Încrederea la locul de muncă înseamnă că angajații dumneavoastră se bucură de o cultură a onestității, a siguranței psihologice și a respectului reciproc. Aceștia sunt mândri de locul în care lucrează și sunt mai dispuși să facă mai mult decât trebuie pentru organizația dvs. Încrederea la locul de muncă îi ajută, de asemenea, pe angajați să se simtă în siguranță la locul de muncă și, la rândul său, reduce fluctuația de personal.
Ascultați mai mult decât vorbiți
Angajații dvs. sunt indivizi unici care au propriile idei și puncte de vedere. Cereți-le să își spună părerea, iar atunci când o fac, ascultați cu adevărat. Aceasta este baza unor relații pozitive la locul de muncă, construite pe înțelegere și încredere reciprocă.
Pentru a vă îmbunătăți abilitățile de ascultare, este o idee bună să vă implicați în cursuri de formare în domeniul ascultării active. Aceasta presupune să faceți un efort deliberat de a le pune întrebări angajaților dvs. și de a-i încuraja să elaboreze mai mult, astfel încât să puteți înțelege cu adevărat ceea ce încearcă să vă comunice. Există oportunități de a asculta în fiecare zi.
Solicitați feedback și acționați în consecință
Profesioniștii în resurse umane și managerii nu pot fi peste tot unde trebuie să fie pentru a auzi toate feedback-urile valoroase pe care le au angajații. Dar angajații vor să aibă o voce în organizația lor și este greu să argumentezi că ar trebui să aibă încredere în tine dacă nu ești dispus să faci ceea ce este necesar pentru a capta feedback-ul lor și a lua măsuri prompte în urma acestuia.
Trebuie să solicitați feedback în mod continuu: doar 10 la sută dintre angajați sunt mulțumiți de solicitările anuale de feedback, în timp ce 64 la sută doresc o modalitate de a oferi feedback în orice moment. Căutați o soluție de feedback care încorporează sondaje de puls, astfel încât să puteți aduna frecvent opiniile membrilor echipei și să deschideți un canal de feedback permanent, orientat către angajați, cum ar fi un chatbot la locul de muncă, astfel încât angajații dvs. să își poată împărtăși părerile în orice moment. De asemenea, ar trebui să căutați un instrument susținut de o echipă de experți în feedback care să lucreze cu dvs. pentru a vă identifica nevoile specifice și apoi să construiască o cadență de sondaj personalizată și o listă de întrebări care să vă ofere răspunsuri perspicace pe care să puteți acționa.
Odată ce ați adunat feedback prin intermediul sondajelor și al controalelor angajaților, analizați rezultatele pentru a identifica punctele fierbinți care arată unde echipa dvs. este puternică și unde există zone de îmbunătățire. Apoi puteți acționa rapid pentru a consolida zonele slabe înainte ca acestea să devină probleme grave. Asigurați-vă că comunicați rezultatele echipei dvs. cu promptitudine și colaborați cu aceasta pentru a determina ce acțiuni puteți întreprinde pentru a le îmbunătăți experiența la locul de muncă. Construirea unui plan de acțiune în colaborare demonstrează transparență și îi ajută pe angajați să se simtă apreciați. Întregul proces de feedback arată că aveți încredere intimă în angajați, iar aceștia vă vor răsplăti cu aceeași monedă.
Arătați apreciere în fiecare zi
Da, angajații dvs. primesc un salariu în schimbul muncii lor, dar acest lucru nu este suficient pentru a demonstra că îi apreciați și aveți încredere în ei. Este vital să le oferiți o recunoaștere frecventă, în timp real. Puteți arăta recunoașterea prin trimiterea de mesaje de mulțumire, prin oferirea de laude verbale și prin distribuirea de recompense tangibile, cum ar fi bonusuri și premii pentru angajați.
Aprecierea de zi cu zi creează un sentiment de comunitate și îi ajută pe angajați să se simtă în siguranță emoțională, așa că, atunci când vă recunoașteți des echipa, aceștia vor fi mai predispuși să aibă încredere în dumneavoastră. Aproximativ 90 la sută dintre angajații care primesc mulțumiri sau recunoaștere din partea șefului lor declară că simt un nivel ridicat de încredere în acea persoană. Această cifră a scăzut la 48 la sută pentru lucrătorii care nu au primit recunoaștere. Așadar, dacă doriți să încurajați încrederea la locul de muncă, aplecați-vă asupra relației directe dintre încredere și recunoaștere.
Amintiți-vă că recunoașterea publică este la fel de importantă ca și recunoașterea angajaților în privat – dacă nu chiar mai mult. Puteți evidenția realizările angajaților dvs. în timpul ședințelor de echipă, într-o sală a faimei sau prin intermediul unui flux de știri la nivelul întregii companii. Anunțați-i și pe ceilalți din cadrul organizației dvs. că angajații dvs. fac o treabă excelentă – de preferință cu o platformă de recunoaștere care face ca recunoașterea angajaților de oriunde, prin intermediul canalelor, să fie un lucru ușor.
Împuternicește-ți echipa, având încredere în ea mai întâi
Dacă faci primul pas și le arăți angajaților tăi că ai încredere în ei, ei vor fi mai predispuși să aibă la rândul lor încredere în tine. Așadar, cum puteți arăta clar că aveți încredere în angajații dumneavoastră? Împuternicește-i prin încurajarea dezvoltării profesionale și a autonomiei. Adăugați responsabilități suplimentare în farfuria lor. Invitați-i să participe la ședințe la care, de obicei, nu ar fi participat. De exemplu, lăsați un reprezentant de vânzări să participe la o ședință de strategie, astfel încât să poată oferi informații de pe teren pentru a vă ghida planurile de vânzări și de marketing pe viitor. Își vor aminti de încrederea pe care le-ați arătat-o, iar dumneavoastră veți beneficia de perspectiva lor unică.
Încurajați coaching-ul
Managerii și liderii joacă un rol vital în construirea încrederii la locul de muncă. Cercetările au arătat că un leadership autentic poate cultiva încrederea și poate îmbunătăți angajamentul și performanța angajaților. Una dintre cele mai eficiente modalități prin care aceștia pot face acest lucru este să își antreneze angajații, mai degrabă decât să se comporte ca niște “șefi” tradiționali și să îi disciplineze pe angajați după ce aceștia fac o treabă proastă. Dacă îți antrenezi angajații și le îndeplinești așteptările, aceștia vor fi mai predispuși să aibă încredere în tine și să îți asculte sfaturile.
Atunci când îi antrenați pe angajați, le oferiți mai multă pregătire, sprijin și încurajare, mai ales atunci când au dificultăți. În timp ce majoritatea milenialilor se uită la managerul lor ca la principala lor sursă de învățare și dezvoltare, doar 46% cred că acesta îndeplinește acest rol.
Practicați consecvența
Urmarea cuvintelor tale cu acțiuni din când în când nu va construi încrederea. Trebuie să dovediți că sunteți consecvent. Practicați ceea ce predicați, zi de zi, astfel încât echipa dvs. să știe la ce să se aștepte și să nu fie nevoită să se întrebe dacă vă veți ține de cuvânt. Dacă cereți ca echipa dvs. să vină la timp, faceți același lucru. Dacă vă așteptați ca aceștia să vă cunoască clienții pe dinafară și pe dinăuntru, faceți-vă și dumneavoastră temele. Angajații dvs. vor avea încredere că vă veți respecta cuvântul dat, că veți da un exemplu și că veți face o treabă excelentă.
Creați o cultură incluzivă
Cultura companiei dvs. este ansamblul de trăsături care vă definesc compania. În timp ce o cultură excelentă va duce probabil la performanțe puternice, una disfuncțională vă poate împiedica să vă atingeți obiectivele organizaționale. Chiar dacă cultura dvs. va fi unică, ea ar trebui să reflecte calități precum aprecierea, rezistența și munca în echipă. Și, bineînțeles, dezvoltarea unei culturi în care toată lumea de la locul de muncă aderă este o parte esențială pentru a stabili încrederea în organizația dvs.
Fiți onest și transparent
Nu se poate nega faptul că a spune adevărul poate fi dificil. Este adesea mai ușor să le spui angajaților tăi ceea ce vor să audă – mai ales în perioadele dificile. Cu toate acestea, fiind sincer cu angajații dvs. și în același timp sensibil la sentimentele lor, îi puteți încuraja să aibă încredere în dvs.
Totuși, dacă nu sunteți sincer cu un membru al echipei dumneavoastră, s-ar putea să pierdeți mai mult decât încrederea și respectul lor. Orice relație, fie ea profesională sau personală, se bazează pe onestitate. O singură minciună poate ruina chiar și o relație pe termen lung – potențial iremediabil.
De asemenea, ar trebui să fiți transparent atunci când vine vorba de discutarea modificărilor aduse proceselor de afaceri și a actualizărilor, astfel încât angajații dvs. să fie mereu la curent. Echipa dvs. nu va avea încredere în dvs. dacă îi luați prin surprindere modificând o procedură fără să o faceți cunoscută sau dacă neglijați să îi informați în prealabil cu privire la schimbările majore de la locul de muncă.
Atunci când sunteți sincer și comunicați cu angajații dumneavoastră, implicați-i. Arătați clar că vă pasă de sentimentele lor și că doriți să le ascultați părerea. Ei nu se vor simți valorizați dacă le spuneți ceva și încheiați fără să le dați ocazia să vorbească. O conversație în ambele sensuri arată clar că nu sunteți acolo pentru a vorbi la ei – sunteți acolo pentru a vorbi cu ei.
Profesioniștii în resurse umane au o datorie specială de a comunica cu angajații în mod direct și transparent. Cunoașterea organizației și a angajaților săi îi plasează într-o poziție unică pentru a modela mesajele și comportamentele care îi mențin pe angajați informați și implicați. Resursele umane ar trebui să se străduiască să conecteze conducerea cu angajații și să abordeze preocupările fiecăruia pentru a promova relații durabile bazate pe încredere.
Începeți să construiți încrederea cu angajații dvs.
Două dintre cele mai eficiente moduri de a consolida încrederea cu forța de muncă este prin luarea de măsuri imediate în ceea ce privește feedback-ul angajaților și prin oferirea de cuvinte de apreciere în fiecare zi. Există puține lucruri care vor însemna mai mult pentru angajat.