Obsesia clientului este un fenomen în care clienții sunt obsedați de produse, ignorând potențial toți ceilalți concurenți în acest proces. Generarea obsesiei clienților poate fi o strategie de marketing viabilă pentru orice afacere, dar pentru a o realiza este nevoie de anumiți pași. Dacă dețineți sau lucrați la o companie care are mai mulți concurenți, ar fi bine să vă familiarizați cu ce este obsesia clienților și cum să o creați. În acest articol, definim obsesia clienților, descriem de ce este importantă și vă arătăm cum să creați o cultură obsedată de clienți pentru brandul dvs.
Ce este obsesia clientului?
Din punctul de vedere al unui client, obsesia clientului înseamnă a fi îndrăgostit de o marcă sau de produsele și serviciile sale. Din punctul de vedere al unui brand, obsesia clientului se referă la a fi obsedat de satisfacția clienților. Centrarea întregului model de afaceri în jurul faptului de a face clienții fericiți poate crește vânzările, loialitatea clienților și creșterea companiei. Un client care este obsedat de o marcă poate fi mai predispus să aleagă acea marcă în locul concurenței.
Clienții apreciază adesea o abordare mai personală, în care o marcă se concentrează pe satisfacția lor mai mult decât pe profituri. Această abordare poate părea mai autentică și mai demnă de laudele unui client.
De ce este importantă obsesia clienților?
Obsesia clientului este o componentă importantă a oricărei afaceri moderne. Obsesia clientului oferă mai multe beneficii cheie pentru întreprinderile de toate dimensiunile, printre care:
- Creșterea organică a bazei de clienți
- Creșterea vânzărilor și a razei de acțiune a mărcii
- Creșterea autorității pe piață
- Un istoric mai bun al serviciilor pentru clienți
- Respect atât din partea clienților, cât și a concurenților
Diferențierea afacerii față de concurență
Obsesia clientului ajută la tranziția relației unei afaceri cu clienții săi de la tranzacțional la personal. Un client se poate simți mai apreciat de o companie care se concentrează pe satisfacerea nevoilor sale. Atunci când oferiți o valoare mai mare unui client, acesta poate fi mai predispus să se întoarcă și să facă o altă achiziție și, de asemenea, mai predispus să le vorbească și altora despre marca dumneavoastră. Elaborarea unui mesaj de marcă care să comunice o mentalitate obsedată de client ajută la o primă impresie mai bună.
Cum să creați o cultură obsedată de client
O cultură obsedată de clienți poate fi facilitată dacă faceți din serviciul pentru clienți preocuparea numărul unu a afacerii dumneavoastră. Iată câteva sfaturi pentru a crea o cultură obsedată de client:
Concentrează-te pe serviciul pentru clienți
Serviciile pentru clienți merg mult dincolo de punctul de vânzare. Serviciile pentru clienți pot include urmărirea pentru a vă asigura că clienții sunt mulțumiți, trimiterea de sondaje pentru a vă îmbunătăți afacerea, modelarea valorilor dvs. în jurul servirii clientului și asigurarea faptului că magazinul, site-ul web sau ambele sunt configurate pentru o satisfacție maximă a clienților și o utilizare ușoară. Concentrându-vă pe instruirea și integrarea angajaților pe serviciul pentru clienți vă puteți asigura că angajații care interacționează direct cu clienții consolidează în fiecare zi mentalitatea obsedată de client.
Interacționați pe rețelele de socializare
Una dintre cele mai bune modalități de a aduce clienți și de a vă conecta cu clienții actuali este să interacționați cu aceștia prin intermediul social media. Social media a devenit o platformă de comunicare și marketing pe care companiile o folosesc pentru a se conecta mai bine cu clienții și pentru a afla despre dorințele și nevoile acestora. Urmărind clienții pe rețelele de socializare, puteți afla mai multe despre ceea ce simt despre produsele sau serviciile afacerii dvs. și despre brand în ansamblu. De asemenea, social media ajută la extinderea razei de acțiune a mărcii dumneavoastră, acordând mai multe oportunități de a ajunge la un public mai larg și de a forma noi conexiuni.
Concentrați-vă pe calitate
Un brand cu un angajament față de calitate se poate aștepta la un randament mai bun din partea clienților săi. Mulți clienți doresc să plătească pentru articole sau servicii despre care consideră că au o valoare egală cu prețul pe care îl plătesc pentru produs, astfel încât obsesia clienților începe cu crearea unui produs sau serviciu pentru care clientul este fericit să plătească. Atunci când clienții găsesc valoare în ceea ce oferiți, este mai probabil să se întoarcă.
Asigurați alinierea internă
Un brand obsedat de clienți va dori să se asigure că personalul său intern este aliniat cu mentalitatea de obsesie a clienților. Puteți consolida acest lucru prin organizarea de sesiuni de instruire și recompensarea angajaților pentru că servesc clienții.
Fiți sinceri
Ca afacere, onestitatea vă poate ajuta să obțineți o mai mare loialitate din partea clienților. Un brand care este onest și transparent se poate simți mai demn de încredere și mai dedicat clientului. Acest lucru ajută la consolidarea respectului dintre clienți și întreprinderi.
Caracteristicile comune ale întreprinderilor obsedate de clienți
Pentru ca firma dvs. să fie considerată o afacere obsedată de clienți, există câteva caracteristici pe care o afacere ar putea lua în considerare să le adopte în valorile sale și să le consolideze în rândul noilor angajați. Acestea pot include:
Compasiune
Compasiunea înseamnă să te preocupi de clienții pe care îi servești și de nevoile lor de bază. Acest lucru vă poate ajuta să înțelegeți mai bine o persoană, să vă îngrijiți de ea și chiar să încurajați loialitatea între ea și marcă. Mărcile pline de compasiune îi fac pe clienți să simtă că firma pe care o susțin îi apreciază ca oameni.
Empatie
În cazul în care compasiunea ajută afacerea și clienții săi să se înțeleagă reciproc, empatia poate îmbunătăți și concentra această înțelegere. Empatia este o perspectivă din interior, în care o persoană înțelege cu adevărat nevoile și luptele cuiva. O afacere care poate empatiza cu clienții săi poate ajunge potențial la un nivel mai profund de înțelegere și încredere, ceea ce poate contribui la consolidarea mentalității de obsesie a clientului.
Respectați
Respectul este ceva ce vine odată cu empatia și compasiunea. Odată ce un brand sau o persoană poate înțelege nevoile și obstacolele unei alte persoane, va putea să o respecte într-un mod mai profund. Pentru o afacere, a respecta clientul înseamnă a-l trata corect, cu prețuri bune, un serviciu sau un produs valoros și practici oneste.
Comunicare
Compasiunea, empatia și respectul depind toate de comunicare pentru a funcționa. O bună comunicare între clienți și branduri poate ajuta la rezolvarea rapidă a problemelor și îi poate ține pe toți la curent cu evenimentele curente ale companiei și cu opiniile clienților.
Întreprinderile care se străduiesc să aibă o abordare obsedată de clienți vor începe, de obicei, din interior. Angajații dvs. sunt, în mod normal, cei care interacționează direct cu clienții, așa că ei vor fi punctul de contact pentru noua mentalitate obsedată de client. Este o idee bună să vă transformați modulele de integrare și de formare pentru a include obsesia față de client ca obiectiv principal pentru noii angajați.