Creșterea cererii de containere va fi probabil moderată față de 2021, susținută de cererea puternică din partea UE. Perspectivele sunt mai incerte în Europa, unde am observat o încetinire a cererii. Continuăm să vedem capacitatea maritimă afectată de congestia portuară și de întârzierile navelor, cu aproximativ 12%-15% din capacitatea globală de transport maritim de containere scoasă efectiv de pe piață.
Perspectivele PIB-ului global rămân puternice pentru 2022, conduse de așteptările unui ciclu robust de investiții, de o cerere puternică, de creșterea salariilor și de capital ieftin. În plus, refacerea stocurilor va susține comerțul cu bunuri până în 2022, iar trecerea canalelor către comerțul electronic este probabil să mențină presiunea asupra capacității logistice de ieșire. Dar riscurile sunt în creștere, deoarece creșterea prețurilor și reducerea sprijinului financiar guvernamental pun la încercare economia globală, amenințând să erodeze cererea și să frâneze comerțul.
Antreprenorii au început să modereze proiecțiile de creștere, majorând în același timp previziunile privind inflația, mai ales în UE. Impactul asupra comerțului depinde în mod esențial de modul în care consumatorii din SUA și Europa vor reacționa la prețurile mai mari și la reducerea sprijinului guvernamental.
Cele mai recente previziuni ale analiștilor indică faptul că, anul viitor, creșterea economică a Chinei va depăși 5%, în pofida riscurilor reprezentate de încetinirea rapidă a sectorului imobiliar și de cererea de consum intern incertă.
Aceste incertitudini au dus la o normalizare a creșterii cererii globale de containere, comparativ cu o creștere preconizată de 7% în 2021. Aceasta se bazează pe o normalizare a cererii de consum, pe măsură ce cheltuielile pentru turism, mese și alte servicii revin la nivelurile anterioare pandemiei.
Piața containerelor continuă să prezinte o volatilitate extraordinară din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare cauzate de congestia porturilor, de lipsa camioanelor și de schimbările în cerere.
Creșterea cererii globale de containere s-a temperat la 2% în trimestrul al treilea, ușor mai mică decât creșterea de 2,5% prognozată, și în scădere față de ratele de creștere de două cifre din trimestrul 1 din 2021.
Importurile de containere din America de Nord din Asia au crescut cu 2,7% în trimestrul al treilea, în timp ce importurile de containere europene din Asia au scăzut cu 3% din cauza scăderii cererii de consum.
Industria containerelor rămâne constrânsă în ceea ce privește capacitatea, deoarece blocajele din porturi și alunecările de teren reduc cantitatea de capacitate disponibilă a navelor, chiar dacă capacitatea nominală a crescut cu 4,2%, la 24,7 milioane în trimestrul al treilea, comparativ cu anul precedent, datorită livrărilor de noi nave.