Companiile mari din Europa au nevoie de mult mai mult decât de o revenire la strategiile de dinaintea pandemiei pentru a fi competitive în următorii ani. Este o provocare care ar putea duce la câștiguri semnificative pe piață pe termen lung, pe lângă o creare netă de locuri de muncă estimată la 5,7 milioane în întreaga Europă până în 2030. Companiile din Europa își revin mai lent în urma pandemiei decât colegii lor din SUA și China. În cel mai optimist scenariu se așteaptă ca companiile europene să revină la nivelurile de profit de dinainte de Covid 19 până la jumătatea anului 2022.
Europa este cel mai mult în urmă în domeniile cel mai strâns legate de economia digitală: tehnologie și platforme. În 2019, doar 3 dintre primele 20 de companii din domeniul tehnologii înalte erau europene (iar companiile europene dețineau 8% din cota de piață globală), iar 3 dintre primele 20 de companii din domeniul platforme erau europene (iar companiile europene dețineau 7% din cota de piață globală) în 2019.
Înainte de pandemie, companiile europene dețineau mai mult de un sfert din pozițiile de lider în toate sectoarele. Iar întreprinderile europene sunt lider în general în ceea ce privește eforturile de sustenabilitate.
Jumătate dintre cele mai sustenabile companii la nivel mondial sunt europene. Europa reprezintă o piață enormă cu un potențial de creștere supradimensionat: o creștere de trei ori a dimensiunii pieței pentru sănătatea digitală între 2020 și 2025, o creștere de trei ori a dimensiunii pieței pentru mobilitatea inteligentă în aceeași perioadă și o creștere de două ori a dimensiunii pieței pentru producția inteligentă.
88% dintre companiile europene intenționează să își mărească investițiile în transformarea digitală și în conexiunea transformării digitale cu cea a dezvoltării continue în 2021.
Un impuls și un succes de durată vor depinde de capacitatea guvernelor europene și a UE de a stabili noi politici pentru companiile mari europene.
Potrivit Forumului Economic Mondial, aproximativ 60-70% din noua valoare creată în economie până în 2030 se va baza pe platformele digitale.
În sectorul automobilelor – 48% din noua valoare creată până în 2030 va fi legată de mobilitate și de dispozitivele digitale.
86% dintre companiile din UE intenționează să își perfecționeze sau recalifice până la 25% dintre lucrătorii lor în următorii trei ani pentru a ține pasul cu nevoile companiei lor. Acest lucru înseamnă 7 milioane de lucrători care își vor îmbunătăți și recalifica competențele.
Pentru a ajuta companiile să își atingă obiectivele digitale, directorii se așteaptă ca UE și guvernele europene să: investească în tehnologiile emergente (47% au plasat acest lucru pe primul loc); să avanseze standardele europene privind securitatea cibernetică (38%); și să investească în scheme de formare și programe de perfecționare legate de domeniul digital (37%).