Credeți că organizația dvs. ar putea face lucrurile diferit? Colegii dvs. se luptă cu probleme recurente și doriți să-i ajutați? Construirea influenței în rândul colegilor dvs. vă poate ajuta să creați schimbarea pe care doriți să o vedeți la locul de muncă. Pe lângă avansarea obiectivelor dumneavoastră profesionale, extinderea influenței dumneavoastră în cadrul unei companii vă poate ajuta să mișcați acul în probleme importante la locul de muncă. De exemplu, dacă deveniți o voce proeminentă în ceea ce privește sănătatea și siguranța la locul de muncă, puteți obține condiții de lucru mai bune pentru dvs. și colegii dvs. Într-un mediu de lucru sănătos, totuși, influența dumneavoastră este un instrument de bine. Construirea influenței fără autoritate vă va împinge cariera la nivelul următor și vă va face un agent al schimbării în compania dumneavoastră.
Dar, pentru a avea succes, va trebui să fiți mai mult decât un lider carismatic; va trebui, de asemenea, să navigați în dinamica complexă a puterii de la locul de muncă. Unii manageri s-ar putea chiar să se simtă amenințați de popularitatea dumneavoastră și să aleagă să lucreze împotriva dumneavoastră în loc să vă laude conducerea.
De ce să cultivați influența fără autoritate
Dacă obișnuiești să te ții pentru tine însuți, s-ar putea să te întrebi de ce ar trebui să te deranjezi să-i influențezi pe alții. La urma urmei, nu sunteți manager – de ce ar fi responsabilitatea dumneavoastră?
Până la un anumit punct, aveți dreptate. În calitate de angajat obișnuit, descrierea postului dvs. probabil că nu menționează “inspirarea trupelor”, “ridicarea moralului” sau “îmbunătățirea procesului companiei”.
Dar succesul postului dvs. depinde probabil de succesul celorlalți. Fie că sunteți inginer de software la un startup sau manager de produs la Amazon, va trebui să interacționați cu părțile interesate cheie. Iar dacă aceștia vă văd ca pe un membru pozitiv și util al echipei dumneavoastră, este mai probabil să intervină atunci când aveți nevoie de ei.
Influențarea pozitivă a celorlalți înseamnă mai mult decât a-ți face viața mai ușoară; poate fi, de asemenea, o experiență plină de satisfacții în sine. Luați în considerare aceste beneficii:
Deveniți o versiune mai bună a dumneavoastră. Nu îi puteți inspira pe ceilalți fără să vă amplificați cele mai bune trăsături de personalitate. A fi un lider înseamnă să fii un om mai bun, astfel încât să-i poți inspira pe alții să facă același lucru.
Construiți încredere. Pentru a obține adeziunea oamenilor, aceștia vor trebui să aibă încredere în opinia dvs. – și va trebui să o câștigați. Acest lucru necesită timp, vulnerabilitate și înțelegere a punctului lor de vedere. Dar, dacă vă puteți lăsa orgoliul deoparte, veți învăța să vă bazați unul pe celălalt.
Cultivați un sentiment de apartenență. Pe măsură ce învățați să aveți încredere în echipa dvs. și viceversa, veți simți un mai mare sentiment de rudenie. Este plăcut să știi că ei îți acoperă spatele și tu îl acoperi pe al lor.
Ascuțiți-vă abilitățile de conducere. Practica face perfecțiunea. Faptul că deveniți un membru respectat al echipei vă permite să “încercați” să fiți manager. Apoi, atunci când vă aflați într-o poziție de autoritate formală, vă veți simți mai bine pregătit să vă ajutați echipa să reușească.
Toate aceste beneficii contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sănătos și mai pozitiv. Dacă reușiți să vă inspirați și să vă conectați cu ceilalți, nu numai că veți construi influență pentru dumneavoastră – veți îmbunătăți viața echipei dumneavoastră.
Trăsăturile unui lider neoficial
Este important să se facă distincția între a-i influența pe ceilalți și a-i manipula.
A manipula înseamnă a minți și a înșela pe cineva în propriul interes. În acest caz, induceți în eroare o persoană pentru a obține un rezultat care vă avantajează doar (sau în mare parte) pe dumneavoastră. De exemplu, a câștiga sprijinul cuiva promițându-i că va primi o mărire de salariu odată ce veți deveni manager, dar fără a vă ține de cuvânt, reprezintă manipulare.
A influența oamenii, pe de altă parte, înseamnă a-i aduce împreună și a-i conduce spre un obiectiv comun. De obicei, acest lucru înseamnă să apelezi la interesele lor mai degrabă decât la ale tale. În schimbul încrederii lor, puteți promite să vorbiți în numele lor în ședințe sau să le apărați performanța în fața managerului de proiect. În orice caz, îi convingeți să vadă lucrurile din partea dumneavoastră.
Conducerea fără autoritate necesită următoarele caracteristici:
- Încredere. Pentru ca ceilalți să aibă încredere în dumneavoastră, trebuie mai întâi să aveți încredere în dumneavoastră. Proiectarea încrederii îi va încuraja pe ceilalți să vă sprijine în luarea deciziilor. Dacă conduceți un eveniment și intrați în panică la fiecare pas, voluntarii dvs. nu se vor simți în largul lor să vă sprijine alegerile.
- Expertiza. Încrederea dumneavoastră trebuie să fie bine fundamentată. Dacă aveți reputația de a fi un gânditor atent, nuanțat și critic, oamenii vă vor asculta atunci când propuneți o idee nouă.
- Inteligența emoțională. Conducerea presupune să întâlnești oamenii acolo unde se află ei. Dacă le cereți sprijinul, trebuie să arătați că aveți la inimă interesele lor. Acest lucru înseamnă să le asculți nevoile, să le înțelegi punctul de vedere și să propui soluții la problemele care contează pentru ei.
În unele privințe, cultivarea influenței este ca și cum ai fi un politician. Trebuie să construiți relații și să le arătați oamenilor că meritați încrederea lor. Apoi, în loc să vă susțină prin voturi (cu excepția cazului în care organizația dvs. are anumite mecanisme democratice de angajare a oamenilor), ei vă pot ajuta în alte moduri. Ei vă pot susține ideile, vă pot vorbi cu conducerea sau vă pot da cuvântul pentru luarea deciziilor.
Cum să influențezi fără autoritate
Conducerea fără autoritate directă necesită tact. Va trebui să vă feriți de politica din interiorul biroului și să vă lăsați influența să crească organic.
Construiți relații cu persoanele potrivite. Puneți-vă în valoare abilitățile interpersonale. Împrieteniți-vă cu membrii echipei care au la rândul lor influență în organizația dumneavoastră. Invitați-i să luați o cafea în persoană sau stabiliți un chat video dacă lucrați de la distanță. Pe măsură ce aflați obiectivele fiecăruia, ați putea găsi modalități creative de a vă ajuta reciproc.
Adaptați-vă la stilurile de lucru ale altor persoane. Fiecare persoană lucrează diferit. Unora le place să facă brainstorming timp îndelungat înainte de a se dedica unei idei de podcast; altora le place să fie mai hotărâți. Ei vă vor respecta ca lider emergent dacă îi lăsați să se joace cu punctele lor forte.
Fiți un jucător de echipă. Pentru a câștiga încrederea și respectul oamenilor, arătați-le că sunteți de partea lor. Respectați-vă promisiunile, sugerați idei grozave și știți când să îi lăsați pe ceilalți să strălucească.
Ajutați atunci când puteți. Conducerea înseamnă să-i ajuți pe ceilalți. Rămâi până târziu cu colegii tăi, asumă-ți o muncă suplimentară sau ajută-i să iasă din încurcătură. Acest lucru arată că aveți la inimă interesele lor și că ați putea face și mai mult pentru ei dacă ați avea mai multă putere.
Simplificați lucrurile pentru oameni. Oamenii pe care încercați să îi influențați sunt probabil ocupați; nu au timp să examineze nuanțele propunerii dumneavoastră de proiect. Folosiți-vă abilitățile de comunicare pentru a vă prezenta succint discursul.
Articulati-vă valoarea. Nu vă temeți să menționați realizările dvs. în conversație. Nu trebuie să vă lăudați, dar recunoașterea întâmplătoare a unui premiu pe care l-ați primit în weekend îi va ajuta pe ceilalți să vă vadă ca pe o persoană capabilă. Autopromovarea este o abilitate valoroasă.
Răspândiți pozitivitate. Oamenilor le place să se simtă bine. Dacă oferiți în mod regulat laude, priviți partea bună a lucrurilor și abordați fiecare situație cu o mentalitate de creștere, oamenii vor gravita în jurul atitudinii dvs. bune.
Transformarea influenței în autoritate reală
Învățând cum să îi influențați pe ceilalți, puteți avea autoritate fără putere. Dar, în cele din urmă, această influență vă poate ajuta să obțineți o poziție de autoritate reală în cadrul organizației dumneavoastră.
Riscurile gestionării fără autoritate
Cultivarea influenței în organizația dumneavoastră poate fi riscantă. Veți naviga în fiecare zi într-o rețea complexă de dinamică a puterii și de politici de birou. Chiar dacă aveți intenții bune, este posibil ca managerii să vă considere popularitatea în rândul colegilor drept o amenințare la adresa propriei lor puteri.
De asemenea, unii dintre colegii dvs. ar putea considera construirea de relații ca fiind lipsită de sinceritate și “lingușitoare”, ceea ce v-ar putea afecta credibilitatea.
Este imposibil să mulțumești pe toată lumea, așa că alege-ți cu înțelepciune bătăliile. S-ar putea ca șeful dvs. să nu fie deranjat de unele împunsături prietenoase asupra unor decizii lipsite de importanță. Dar dacă sunteți în mod constant un ghimpe în coasta lui, s-ar putea să vă considere o pacoste și să înceapă să vă dea afară.
De asemenea, doriți să evitați să insinuați că știți mai bine decât colegii dvs. Sunteți cu toții profesioniști, până la urmă. Toată lumea este acolo pentru că sunt oameni inteligenți și capabili. Dacă nu le respectați agenția, s-ar putea ca și ei să nu vă respecte la rândul lor.
La sfârșitul zilei, construirea influenței fără autoritate vă poate ajuta să faceți schimbări organizaționale pozitive. Aceasta presupune să îi asculți pe ceilalți, să te adaptezi la nevoile lor și să le dai o mână de ajutor. În schimb, aceștia îți vor acorda încrederea lor și îți vor sprijini demersurile tale pentru a urca pe scara corporativă.
Iar prin acest proces, s-ar putea să te surprinzi pe tine însuți. Este șansa ta de a deveni o persoană mai bună și de a-ți folosi abilitățile în mod semnificativ. Și asta este ceva de care te poți simți bine.