Începerea unei noi afaceri poate fi foarte satisfăcătoare, dacă știți și evitați concepțiile greșite. Cu toate acestea, un antreprenor probabil că a căutat mult timp acea idee specială care să îl arunce pe el și pe startup-ul său spre succes. După o perioadă de meditație, am decis să vă oferim aici perspectiva noastră asupra unora dintre principalele concepții greșite pe care le auzim prea des de la oameni pasionați și inteligenți cu privire la ceea ce este necesar pentru a începe o afacere de succes:
O afacere de succes ține doar de ideea potrivită.
Contrar opiniei populare, nu există o lipsă de idei bune. Fiecare investitor pe care îl cunosc le aude pe aceleași la nesfârșit. Deficitul este de oameni și echipe care pot transforma o idee într-o afacere reală. Pentru asta este nevoie de concentrare, hotărâre, resurse și rezolvarea problemelor.
Adevărații antreprenori se nasc, nu se fac.
Este adevărat că unii oameni sunt persoane care își asumă riscuri în mod natural, dar acești oameni nu sunt adesea cei mai buni antreprenori. Îmi plac oamenii care își fac mai întâi temele și își asumă riscuri calculate, în loc să închidă ochii și să sară. Poți învăța să fii antreprenor lucrând într-un start-up, discutând cu colegii și făcând mentorat.
Orice inventator este implicit un antreprenor.
Inventatorii au tendința de a fi foarte concentrați pe probleme tehnice și nu sunt neapărat interesați sau buni la cerințele de implementare a afacerii. Pentru inovatorii tehnici, recomand adesea găsirea unui partener cu profunde cunoștințe de afaceri. Acesta este un caz clar în care unu plus unu fac trei.
Se așteaptă ca noile afaceri să fie haotice.
Cele mai bune afaceri noi pe care le cunosc sunt planificate și gestionate cu atenție, indiferent cât de inovatoare sunt. Provocările pot fi imprevizibile, dar trebuie rezolvate într-un mod ordonat, prin intermediul unor oameni cu abilitățile și mentalitatea potrivite. Afacerile care sunt mereu în haos prezintă un risc ridicat de eșec.
Un prim succes duce la un risc scăzut la al doilea.
În cazul startup-urilor inovatoare, fiecare nou început este o nouă provocare. Chiar și marii lideri au tendința de a presupune că o formulă care a funcționat o dată va funcționa din nou. În realitate, fiecare startup aduce noi necunoscute, noi oameni, noi concurenți și noi clienți. Nu fiți prea încrezător că acum cunoașteți magia.
Adevărata inovație necesită ruperea sistemului actual.
Am constatat că majoritatea succeselor noilor afaceri reduc la minimum ruperea. Cu toate acestea, cel mai adesea privesc în afara cutiei propriului domeniu pentru a aduce noi elemente de afaceri din alte domenii. De exemplu, multe produse sunt acum oferite prin abonament, care era un concept din lumea serviciilor.
O echipă inteligentă asigură succesul antreprenorial.
Chiar și în cazul celor mai capabile echipe, păstrarea perspectivei de ansamblu, luarea unor decizii dificile și asigurarea unei imagini puternice necesită o conducere puternică din partea antreprenorului fondator. Desigur, trebuie să angajați oamenii potriviți și să îi ascultați cu adevărat, dar nu vă așteptați ca ei să vă facă treaba.
Bucurați-vă de flexibilitatea de a lua propriile decizii.
Începerea unei noi afaceri vă pune în control, dar vă veți confrunta cu un nou set de cerințe chinuitoare din partea partenerilor, investitorilor, furnizorilor și clienților. Acestea vă pot consuma o parte mai mare din viață decât o simplă săptămână de 40 de ore, iar dumneavoastră nu puteți să le pasați provocările de decizie care nu vă plac.
După pornire, o afacere trebuie să minimizeze schimbările.
Astăzi, singura constantă în afaceri este schimbarea. Fiecare antreprenor trebuie să definească procese repetabile pentru a stabiliza afacerea, dar nu trebuie să fie niciodată mulțumit cu status quo-ul. Piețele, clienții și concurenții evoluează, iar tu trebuie să actualizezi continuu afacerea pentru a rămâne în față.
Căutați în interiorul organizației dvs. pentru a găsi spin-off-uri care să se dezvolte.
Oamenii încorporați într-o afacere existentă sunt adesea prea îngust concentrați, confortabili și cu aversiune la risc pentru a fi noi antreprenori. O expansiune internă a afacerii este adesea incompatibilă cu operațiunile stabilite, motiv pentru care fuziunile și achizițiile sunt cele mai frecvente strategii de scalare.
Nu ar trebui să permiteți niciodată ca niciuna dintre aceste provocări să vă descurajeze de la bucuriile antreprenoriatului, inclusiv de la satisfacția de a lucra la pasiunea dumneavoastră și de a primi feedback-ul că ați făcut lumea mai bună.
Cu toții avem nevoie și așteptăm cu nerăbdare ideile, inovația și implementarea dumneavoastră.