Potrivit unui studiu, consumatorii din Europa doresc ambalaje ecologice. Consumatorii iau adesea în considerare amprenta ecologică a unei companii înainte de a cumpăra produse. Având la dispoziție nouă industrii din care să aleagă, 1 din 4 respondenți a declarat că, în opinia lor, industria chimică este cea mai puțin preocupată de mediu.
77% dintre respondenți au declarat că plasticul este cel mai puțin responsabil față de mediu tip de ambalaj. Hârtia a fost considerată cel mai sigur material pentru mediu.
În ultimii cinci ani, s-a înregistrat o creștere de 71% a numărului de căutări online de bunuri sustenabile la nivel global. Consumatorii se implică în afaceri sustenabile în moduri pe care anterior le ignorau. Această tendință nu se manifestă doar în țările din prima lume.
Satisfacția consumatorilor din țările în curs de dezvoltare și din economiile emergente este, de asemenea, legată de preocupările legate de schimbările climatice, iar mulți doresc ca întreprinderile să se angajeze să protejeze natura și sistemele naturale.
66% dintre toți respondenții spun că iau în considerare sustenabilitatea atunci când fac o achiziție. Clienții se aliniază acum cu mărci care sunt compatibile cu valorile și prioritățile lor. Având în vedere că stabilitatea mediului reprezintă o prioritate pentru mulți oameni, este important ca întreprinderile să facă partea lor pentru a-și reduce amprenta de carbon.
Dintre respondenți, 89% au declarat că le pasă cel mai mult de calitatea unui produs atunci când aleg un produs pentru a-l cumpăra, iar prețul se situează pe locul 84%. În timp ce consumatorii au dreptate să ia în considerare impactul financiar al unui produs, cercetătorii au declarat că 49% au citat sănătatea și siguranța și 37% au citat impactul asupra mediului ca factori pe care îi iau în considerare înainte de cumpărare.
În plus, cercetătorii au declarat că 72% dintre respondenți au declarat că achiziționează în mod activ mai multe produse ecologice decât în urmă cu cinci ani, în timp ce 81% au declarat că se așteaptă să cumpere și mai multe în următorii cinci ani.
Mulți clienți sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile, cu ambalaje de înaltă calitate și ecologice.
Pe lângă conștientizarea din ce în ce mai mare a consumatorilor cu privire la modul în care sunt ambalate produsele lor, rezultatele sondajului arată că oamenii sunt atenți la criza climatică globală.
Aproximativ 1 din 4 respondenți – 26% – au declarat că sunt de părere că, dintre cele nouă industrii incluse în sondaj, industria chimică este cea mai puțin preocupată de impactul său asupra mediului. De asemenea, participanții au clasat industria chimică pe ultimul loc în ceea ce privește comunicarea modului în care produsele sale afectează mediul înconjurător, 72% dintre ei declarând că nu sunt “foarte încrezători sau deloc încrezători”.
Industria chimică este considerată un motor important al materialelor reciclate și reutilizabile în întreaga lume. Materialele plastice, considerate pe scară largă ca fiind un poluant global major, sunt fabricate de unele dintre cele mai mari companii din industria chimică. Am prezentat o serie de idei de afaceri ecologice pentru întreprinzători.
Întrebați care dintre materialele de ambalare utilizate pe scară largă în prezent este cel mai puțin ecologic, 77% dintre respondenți au răspuns că plasticul. Hârtia a fost considerată cea mai ecologică de către 55% dintre participanți.
Consumatorii sunt în general interesați să facă tot ce pot pentru a trăi mai durabil și se așteaptă ca întreprinderile să joace un rol în acest sens. În timp ce mulți consumatori caută în mod activ mărci și întreprinderi care se aliniază cu valorile lor, ei sunt, de asemenea, dispuși să schimbe produsele sau companiile atunci când ceva le încalcă etica. Consumatorii sunt, de asemenea, dispuși să vorbească deschis despre aceste abateri în forumuri publice. Mulți apelează la rețelele de socializare pentru a-și exprima îngrijorările și plângerile, iar unii sunt dispuși să protesteze împotriva companiilor în locațiile lor fizice. Devine o afacere proastă pentru companii dacă ignoră valorile și preocupările celor mai loiali și activi clienți, deoarece s-ar putea confrunta cu o scădere a vânzărilor și cu o reacție de PR.
Industriile și companiile își ascultă consumatorii cu privire la ceea ce își doresc. Peste 50% dintre directorii din industria modei și a textilelor au afirmat că cererea consumatorilor determină mărcile lor să creeze produse și bune practici durabile. Multe dintre aceste companii s-au aprovizionat cu materii prime produse în mod durabil pentru a-și crea hainele.
Tendința de aprovizionare cu materiale organice și durabile a fost observată și în sectoarele alimentar, cosmetic și farmaceutic. Aceste industrii au făcut un efort concertat pentru a utiliza materiale durabile. Consumatorii au capacitatea de a determina industrii întregi să se schimbe, iar beneficiul pentru aceste companii este că au o creștere pozitivă asupra sectorului lor de piață.