Fie că este vorba de o activitate principală sau de un proiect secundar ispititor, dezvoltarea unui produs necesită resurse specifice și planificare pentru a avea succes. Antreprenorii de succes sunt strategici și știu că una este să concepi o idee și cu totul altceva să o aduci pe piață. Într-o lume competitivă, trebuie să învățați să gândiți înaintea altor antreprenori; este singura modalitate de a rămâne în fruntea jocului.
Nu toți dezvoltatorii de produse sau inventatorii concep produse pentru a-și câștiga existența. S-ar putea ca dezvoltarea de produse să fie o ocupație secundară pentru tine, însă, ar trebui să te uiți înainte de a sări. Nu este niciodată în interesul dvs. să vă aruncați direct în dezvoltare fără a trasa mai întâi un plan.
Primul pas este să efectuați o cercetare cuprinzătoare a produsului pe care doriți să îl proiectați. Online, probabil că va exista o abundență de informații despre concepte similare, prin intermediul cărora veți vedea companiile care au încercat și care fie au reușit, fie au eșuat.
Următorul pas este să stabiliți cum puteți include un astfel de proiect în programul dumneavoastră. Trebuie să puteți urmări progresul și, de asemenea, să stabiliți etape importante. În plus, noii dezvoltatori trebuie să învețe să măsoare lacunele în ceea ce privește competențele și resursele lor, așa că trebuie să stabiliți și ce trebuie să faceți pentru a acoperi aceste lacune.
După ce ați învățat aceste noțiuni de bază, discutați cu dezvoltatori cu experiență. Acesta este, de asemenea, un moment bun pentru a elabora un plan cu etape de referință și pentru a vă defini responsabilitățile – atât sarcinile unice, cât și cele recurente, pentru a vedea ce poate fi delegat sau externalizat.
Nu este înțelept să cheltuiți timp, energie și resurse pentru un proiect care, cel mai probabil, nu se va materializa. Prin urmare, ar trebui să-i sondați potențialul și să știți dacă ideea merită să o urmăriți.
În primul rând, noii dezvoltatori ar trebui să facă o estimare corectă a dimensiunii pieței – atât piața totală adresabilă , cât și piața adresabilă care poate fi deservită. Odată ce s-a făcut acest lucru, estimați vânzările și profiturile potențiale, ceea ce va fi o modalitate inteligentă de a descifra ce sumă să pompeze într-un proiect ca capital. Și nu ezitați să verificați datele de piață cu privire la tendințele care arată în sus.
A avea un plan vă ajută să vă atingeți obiectivele mai repede. Dacă sunteți gata să întocmiți un plan pentru proiectul dvs., utilizarea unei hărți de dezvoltare a produsului este o idee bună. De asemenea, unele activități și cheltuieli pre și post-producție vor contribui în mare măsură la determinarea succesului, inclusiv investițiile în domeniul juridic și în marketing.
Atunci când antreprenorilor le este greu să reușească, de obicei nu este din cauză că le lipsește motivația sau creativitatea. În cele mai multe cazuri, celor noi le lipsește pur și simplu consecvența. Așadar, trebuie să stabiliți cât timp puteți aloca unui proiect pe săptămână și să vă asigurați că vă atingeți acest obiectiv.
Un sfat suplimentar este să discutați cu potențialii ingineri și producători pentru a afla care sunt termenele de execuție ale acestora. Acest lucru vă va pune în situația de a stabili cel mai bun moment pentru lansare (puteți decide să nimeriți în sezonul vânzărilor de Crăciun sau în alte momente strategice).
În cele din urmă, nu vă învinovățiți dacă durează mai mult decât ați anticipat. Transformarea unor produse excelente, în special dacă nu sunteți încă un profesionist în acest domeniu, necesită timp.
Să ajungi să ai un produs câștigător este foarte greu de realizat de unul singur. Aveți nevoie de parteneri cu care să puteți colabora, fie că este vorba de marketing, contabilitate, vânzări, inginerie sau de toate cele patru.
Așadar, o următoare sarcină vitală este să scrieți o descriere a sarcinilor pentru fiecare dintre acești potențiali parteneri/furnizori – o înțelegere clară a ceea ce aveți nevoie de la fiecare dintre ei.
Înainte de a vă angaja în dezvoltarea unui produs, există parametri și alți indicatori pe care trebuie să îi stabiliți. Să știi când să oprești dezvoltarea produsului, de exemplu, este esențial în cazul în care o idee nu este sustenabilă.
Într-un astfel de moment, predeterminat de metricile stabilite din timp, veți ști că nu ar trebui să luați în considerare posibilitatea de a face dintr-un demers principala sursă de venit.
De asemenea, trebuie să estimați durata de viață a unui produs și când va trebui să strângeți capital suplimentar, dacă este cazul. De asemenea, trebuie să determinați ce înseamnă pentru dumneavoastră și pentru celelalte afaceri ale dumneavoastră dacă proiectul are succes.