibilitatea sau profesionalismul, ci vă ajută să vă ilustrați punctul de vedere atunci când este adăugată corect.
Fiți conștienți de tehnicile și tendințele în materie de design
Puteți folosi o serie de platforme pentru a crea o prezentare excelentă. Imaginile, graficele și clipurile video înviorează lucrurile, mai ales dacă informațiile sunt seci. Iată câteva indicii standard:
- Nu puneți blocuri de text pe un singur diapozitiv
- Folosiți un fundal minimalist în loc de unul aglomerat
- Nu citiți totul de pe diapozitiv
- Păstrați un stil și o dimensiune a fontului consecventă
Puneți pe ecran doar punctele principale. Apoi, explicați-le în detaliu. Mențineți prezentarea stimulantă și atrăgătoare, fără a vă copleși audiența cu culori strălucitoare sau cu prea multe caractere.
Cum să vă conectați cu publicul atunci când prezentați
Cei mai buni lideri sunt adesea unii dintre cei mai buni prezentatori, deoarece excelează în comunicare și în a aduce împreună idei și oameni. Fiecare audiență este diferită. Dar, ca regulă generală, vei reuși să te conectezi cu ei dacă te documentezi asupra subiectului tău, astfel încât să fii bine informat și să te simți confortabil.
Exersarea abilităților de prezentare și faptul că vă amintiți că fiecare oportunitate este o șansă de a vă dezvolta vă va ajuta să vă păstrați o mentalitate pozitivă.
Nu uitați să cereți ajutor. Sunt șanse ca un coleg de serviciu sau un membru al familiei să aibă o experiență vastă în realizarea de prezentări profesionale și să vă poată da indicații sau să se uite peste diapozitivele dumneavoastră. Să știi cum să faci o prezentare bună pare copleșitor – dar practica chiar îți îmbunătățește abilitățile.