Rambursările de bani devin din ce în ce mai frecvente pentru proprietarii de afaceri mici, ceea ce duce la o stare financiară tot mai slabă. Întreprinderilor li se impun comisioane grele, ceea ce scade credibilitatea dvs. în ochii procesatorului de plăți. Iar pentru multe IMM-uri, găsirea unei modalități de a gestiona eficient returnările de bani poate fi o provocare.
În primul rând, ce este un debit de rambursare?
O plată de rambursare, cunoscut și sub numele de “fraudă amicală”, este atunci când un consumator contestă o plată cu cardul de credit și o trimite băncii sale pentru anulare. Decizia aparține apoi băncii consumatorului, care poate alege să fie de partea clientului sau a comerciantului cu amănuntul. În cazul în care banca se poziționează de partea clientului, comerciantul cu amănuntul va trebui să ramburseze consumatorul și va trebui să plătească un comision bancar suplimentar.
Potrivit unui studiu, costurile globale de debit de rambursare vor ajunge la 117,47 miliarde de dolari până în 2023.
Rambursările apar din numeroase motive, cum ar fi: 1. clientul experimentează “remușcări ale cumpărătorului”, 2. clientul nu are suficientă răbdare să aștepte o rambursare, 3. clientul a uitat sau nu a recunoscut tranzacția sau 4. clientul a comis o fraudă. În cele mai multe cazuri, procesatorul de plăți va lua partea clientului, afectând astfel întreprinderea.
În esență, returnările de carduri sunt menite să protejeze consumatorii de tranzacțiile neautorizate, deși pot provoca daune atunci când au de-a face cu clienții nepotriviți.
Cum pot micile întreprinderi să prevină returnările de debit greșite sau frauduloase?
Din păcate, frauda este larg răspândită pentru întreprinderile mici; în acest caz, clienții pretind că nu au primit bunurile pentru a evita plata.
Cu toate acestea, există câteva modalități de prevenire a fraudelor:
Creați o politică solidă de rambursare
Este vital să aveți o politică fermă de rambursare care să noteze termenii și condițiile dumneavoastră: cum, când și de ce poate un client să returneze un produs sau să abdice la un serviciu, precum și cerințe stricte cu privire la momentul în care un client poate fi eligibil pentru o rambursare.
Această politică este una dintre cele mai bune modalități de a lupta împotriva rambursărilor de bani, încurajând băncile și emitenții de carduri să ceară clienților să deconteze înainte de a solicita o rambursare.
Fiți vigilenți
Plățile online permit tranzacții fără card. În consecință, comercianții ar trebui să fie vigilenți pentru a preveni tranzacțiile incoerente sau neautorizate. Câteva elemente esențiale la care trebuie să fiți atenți sunt: 1. diferențe între adresele de facturare și de expediere sau o adresă de expediere către o proprietate goală, 2. adrese de expediere identice pentru diferite comenzi ale clienților, 3. adrese de e-mail false, 4. coduri de securitate incorecte sau, 5. livrări în ziua următoare pentru comenzi mari
Folosiți un furnizor de software sau de aplicații
Din ce în ce mai multe întreprinderi mici folosesc acum software și aplicații de management pentru a deveni mai eficiente. În realitate, asocierea cu un furnizor de servicii de plată dispus să vă ajute este un început excelent pentru a rezolva problemele legate de rambursările de bani frauduloase.
De asemenea, utilizarea unei soluții de plată mobilă în comparație cu o bancă tradițională este mai puțin costisitoare. De exemplu, aplicația GooglePay percepe 0,45% pe tranzacție, în timp ce un card de debit percepe 1,40%. Aceste aplicații vă pot ajuta să vă simplificați procesul de plată, menținându-vă în același timp în frunte.
Rămâneți în fruntea jocului
Cu un ecosistem financiar nou și modernizat vin atât evoluții semnificative, cât și dificultăți. Contractele fac foarte mult parte din acest proces, fiind costisitoare și consumatoare de timp, având un impact negativ asupra afacerii dvs.
Stabilirea așteptărilor clienților încă de la început este esențială; a fi vigilent cu privire la detaliile de procesare și a utiliza un software modern sunt esențiale pentru o întreprindere bine pregătită.
Cheia pentru prevenirea fraudei este să fii bine echipat și pregătit.