Angajații dvs. par nemotivați? Inspirația ar putea fi răspunsul. Angajații inspirați doresc să fie și să dea tot ce au mai bun și să își folosească abilitățile la potențialul maxim. Iată câteva moduri diferite prin care vă puteți inspira angajații. Dacă sunteți la fel ca majoritatea angajatorilor, probabil că angajaților dvs. le-ar prinde bine un mic plus de energie și entuziasm la locul de muncă, ceva care să-i facă să vină cu plăcere la serviciu în fiecare zi.
Un angajat inspirat dă tot ce are mai bun pentru angajatorul său și se străduiește în mod constant să fie și să dea tot ce are mai bun; să își folosească abilitățile și talentele la potențialul lor maxim.
Cum să inspirați
Odată ce salariul unei persoane este capabil să îi acopere nevoile, banii devin, de obicei, mai puțin importanți ca factor de împlinire profesională. O muncă semnificativă, capacitatea de a face o diferență și o contribuție – acestea sunt alte câteva dintre lucrurile de care oamenii au nevoie pentru a fi cu adevărat motivați și inspirați la un loc de muncă. Folosiți următoarele linii directoare pentru ca și dumneavoastră să vă puteți inspira angajații să aibă performanțe maxime și să joace un rol vital în succesul afacerii dumneavoastră:
Începeți cu voi înșivă
Sunteți dumneavoastră însuși pasionat de misiunea și obiectivele organizației dumneavoastră? Dacă nu, sunt foarte puține șanse să reușiți să inspirați pe altcineva. S-ar putea să fie nevoie să lucrați mai întâi la reenergizarea propriului angajament și a entuziasmului față de afacerea dvs.; pentru a simți din nou că sunteți gata să schimbați lumea.
Împărtășiți declarația de misiune cu fiecare angajat
Articulați și împărtășiți misiunea, scopul și obiectivele afacerii dvs. cu oamenii care lucrează pentru dvs. Acest lucru le va da un sentiment de apartenență și o legătură cu imaginea de ansamblu. Este mult mai interesant să participi la o misiune decât să îndeplinești doar o sarcină de lucru fără legătură cu aceasta. Un sentiment de contribuție la scopul și succesul unei afaceri face ca orice loc de muncă să fie mai important.
Oferiți angajaților oportunitatea de a-și maximiza talentele, învățarea și dezvoltarea
Concentrați-vă pe punctele forte și pe talentele fiecărui angajat; pe dezvoltarea celor care sunt cu adevărat. Atunci când cineva ajunge să facă ceea ce face cel mai bine în fiecare zi, satisfacția la locul de muncă va urma cu siguranță. Și pe măsură ce angajatul crește în cadrul organizației, căutați să încurajați continuu dezvoltarea punctelor sale forte cu obiective, provocări și avansări semnificative.
Oportunitățile de formare și de dezvoltare a carierei ar trebui să fie întotdeauna încurajate atunci când este posibil. Acest lucru contribuie la sentimentul de autoactualizare al unui angajat și este extrem de satisfăcător.
Oferiți recunoaștere și laude pentru angajați
Un stil de management care instigă frica și negativismul înăbușă productivitatea. Dacă nu există niciun fel de feedback, angajații devin mulțumiți. În schimb, nenumărate studii au dovedit că oamenii sunt mult mai bine motivați prin utilizarea feedback-ului pozitiv. În loc să vă concentrați asupra punctelor slabe ale angajaților, puneți accentul pe punctele lor forte și lăudați-i ori de câte ori laudele sunt meritate.
Recunoașterea muncii bine făcute sub formă de recompense contribuie, de asemenea, în mare măsură la menținerea angajaților motivați și la dăruirea lor maximă. Poate fi o recompensă nemonetară, cum ar fi aplaudarea unui angajat la o ședință a personalului pentru o realizare notabilă sau pur și simplu scrierea unui bilet de mulțumire pentru un efort admirabil. Recompensele nu trebuie să spargă banca; un tort personalizat sau un certificat cadou pot fi apreciate la fel de mult ca un bonus mare.
Atunci când se întâmplă greșeli, criticile aspre nu vor avea ca rezultat decât inhibarea motivației și a creșterii. În schimb, fiți subtil cu critica constructivă, cu intenția de a vă ajuta angajatul să își îmbunătățească performanța la locul de muncă. Afirmați-vă încrederea în capacitatea persoanei de a corecta situația și lăsați-o să știe că este apreciată.
Încurajați opiniile și ideile angajaților
Căutați opiniile și ideile angajaților dvs. cu scopul de a le pune în aplicare; angajații se vor simți cu adevărat apreciați ca parte integrantă a modelării succesului și viitorului organizației dvs. Cutiile de sugestii, întâlnirile și discuțiile de grup sunt câteva modalități prin care angajații pot contribui cu ideile lor, dar trebuie să li se facă să simtă că feedback-ul lor este binevenit în orice moment.
Fiți o afacere cu care să vă mândriți
Este lumea mai bună datorită serviciului, produsului sau companiei dumneavoastră? Oamenii au un puternic sentiment de mândrie lucrând pentru o companie care are integritate și o bună reputație și care produce ceva valoros sau important.
Permiteți un mediu de lucru bazat pe autonomie și încredere
Deși angajații trebuie să știe când și cum trebuie îndeplinite sarcinile, ei nu pot lucra la potențialul lor maxim atunci când sunt suprasolicitați de o microgestionare excesivă. Acest tip de management creează o atmosferă de neîncredere și, în cele din urmă, îi determină pe lucrători să dea mai puțin din ei înșiși, devenind mai puțin eficienți; ca urmare, creativitatea și motivația se sting în curând.
Acordarea de autonomie și încredere angajaților, cu responsabilitate, este mult mai eficientă și le permite acestora să își îmbunătățească eficiența, calitatea muncii, precum și să se bucure de un sentiment real de realizare personală la locul de muncă.