Este clar că Crăciunul este cea mai minunată, dar și cea mai agitată perioadă a anului pentru întreprinderi. Pe măsură ce renii se adună la sania lui Moș Crăciun și spiridușii se pun pe treabă, entuziasmul crește alături de afluxul de consumatori care se întreabă anticipat ce are de oferit IMM-ul dumneavoastră.
Dacă un IMM începe să se pregătească înainte de ridicarea globurilor, atunci va avea cu adevărat un avans impresionant și tactic pentru tradiția iminentă a Crăciunului. Potrivit raportului Microsoft privind perspectivele clienților, oamenii vor începe cumpărăturile chiar mai devreme în acest an. Crăciunul este din ce în ce mai nebunesc în fiecare an pentru aproape toate întreprinderile, așa că este esențial să se evite sentimentul de suprasolicitare și de faptul că s-ar fi putut realiza mai mult.
Una dintre cele mai evidente modalități de a combate avalanșa copleșitoare de clienți veseli este să vă umpleți ciorapii cu personal suplimentar; este imperativ să fie toată lumea pe punte. Aceasta ridică presiunea și permite întreprinderilor să acopere toate bazele atunci când ninge, menținând în același timp fețele pline de zâmbete.
Conștientizarea brandului unui IMM poate crește semnificativ atunci când Crăciunul este bine făcut. Este evident că reclamele evocă adesea emoții în timpul sezonului festiv, utilizarea acestui lucru în avantajul dumneavoastră este vitală. Potrivit Patronatul Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate, “puțin mai puțin de jumătate (47%) au fost mișcați până la lacrimi de o reclamă de Crăciun pe care au auzit-o sau au văzut-o”. Atingerea sentimentelor poate fi memorabilă pentru consumatori, ceea ce este perfect atât pentru a atrage noi clienți, cât și pentru a consolida identitatea mărcii pentru cei existenți.
În plus, IMM-urile pot utiliza social media în diferite moduri pentru a răspândi bucuria sărbătorilor și, mai ales, pentru a-și lărgi orizonturile.
În 2019 au existat “3,48 miliarde de utilizatori de social media, totalul la nivel mondial crescând cu 288 de milioane (9 %) față de anul trecut pe vremea aceasta”. Având o prezență online puternică, IMM-ul dvs. va propulsa înainte în lumea digitală. Coordonarea unui concurs sau a unui giveaway se potrivește perfect cu sezonul cadourilor, proiectând în același timp brandul dvs. către publicul țintă.
O altă modalitate excelentă de a interacționa cu clienții dvs. în această perioadă festivă este folosirea felicitărilor de Crăciun.Trimiterea de felicitări de sezon către consumatori poate promova profund într-un mod care este sincer și cald, mai degrabă decât un e-mail de marketing generic care poate fi ratat sau ignorat. Un pas mai departe ar putea fi încercarea de a realiza aceste felicitări în mod durabil sau din materiale reciclate, în efortul de a promova atât degetul verde al IMM-urilor dumneavoastră, cât și de a continua să ne păstrăm planeta curată.
Este de înțeles că felicitările scrise de mână se vor dovedi a fi prea complexe din punct de vedere logistic sau vor consuma prea mult timp pentru întreprinderile mari, așa că mulțumită acestui fapt o felicitare electronică poate înlocui și crea același efect. Asigurați-vă că ați pregătit un subiect atrăgător, astfel încât felicitarea dvs. de Crăciun să nu se piardă în avalanșa de campanii cu care sunt bombardați clienții în această perioadă a anului.
O ofertă căreia nu puteți rezista merge mână în mână cu cumpărăturile de Crăciun, deoarece mulți consumatori cumpără pentru mai multe persoane. Oferirea de prețuri reduse clienților în perioada sărbătorilor, gruparea articolelor într-un set de cadouri sau perceperea unui mic supliment pentru ca darurile să fie preambalate sunt doar câteva strategii de succes care pot fi adăugate la arsenal.
Cadourile personalizate care vizează anumiți consumatori îi vor încuraja pe oameni să vină la IMM-ul dvs. în perioada premergătoare Crăciunului; sentimentul de familiaritate cu o afacere este o modalitate excelentă de a intra pe lista de dorințe a multor clienți. Acest lucru poate fi realizat prin colectarea de date în urma unui sondaj prin e-mail sau prin orice altă modalitate pe care o considerați cea mai bună, apoi, ulterior, prin adaptarea serviciilor sau produselor dvs. în ceva fără de care consumatorii nu pot trăi.
Aceasta este o perioadă a anului copleșitoare, dar profitabilă pentru mulți, iar maximizarea a ceea ce puteți obține cu IMM-ul dvs. este o muncă grea, dar extrem de plină de satisfacții cu pregătire și execuție perfectă. Lăsând o amintire de durată a Crăciunului poate insufla consumatorilor o poftă de ceea ce IMM-ul dumneavoastră va colinda și anul viitor.