Tehnologia este coloana vertebrală a viziunii strategice a majorității companiilor pentru a răspunde cerințelor clienților, piețelor și industriei. Cu toate acestea, evaluarea, selectarea și apoi implementarea unei noi aplicații de afaceri în cadrul operațiunilor unei organizații poate părea o sarcină descurajantă. Și, în timp ce unele tehnologii software sunt din ce în ce mai importante pentru creșterea unei organizații, implementarea și adoptarea internă cu succes a acestora poate invita, de asemenea, la eșecuri costisitoare.
Prin urmare, fie că este vorba de lansarea unei noi tehnologii software în cadrul operațiunilor sau de migrarea de la o tehnologie la alta, existența unui proces precis de evaluare și selecție conduce la eficiență operațională.
De fapt, angajarea unui proces a evaluării amănunțite este unul dintre cele mai puternice instrumente pe care o organizație le are la dispoziție. Inițiativele unor tehnologii eșuate sunt legate de o pierdere enormă de resurse – în special timp și bani pierduți. Fără un proces de evaluare și selecție stabilit, organizațiile riscă să apară confuzii, întârzieri și conflicte în cadrul operațiunilor echipelor lor. Așadar, înainte de a se grăbi să implementeze o nouă tehnologie, întreprinderile ar trebui să ia în considerare aceste cinci bune practici importante, dar adesea trecute cu vederea:
Stabiliți caracteristicile și resursele necesare
Cel mai important factor este de a avea un plan de proces bine definit care să identifice cerințele software. Acest lucru va crea o imagine mai clară a poveștilor utilizatorilor, a punctelor de integrare și a nevoilor de automatizare care ar putea lipsi. Definirea punctelor dureroase existente în cadrul proceselor actuale este la fel de semnificativă ca și definirea noilor cerințe și a unui plan de proces dorit al soluției propuse pentru aplicația de afaceri.
Conturarea clară a caracteristicilor necesare și identificarea resurselor cheie ajută la determinarea și prevenirea oricăror capcane care ar putea bloca o implementare. În plus, în identificarea resurselor cheie, este vital să se mențină deschise liniile de comunicare cu părțile interesate cheie și să se atribuie responsabilități tuturor participanților în primele etape ale proiectului. Este esențial să se creeze o mentalitate de “echipă unică”, stabilind cerințele pe baza nevoilor departamentelor, personalului și directorilor.
Înțelegeți nevoile clienților
Un alt factor cheie de care trebuie să țineți cont este modul în care această aplicație de afaceri nou implementată va servi clienților dumneavoastră. Efectuarea unui audit al sistemului existent va dezvălui modul în care clienții sunt deserviți în prezent, precum și va descoperi lacunele. Această evaluare este o componentă esențială pentru a determina cum să mergeți mai departe. Din ce în ce mai mult, organizațiile se bazează pe tehnologiile care echilibrează coerența și flexibilitatea pentru a extrage în continuare beneficii legate de viteza de lansare pe piață.
Atenție la buget
Pentru a crea parametrii bugetari, organizațiile trebuie să examineze îndeaproape analiza cost/beneficiu și pragurile corporative de rentabilitate a investiției înainte de a începe proiectul. Prin utilizarea unei tehnici de modelare, organizațiile vor putea estima efortul proiectului, orele de dezvoltare, dimensiunea personalului, propensiunea la risc, cerințele hardware și multe altele. Un alt aspect care trebuie examinat este reprezentat de orele de personal necesare pentru a menține calendarul proiectat. Dacă nu sunt luate în considerare, nu vor fi alocate suficiente resurse, ceea ce ar putea duce la termene nerespectarea termenelor, precum și la cheltuieli suplimentare.
În plus, un domeniu important de analizat este reprezentat de orice costuri inițiale și ascunse, precum și de cheltuielile de investiții permanente (întreținere, cheltuieli de funcționare, costuri de actualizare, funcții suplimentare, personal de asistență etc.). Este necesar să se proiecteze aceste costuri pentru următorii trei până la cinci ani în planurile bugetare operaționale.
Încorporați securitatea la fiecare nivel
O nouă implementare a unei aplicații de afaceri nu ar trebui să compromită nicio bună practică de securitate; în schimb, aceasta ar trebui să funcționeze fără probleme și să respecte standardele de securitate existente. Securitatea robustă devine și mai critică în timpul unei perioade de implementare.
Stabiliți parametrii de integrare
În cele din urmă, trebuie să recunoașteți pe deplin ce nivel de integrare este necesar în timpul implementării, analizând stiva tehnologică actuală și identificând beneficiile, provocările și costurile asociate acesteia. În funcție de nivelul de integrare, ar putea fi nevoie de ore suplimentare pentru ca toate sistemele să fie pe deplin operabile. În plus, succesul real al implementării unei tehnologii noi sau actualizate într-o organizație nu se obține fără a înțelege beneficiile operaționale globale ale noului sistem.
Prin utilizarea acestor bune practici recomandate, organizațiile vor fi pe drumul cel bun către o implementare de succes, care va permite îmbunătățirea eficienței, creșterea nivelului de productivitate a echipei, precum și optimizarea operațiunilor de afaceri. Ca urmare, întreaga organizație va putea să răspundă nu numai cerințelor actuale ale pieței, ci și să le anticipeze pe cele viitoare.