Produsele și soluțiile inovatoare par să apară pe piața română de nicăieri, dar cum au ajuns în acest punct? În spatele fiecărei lansări de succes se află o echipă de dezvoltare unei strategii de produs care proiectează, testează și perfecționează aceste soluții. Strategia de produs este primul pas pentru a lansa un produs util pe piață și de a avea succes.
Ce este strategia de produs?
Strategia de produs este schița dezvoltării produsului dvs. de la ideea inițială până la primul produs minim viabil. Strategia de dezvoltare a produsului dvs. include fiecare detaliu despre modul în care produsul dvs. va produce venituri, cine este publicul dvs. ideal, ce problemă va rezolva și ce impact va avea asupra clienților dvs.
Fundamentul unei strategii de dezvoltare a produsului
Fundația strategiei dumneavoastră de produs susține întregul proiect. Această etapă prezintă ceea ce încercați să obțineți și lucrează la consolidarea foii de parcurs a produsului dumneavoastră.
Viziunea produsului
Viziunea dvs. este una dintre cele mai importante componente ale unei strategii de produs; este ceea ce vă diferențiază. Viziunea de produs ajută să răspundeți la întrebările cruciale din timpul strategiei de dezvoltare a produsului, cum ar fi:
- Cine este publicul nostru ideal?
- Ce probleme putem rezolva pentru acel public?
- Cum rezolvăm aceste probleme în mod eficient
Modelul dvs. de afaceri
Modelul dvs. de afaceri este următoarea funcție a strategiei de produs la care trebuie să vă gândiți; acesta vă ajută să înțelegeți cum să rezolvați problemele publicului dvs. țintă și să găsiți potrivirea produs – piață.
Elaborarea unui model de afaceri pentru strategia de dezvoltare a produsului dvs. vă ajută să identificați:
- Utilizarea centrală a produsului dvs.
- Ce trebuie să se întâmple pentru a intra pe piață
- Câte investiții vor fi necesare
Poziționarea înainte de lansare
Poziționarea strategiei de produs este, în esență, modul în care precizați locul produsului dumneavoastră pe piață și ce fel de beneficii va aduce utilizatorilor. Această etapă de dezvoltare susține planul dvs. general de marketing și vă pune produsul în poziția pentru o lansare de succes. Poziționarea produsului identifică detaliile produsului și ale companiei dumneavoastră, cum ar fi misiunea și soluționarea problemelor.
Componentele unei strategii de produs de succes
Componentele unei strategii de dezvoltare a produsului dumneavoastră se bazează pe fundație și arată ce veți realiza. Obiectivele și inițiativele stabilite în această etapă vă ajută să realizați viziunea definită de activitatea de bază.
Obiectivele produsului
Stabilirea obiectivelor pentru strategia dvs. de produs este un pas crucial pentru succes, dar acestea trebuie să fie cele corecte. Obiectivele pe care le definiți trebuie să fie ușor de măsurat și să aibă atașate parametri specifici. Folosiți aceste obiective ca puncte de referință pentru modul în care doriți ca produsul dvs. să funcționeze în diferite perioade de timp.
Inițiativele produsului
Inițiativele produsului reprezintă o viziune conceptuală a obiectivelor pe care le-ați stabilit. Acestea sunt eforturile pe care trebuie să le executați pentru a vă duce la îndeplinire obiectivele: Dacă obiectivul dvs. este de a crește veniturile, cum veți face ca acest lucru să se întâmple? Este timpul să vă conectați obiectivele la foaia de parcurs pe termen lung.
De exemplu, dacă v-ați propus să vă creșteți veniturile dintr-o aplicație mobilă, lucruri precum un branding personalizat și o interfață de utilizator simplificată pot contribui la atragerea mai multor utilizatori, ceea ce înseamnă venituri suplimentare din acel proiect.
Analiza concurenței
Indiferent cât de unică este strategia ta de produs, cu siguranță va exista cel puțin un concurent care oferă o soluție similară. Efectuarea unei analize concurențiale înseamnă, în esență, cercetarea domeniilor în care acele produse îl depășesc pe al tău și în care produsul tău excelează.
Acest proces nu se încheie odată cu strategia de dezvoltare a produsului; ar trebui să fie permanent pentru a vă supraveghea concurenții și pentru a căuta noi probleme pe care le puteți rezolva pentru utilizatorii dvs.
Atelierul de lucru privind strategia dumneavoastră de produs
Indiferent de ceea ce doriți să dezvoltați, utilizarea unei strategii de produs este primul pas pentru a concepe și lansa o strategie de dezvoltare a produsului de succes.
Echipa voastră explorează ideea companiei în detaliu și analizează domeniul de aplicare al proiectului de la început până la sfârșit, oferindu-vă:
- foaie de parcurs realistă a strategiei dvs. de produs
- Sugestii de configurare a echipei și tehnologii
- estimare a costurilor și a timpului de finalizare
- Construiți un produs digital?
Sprintul de proiectare
A doua etapă este cea în care lucrurile încep să devină interesante. În timpul sprintului de proiectare, este momentul să trasați fluxul de lucru al strategiei de produs. Domeniul de aplicare a produsului care a fost definit în atelier se transformă în wireframe-uri funcționale pentru a vedea cum va funcționa produsul dvs.
Acum aveți tot ce vă trebuie pentru a crea o strategie de produs perfectă pentru produsul dvs. Și știți unde și cum să obțineți ajutorul de care aveți nevoie pentru a o executa și să fiți sigur pe parcurs că sunteți pe drumul cel bun.
Așa că faceți pasul cel mare și începeți să lucrați asupra unei strategii de produs inspirată. Aceasta va fi steaua ta nordică care îți va ghida deciziile, te va ajuta să spui “nu” și te va împiedica să simți că ești tras în toate direcțiile.