Dacă sunteți un director, s-ar putea să fiți surprins de nivelul de confuzie strategică din cadrul companiei dumneavoastră. Deși este dificil să reușești fără o direcție strategică clară și semnificativă. Dacă doriți să performați la maxim, ceea ce contează cel mai mult pentru succesul companiei dvs. ar trebui să fie foarte clar pentru toate părțile interesate.
Ce generează confuzia strategică?
Multe echipe executive cu o creștere ridicată se mișcă prea repede pentru a crea și articula clar o strategie corporativă solidă. Unii spun că nu au timp; alții cred că strategia lor este deja suficient de clară. Iar alții vor doar să le spună trupelor ce să facă fără să le implice activ în procesele de elaborare sau de planificare a strategiei.
Ambiguitatea strategică scade performanța
Din nefericire, ambiguitatea strategică nu numai că împiedică performanța pe termen scurt, ci și sănătatea organizațională pe termen lung. Companiile cu strategii clare cresc cu 72% mai repede, sunt mai profitabile cu 58% și raportează niveluri mai ridicate de implicare a angajaților și de satisfacție a clienților.
Claritatea strategică reprezintă 31% din diferența dintre organizațiile cu performanțe ridicate și cele cu performanțe scăzute
Strategiile eficiente oferă un raționament foarte clar de ce compania face ceea ce face și cum ar trebui să conducă acțiunile specifice la performanțe superioare. O companie fără cârmă plutește în derivă în funcție de vânt.
Atributele obiectivelor strategice eficiente
Pe baza cercetărilor privind alinierea performanței înalte, știm că obiectivele generale ale companiei trebuie să fie simple, semnificative și doar posibile. Cu alte cuvinte, obiectivele trebuie să fie percepute ca o provocare realizabilă pentru care merită să luptați. Apoi, strategiile pentru atingerea acestor obiective trebuie să includă un plan de acțiune practic și să fie susținute de o justificare bine articulată. În caz contrar, riscați să aveți aspirații fără un plan de joc câștigător.
Strategii bune vs. strategii proaste
O strategie bună ghidează demersurile organizației, oferă raționamente pentru alocarea resurselor și ascute procesul decizional la fiecare nivel. O strategie proastă creează ambiguitate strategică și deschide ușa politicii, alegerilor greșite și performanțelor mai scăzute.
Semne de avertizare a confuziei strategice
Iată șapte semne de avertizare ale ambiguității strategice pentru a vă ajuta să înțelegeți dacă strategia dumneavoastră este suficient de clară pentru a reuși. Dacă observați oricare dintre următoarele în organizația dumneavoastră, este timpul să vă sporiți claritatea strategică:
Lipsa responsabilității
Strategiile nesigure oferă o acoperire pentru ca cei cu performanțe scăzute să se ascundă. În lipsa unei direcții clare, este dificil să se identifice și să se ia măsuri împotriva performanțelor inferioare standardelor. În culturile cu un nivel scăzut de responsabilitate în ceea ce privește performanța, jucătorii “A” tind să caute oportunități mai bune, unde contribuțiile lor vor fi mai apreciate și mai bine recompensate, iar jucătorii “C” tind să își umfle prea mult contribuțiile.
Lipsa de colaborare
Dacă echipele dvs. nu colaborează în mod eficient și consecvent, probabil că au probleme în a distinge între priorități și imperative strategice. Obiectivele și rolurile neclare sunt cauza principală a majorității conflictelor interne.
Echipele dvs. trebuie să colaboreze pentru a vă executa strategiile?
Oamenii cer în mod constant mai multe informații clarificatoare înainte de a acționa.
Adesea, angajații de nivel inferior pur și simplu nu “înțeleg”. Implementarea cu succes a strategiei necesită ca angajații să înțeleagă clar nu numai strategia de afaceri a companiei, ci și modul în care munca lor contribuie direct la această strategie.
Probleme de conducere
Multe strategii solide eșuează din cauză că liderii nu reușesc să ofere nivelul de direcție și sponsorizare necesar pentru succes. Unora le poate fi teamă să vorbească sincer și deschis despre potențialele obstacole și preocupări. Acest lucru îi poate face pe oameni să-și piardă încrederea nu numai în strategie, ci și în liderii lor.
Pentru a conduce cu adevărat, directorii trebuie să asculte, să îndrume și să consolideze până la linia de sosire.
Crearea unei strategii clare, convingătoare și agreate este primul pas. Executarea consecventă în întreaga organizație este un alt pas. Pentru a trece în mod eficient de la crearea strategiei la punerea în aplicare a strategiei, urmăriți cu atenție aceste șapte semne de avertizare privind strategia.