Piața locală de retail a avut un an 2021 dificil, pe fondul numeroaselor suișuri și coborâșuri ale pandemiei, chiar dacă românii au îmbrățișat în mare parte noua normalitate. Cu o creștere moderată înregistrată în acest an, comerțul electronic continuă să fie unul dintre sectoarele vedetă ale României, față de comerțul cu amănuntul.
Cu toate acestea, în ciuda faptului că are un potențial uriaș de creștere în următorii ani, cumpărăturile online vor continua să completeze experiența offline, și nu să o elimine cu totul, deoarece experiența consumatorului și factorul de interacțiune umană sunt mai importante acum decât au fost vreodată.
Ca urmare, volumul și valoarea vânzărilor au fluctuat semnificativ, crescând în perioadele cu mai puține restricții și scăzând odată ce pandemia a atins noi vârfuri.
Ușoara creștere a vânzărilor din acest an a dus la un nivel relativ stabil pentru piața locală de vânzare cu amănuntul.
România a demonstrat un apetit ridicat pentru consum în ultimii ani, în special pe segmentul alimentar, și, prin urmare, se așteaptă ca această tendință de creștere să continue și în viitor, dar într-un ritm mai lent.
Comportamentul consumatorilor români a cunoscut schimbări semnificative în timpul pandemiei, o mare parte dintre consumatori adoptând cumpărăturile online și, prin urmare, comercianții cu amănuntul au trebuit să se adapteze rapid și ei la noua normalitate.
O altă tendință majoră în rândul consumatorilor români a fost reducerea bugetelor pentru cheltuieli neesențiale, deoarece pandemia a dus la schimbări con siderabile în criteriile de cumpărare. Ca urmare, calitatea a devenit principalul factor, urmată de preț.
Vizitatorii centrelor comerciale ale companiilor au dezvoltat obiective mai bine țintite și mai bine definite.
Rezistența modelelor de afaceri sau a conceptelor de comerț cu amănuntul pe fondul diferitelor crize ar putea face diferența între succes și eșec în viitor.
Experiența online a clienților a depășit experiența lor offline și, prin urmare, s-a observat o schimbare extraordinară în comportamentul de cumpărare al consumatorilor.
Rata de creștere a comerțului cu amănuntul online a înregistrat o creștere neașteptată, fie că este vorba de restaurante sau de cumpărături de îmbrăcăminte.
Companiile trebuie să facă față cerințelor tot mai mari ale clienților și de aceea trebuie să își reevalueze structura și ofertele digitale pentru clienți. Aceasta va duce la transformarea digitală. Creșterea cumpărăturilor online se poate îmbogăți cu branduri cu experiență digitală.
Cererea de cumpărături online este mare în zilele de pandemie și, prin urmare, extinderea afacerii de cumpărături digitale ar fi un mare avantaj.
Scopul principal al magazinelor online este de a oferi clienților o experiență digitală de înaltă calitate. Comerțul cu amănuntul online a evoluat în mod continuu, iar perioada de covidență nu a fost diferită.
Companiile și comercianții au îmbunătățit sau creat diferite modalități de comunicare cu clienții. Statisticile de creștere a comerțului cu amănuntul online se ridică la un nivel ridicat dacă strategiile și tacticile companiilor funcționează și dacă clienților le plac.
Statisticile privind cumpărăturile online la nivel mondial raportează că accesibilitatea și raza de acțiune a comerciantului cu amănuntul s-au extins la niveluri neașteptate. Retailerul care a fost lent sau ezitant în preluarea platformei online a văzut un impact pozitiv semnificativ.
Odată cu o creștere a cumpărăturilor online la nivel global, creșterea comerțului cu amănuntul online la nivel global este o necesitate. Ea merge mână în mână.
Comerțul cu amănuntul online global înregistrează o creștere atunci când urmează tendințele și evoluează în funcție de tehnologia care se dezvoltă rapid. Clienții sunt atrași și le pot atrage atenția prin faptul că rămân actualizați și relevanți în funcție de timp.
Înainte de pandemie, a existat o schimbare observată atunci când cumpărătorii online au depășit vânzările offline, inclusiv în cazul marilor magazine.
Statisticile de creștere a cumpărăturilor online arată o creștere mare, deoarece costurile cumpărăturilor online sunt de nimic. Clienții trebuie să viziteze magazinul online, să-și aleagă produsul și să compare prețurile. După ce găsesc produsul cu cel mai bun preț, îl pot cumpăra. Nu există cheltuieli suplimentare. Oamenii beneficiază chiar de reduceri la cheltuielile de livrare. Comoditatea de a primi produsele la ușă este o altă facilitate pe care clienții din zilele noastre o doresc.