Angajarea unui consultant poate ajuta întreprinderile să îmbunătățească performanța și să facă schimbările necesare pentru a obține succesul. Consultanții de afaceri ajută companiile să depășească provocările, să își mărească veniturile sau să se dezvolte. Este important să vă asigurați că consultanții de afaceri au experiență și succese anterioare cu companii ca a dumneavoastră.
Conducerea unei întreprinderi mici sau mijlocii este o provocare, pur și simplu din cauza numărului mare de sarcini necesare pentru a reuși. De la contabilitate la resurse umane și până la asistență tehnică, este aproape imposibil pentru proprietarii de afaceri să le facă pe toate singuri.
Un consultant de afaceri este o persoană cu o gamă largă de abilități prin educație și experiență anterioară, care ajută proprietarii de afaceri în demersurile lor. În plus, consultanții în afaceri oferă consultanță în management pentru a ajuta organizațiile să își îmbunătățească performanța și eficiența. Acești profesioniști analizează afacerile și creează soluții, ajutând în același timp companiile să își atingă obiectivele. Proprietarii de afaceri ar trebui să ia în considerare angajarea de consultanți în afaceri atunci când au nevoie de ajutor sau de o perspectivă asupra căii pe care au ales-o sau de un catalizator pentru schimbări în companiile lor.
Există mai multe motive pentru care proprietarii de afaceri ar trebui să ia în considerare angajarea de consultanți. Consultanții oferă o gamă largă de servicii, inclusiv următoarele:
- Furnizarea de expertiză pe o anumită piață
- Identificarea problemelor
- Suplimentarea personalului existent
- Inițierea de schimbări
- Oferirea de obiectivitate
- Învățarea și formarea angajaților
- Efectuarea “muncii murdare”, cum ar fi eliminarea de personal
- Revigorarea unei organizații
- Crearea unei noi afaceri
- Influențarea altor persoane
Primul pas pentru orice consultant de afaceri este faza de descoperire, în care scopul este de a învăța afacerea clientului. Un bun consultant de afaceri își ia timp să afle cât mai multe despre afacere de la proprietar și angajați. Acest lucru poate include vizitarea instalației, întâlniri cu consiliul de administrație și cu angajații, analiza finanțelor și citirea tuturor materialelor companiei. În timpul acestui proces, consultantul de afaceri va descoperi detaliile misiunii unei companii și ce operațiuni sunt în desfășurare.
Pe lângă identificarea acestor probleme și oportunități, un consultant de afaceri ar trebui să elaboreze soluții la probleme și planuri de valorificare a oportunităților. Poate că o companie are un departament de vânzări deosebit de puternic, dar un departament de marketing slab. Aceasta este o oportunitate pentru companie de a crește resursele de marketing și de a valorifica personalul de vânzări. În această fază, este important ca consultantul și angajații companiei să mențină o comunicare deschisă și clară.
Este important ca proprietarul afacerii să ia sfaturile consultantului de afaceri din această etapă ca pe niște critici constructive. Proprietarul nu trebuie să ia aceste critici în mod personal, deoarece consultantul de afaceri aduce obiectivitate și un punct de vedere nou.
Odată ce proprietarul și consultantul sunt de acord asupra unui plan, consultantul ar trebui să intre în cea de-a treia fază a consultanței. Aceasta este faza de restructurare sau de punere în aplicare a planului. În această fază, consultantul se bazează pe active și elimină pasivele. De asemenea, aceștia monitorizează progresul planului și îl ajustează după cum este necesar.
Consultanții cu accent pe strategie și management vă pot ajuta afacerea prin:
- Extinderea pe noi piețe sau creșterea gradului de conștientizare pe piața dvs. actuală.
- Reorganizarea modelului dvs. de afaceri pentru a crea o strategie eficientă din punct de vedere al costurilor.
- Creșterea capacităților afacerii dumneavoastră.
- Achiziționarea unei noi întreprinderi.
- fuziunea cu o altă întreprindere sau modificarea structurii întreprinderii dvs.
- Asigurarea unui post de conducere intermediară în timpul unei perioade de tranziție.
Găsirea consultantului de afaceri potrivit poate fi partea cea mai dificilă pentru proprietar sau conducere. Consultantul ar trebui să fie pasionat de munca sa, să aibă o dorință de excelență și un ochi pentru organizare și detalii. Este important să găsiți un consultant care are expertiză în industria dvs. sau experiență în ceea ce privește tipurile de probleme cu care se confruntă afacerea dvs. De asemenea, asigurați-vă că au recomandări solide.
Căutați un consultant care a ajutat întreprinderile să depășească tipurile de provocări cu care vă confruntați sau care a dezvoltat întreprinderi foarte asemănătoare cu a dumneavoastră și contactați acele întreprinderi pentru a afla dacă au fost mulțumite de serviciile oferite.
Consultanții de afaceri reprezintă o cheltuială considerabilă, dar feedback-ul și planificarea lor vă pot ajuta să creșteți afacerile și să stimulați profiturile, eliminând în același timp problemele și identificând oportunitățile pentru a asigura succesul viitor.
Consultanții de afaceri nu sunt de o mărime care să se potrivească tuturor. Va trebui să vă evaluați compania în aceste domenii cheie:
- Resurse umane
- Strategia de afaceri
- Operațiuni
- Conformitate și reglementări
- Planificarea financiară
Dacă observați scăderi ale profiturilor pe care nu le puteți explica, acesta ar putea fi un alt semn că este timpul să angajați un consultant în afaceri, care poate identifica motivele potențiale ale scăderii și modalitățile de remediere a acestora.